Új utak a mezőgazdasági termelők információszerzési forrásaiban
A hivatásszerűen gazdálkodók 58%-a már az internetes agrárfórumot is rendszeresen-gyakran használja a szakmai kérdések megválaszolása céljából - derül ki az AgroStratéga legfrissebb kutatásából.
A mezőgazdasági termelést jövedelemszerzés céljából folytató gazdálkodók információszerzési szokásait vizsgáló felmérés 1.180 fő ágazati döntéshozó megkérdezésén alapul. A minta a mezőgazdaságilag hasznosított terület 90%-át művelő mintegy 180 ezer gazdálkodó egységet reprezentálja.
Hirdetés
„A mezőgazdasági termelők számos forrásból elégítik ki információigényüket. A bevezetőben említett csatornák mellett 54-58%-os arányban jelennek meg a szakmai rendezvények, a szakkönyvek és a nyomtatott tájékoztatók. Szakmai kérdésekben a gazdák kevesebb, mint fele tájékozódik rendszeresen-gyakran a postai úton kapott vagy internetről letölthető ingyenes kiadványokból, illetve televízióban látható, rádióban hallható agrárműsorokból." – mondta el az eredményeket Varanka Mariann, az AgroStratéga szakembere.
A gazdálkodók szakmai tartalom és hitelesség szempontjából is értékelték az általuk használt információforrásokat. A 4-fokozatú skálán 1 = egyáltalán nem megfelelő, 2 = inkább nem megfelelő, 3 = inkább megfelelő, 4 = teljes mértékben megfelelő. 0 pontot kaptak a „nem használom” válaszok, melyek nem kerültek bele az értékelésbe.
A gazdálkodók értékelése alapján szakmai tartalom és hitelesség szempontjából vezet a szakkönyv, majd az ismerős, kolléga, szaktanácsadó és a szakmai rendezvények, kiállítások, bemutatók következnek. Ezeket a nyomtatott szaklapok és az agrárportálok követik fej-fej mellett. Tartalom és hitelesség szempontjából a legkevésbé értékelik a rádiós agrárműsorokat és a postai úton érkezett hírlevelet, kiadványt. Fontos megjegyezni viszont, hogy még ezek is a pozitív tartományban vannak, tehát egyértelműen értékkel bíró információhordozók.
A felmérésben résztvevők többsége aktívnak tekinthető a virtuális világban. Az e-mailt naponta használók aránya 68%, a világhálót pedig 82%-uk keresi fel minden nap.
A kérdőívet kitöltők 77%-a használ asztali, 56%-uk hordozható számítógépet. A gazdák 36%-a használ okostelefont, 40%-uk GPS-t, 9%-uk pedig táblagépet. A hivatásszerűen gazdálkodók 86%-a legalább egyszer vásárolt és 61%-uk legalább egyszer adott már el valamit az interneten.
Tehát az agráriumban nem csak az online kommunikáció erősödik érezhetően, hanem az online kereskedelem is terjedőben van.
Forrás: AgroStratéga
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés