125 millió forintot költöttek a magyar kisgyerekek tájékoztatására a “Tehetsz méh többet!” kampányban
Az összes magyarországi, 10 ezer lakosnál kisebb település óvodája, több mint 2400 intézmény kapott ajándékba az elmúlt hetekben a méhek és az emberek harmonikus együttéléséről szóló mesekönyveket és foglalkoztató füzeteket 125 millió forint értékben. A 2020-ban indított “Tehetsz méh többet!” kampány alapítói így vonták be az intézményeket a méhek megmentésére és a mézfogyasztás népszerűsítésére indított nagyszabású programba. Ehhez kapcsolódva pedig országos rajzpályázatot is hirdettek az intézményeknek. A nyertes óvodák összesen egy tonna mézet kapnak ajándékba.
Tavaly decemberben összesen 10 ezer mesekönyvet és 100 ezer színező foglalkoztatófüzetet juttattak el a “Tehetsz méh többet!” kampány alapítói az ország valamennyi, 10 ezer főnél kisebb településének óvodáiba. A 2406 intézmény Várszegi Adél “Zümmögés erdőn-mezőn – Bolyhos és Szofi kalandjai” mesekönyvét és a hozzá tartozó, “Zümmögés erdőn-mezőn – játékos fejtörők ovisoknak” foglalkoztató füzeteket kapta meg több példányban.
A Tehetsz méh többet! szakmai összefogás célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszer-termelésben a beporzás miatt kulcsszerepet játszó méhek ökológiai fontosságára, javítsa a mintegy 20 ezer család megélhetését biztosító méhészeti ágazat helyzetét, illetve ösztönözze a hazai mézfogyasztást, és ezáltal segítse egészségünk védelmét.
Hirdetés
Együttélés a méhekkel
A program alapítói, a Takarékbank, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület, az Agrármarketing Centrum, valamint a szervező és megvalósító Pressinform PR-ügynökség és a Pannon Értéktár azért döntöttek a könyvek és a foglalkoztatók ingyenes átadásáról, mert különösen fontosnak tartják, hogy a gyermekek már ilyen fiatalon megtanulják, hogyan lehet együtt élni a méhekkel, mennyire egyedülálló és pótolhatatlan szerepet játszanak ezek a rovarok az életünkben, az emberiség élelmiszer-ellátásában.
A kisgyermekeknek szóló program keretében országos rajzpályázatot is hirdettek, hogy a 3–7 éves gyermekek saját eszközeikkel mutathassák meg, milyen fontosak életünkben a méhek. A pályázat kabalaállata, a “Tehetsz méh többet!” kampány egyik főszereplője, Bolyhos, a kaptártól elkalandozott méhecske. A pályázatra mind a 2400 óvodából várnak gyermekrajzokat február végéig.
A pályázaton nyertes 10 óvoda idei mézfogyasztását, egyenként 100–100 kilogramm magyar termelői mézet a “Tehetsz méh többet!” program biztosítja. A rajzokat kiállítják a Magyar Természettudományi Múzeumban, valamint bemutatják a kampány honlapján is. A pályázat 10 különdíjas óvodája pedig örökbe fogadhat egy-egy méhcsaládot egy méhész gazdánál. A méhek munkáját követni tudják a gyermekek, és az örökbefogadásról oklevelet is kapnak.
„Azért tartjuk fontosnak, hogy már a kisgyermekeket is bevonjuk a méhek megmentésének munkájába, mert ők tovább tudják adni ezt a szemléletet a családjukban, és például rá tudják venni a szülőket, hogy a kertben alakítsanak ki egy kis méhlegelőt” – mondta a témáról Rúzsa Magdi énekes, a kampány nagykövete.
A méhes kampány háttérinformációi
A Tehetsz méh többet! komplex fenntarthatósági kampány egy kiemelten fontos globális problémára, a méhek tömeges kipusztulására hívja fel a figyelmet. A programot 2020-ban indította el a Takarékbank, az Agrármarketing Centrum és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület. A projekt nem csak a klasszikus módszereket és eszközöket – edukációs kiadványok, interaktív kiállítás, médiaesemények szervezése – használ, hanem egyes kiemelt társadalmi csoportokhoz külön is szól. Erre példa az óvodásoknak készült mesekönyv a hozzá tartozó színezőfüzetekkel vagy az a hazai piacról eddig hiányzó, fenntartható fejlődést támogató lakossági bankszámlacsomag, amelynél a kártyás vásárlások összegének 0,2 százalékát automatikusan a méhészek támogatására fordítja a bank.
A kampány a Nemzetközi PR Szövetség 2021-es regionális versenyén első helyezést ért el az éghajlatváltozás és hatásai elleni sürgős fellépés támogatása kategóriában, emellett az év négy legjobb kelet-európai kommunikációs programja közé is beválasztották. A program ezen túl a legrangosabb hazai díjakból is elnyert kettőt tavaly: a CSR Hungary Díj 2021 „A legjobb környezeti felelősségvállalásért” kategóriáját, valamint a Good Doing CSR Award környezeti ügyek különdíját.
A kampány honlapja: https://www.tehetszmehtobbet.hu/A kampányról innen lehet képeket letölteni.
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 400 hirdetés 89 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés