2 milliárd forintból bővített és dolgozói létszámot is növelt a kaposvári húsos cég
Ingatlan- és technológiai fejlesztést valósított meg a kaposvári Privát-Hús Kft., a 2 milliárd forintos komplex beruházás a kapacitásbővítést szolgálja. A mintegy 742 millió forintos európai uniós támogatást élvező fejlesztésben egy új, 3300 négyzetméteres üzemet építettek a meglévőhöz csatlakozva, továbbá új termelő berendezéseket, gépeket vásároltak. A projekt része volt még új technológiai rendszerek és kapacitások kialakítása, a termelést irányító informatikai rendszer fejlesztése és napelemek telepítése is.
Az 1992-ben alapított, húskészítmények gyártásával, tőkehús előállításával, kis- és nagykereskedelmével foglalkozó társaság 20 százalékos kapacitásbővüléssel számol a szárazáru gyártásnál, a csomagolásnál és a raktározásnál. A fejlesztés eredményeként a 2017-es 179-hez képest 202-re emelkedett a vállalatnál dolgozók száma. A Privát-Hús arra törekszik, hogy magyar tulajdonú középvállalkozásként a multinacionális élelmiszerláncok és exportpiacok megszerzésével bővíteni tudja vevőkörét. 150-féle termékből 6500 tonnát állítanak elő évente a központi telephelyen, és 4 kiskereskedelmi üzletet üzemeltetnek a somogyi megyeszékhelyen - írta a Magyar Távirati Iroda híre.
Főleg belföldre értékesít a Privát-Hús
A termelés 98 százalékát belföldön értékesítik, a 2 százaléknyi export Csehországba, Németországba, Lengyelországba, Angliába és Grúziába irányul. A Privát-Hús 2017-ben mintegy 6,3 milliárd forint árbevétel mellett 379 millió forint adózás előtti eredményt, 2018-ban 6,4 milliárd forint árbevételt és 448 millió forint adózás előtti eredményt ért el. 2019-re pedig 6,6 milliárd forint árbevételt és 50 millió forint adózás előtti eredményt tervez - közölte a cég. A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretében elnyert támogatás pontos összege 741.779. 871 forint.
Hirdetés
Kapcsolódó: Kolbászból lesz a kerítés? Nagyot növelt az árbevételén a Gyulahús
Közel 13 százalékkal növelte árbevételét az elmúlt évben a Gyulahús Kft. A tavalyi árbevételük elérte a 6,5 milliárd forintot, ami 750 millió forinttal több mint az előző évben – közölte a társaság ügyvezető igazgatója, Daka Zsolt. A gyulai önkormányzat tulajdonában álló társaság termékeinek (májasok és kolbászfélék) 80-83 százalékát belföldön értékesíti, a külföldi eladások forgalma megközelíti az 1,1 milliárd forintot. A Békés megyei vállalat termékeivel például Nagy-Britanniában, Csehországban, Szlovákiában, Németországban, Svédországban, Dániában, Romániában, és Hong-Kongban is találkozhatnak a vásárlók.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés