A cigarettához hasonlóan, elrettentő feliratok kerülhetnek a borokra is
Írország terve, hogy szigorú egészségügyi figyelmeztetéseket helyezzen el a boros, sörös és szeszes italok palackjain, haragot váltott ki Olaszországban. Itália legnagyobb gazdálkodói egyesülete az ország elleni „közvetlen támadásnak” minősítette a „rémisztő” figyelmeztetéseket.
Írország a továbbiakban szabadon közzé tehet a fogyasztókat az alkohollal összefüggő rák- és májbetegségek kockázatára figyelmeztető szövegeket, miután lejárt a határidő, amin belül az Európai Bizottság tiltakozhatott volna.
Dublin még tavaly júniusban tájékoztatta a bizottságot szándékáról, és a hat hónapos moratóriumi időszak alatt nem kapott kifogást a testülettől annak ellenére, hogy Olaszország , Spanyolország és hat másik uniós tagállam tiltakozott - írta cikkében a Guardian.
A címkézés információkat tartalmazna a terhesség alatti alkoholfogyasztás kockázatairól is.
A Coldiretti, Olaszország legnagyobb gazdálkodói egyesülete az ország elleni „közvetlen támadásnak” minősítette a „rémisztő” figyelmeztetéseket. Megjegyezték, hogy Olaszország kulcsfontosságú borexportőr, az ágazat éves 14 milliárd eurós bevételének több mint fele külföldről származik. Szerintük „az Európai Unió zöld lámpája az írországi riasztó borcímkékre veszélyes precedenst teremt, mivel azzal a kockázattal jár, hogy utat nyit más jogszabályok előtt, amelyek negatívan befolyásolhatják a fogyasztói döntéseket” – áll a szövetség közleményében. „Teljesen helytelen a skandináv országokra jellemző túlzott szeszesital-fogyasztást az alacsonyabb alkoholtartalmú, minőségi termékek – például sör és bor – mértékletes és tudatos fogyasztásához hasonlítani”.
Ettore Prandini, a Coldiretti elnöke kijelentette, hogy bár helyes, ha az EU védi a polgárok egészségét, de ez „nem fordítható le olyan leegyszerűsített döntésekre, amelyek az elfogyasztott mennyiségtől függetlenül az egyes termékeket igazságtalanul kriminalizálják”.
Amint az ír kormány hivatalosan bevezeti, az alkoholiparnak három év áll rendelkezésére, hogy a termékcsomagoláson elhelyezze a címkézést.
Luigi D'Eramo, olasz helyettes államtitkár úgy érvelt, hogy a bort és a sört nem szabad a szeszes italokhoz és a dohányzáshoz hasonlítani.
„Nem védi meg a közegészséget azzal, hogy az egyes termékeket kriminalizálja” – mondta.
„A bor történelem, kultúra… területeink kifejeződése, és része a mediterrán étrendnek. A minőségről és a felelős fogyasztásról szól. Az egészségügyi figyelmeztető terv veszélyes precedens, amelyet ha más országok is követnek, az élelmiszer- és mezőgazdasági rendszerünk vezető szektorának károsodását kockáztatja.”
Giovanni Busi, a Chianti borkonzorcium elnöke elmondta, hogy bár Írország nem számít nagy borimportőrnek, ha más országok is elfogadnának hasonló intézkedést, az „felbecsülhetetlen” károkat okozna az olasz bor imázsában.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Költségcsökkentés helyett az intenzifikációban látja a kiutat a TIMAC AGRO
A műtrágyapiac az elmúlt években folyamatos változásokon ment keresztül, amelyek mély hatással voltak az agráriumra. Az árak normalizálódása, a kereslet ciklikussága és a gazdálkodók alkalmazkodó-képessége új kihívásokat teremtett. Tóth Balázs, a TIMAC AGRO ügyvezető igazgatója segít megérteni, hogyan látják a hazai műtrágyapiacot és milyen innovációkat hoz a vállalat az ágazat számára.
Újdonságok a Pioneer® napraforgó-vetőmag kínálatában
A Pioneer® napraforgóvetőmag-portfólió 7-9 hibridből áll össze évről-évre, a gazdálkodói igényekre reagálva. A 2025-ös vetési szezonra 3 teljesen új hibrid áll a hazai termelők rendelkezésére, amely jelentős arány a Pioneer® hibridek számát figyelembe véve. Ezek a linolsavas P64LE280, a magas olajsavas P64HE188 és a szintén magas olajsavas P64HP630 hibridek. Mindezek említést érdemel még a P64LE185 hibrid, amely 2024-ben egy lépésben vált a legnagyobb zsákszámban értékesített Pioneer® napraforgóvá a vállalatunk értékesítési számait figyelembe véve, sikeresen váltva a méltán népszerű nagy elődöt, a P64LE25-öt.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatTöbb mint 400 hirdetés 92 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés