A nehézségek dacára a Solis traktorok felfutásával és több termékbevezetéssel számol az Odisys idén
Nagy reményekkel és több új termék piacra léptetésével kalkulált az Odisys Bt. a 2020-as évre, de a járvány alaposan belerondított az idilli képbe. Ennek ellenére továbbra is bíznak abban, hogy a Solis traktoraik piaci pozíciója tovább erősödik, és sikerül néhány új gépet a magyar piacon bevezetni az év második felében. Járóka Mátéval, a cég marketing koordinátorával, a koronavírus negatív hatásaira adott válaszaikról beszélgettünk.
Milyen tervekkel és reményekkel indultak neki az első negyedévnek?
Nagy reményekkel készültünk a 2020-as évre. Arra számítottunk, hogy az eladások számában és az újdonságok tekintetében is egy rendkívül sikeres gazdasági év lehet az idei. Ezt arra alapoztuk, hogy a Solis traktorok nagymértékű növekedést produkáltak az elmúlt évben, és felküzdöttek magukat a hetedik helyre az új traktoreladások listáján. Tavaly több, mint 120 darabot állítottunk belőlük forgalomba. Ez annak tudatában, hogy egy, a magyarországi piacon csak öt éve jelen lévő márkáról beszélünk, nagyon szép teljesítmény. Ebben nagyon sokat segít az, hogy a Solis folyamatosan fejleszti, és az EU-s előírásoknak megfelelő gépeket gyárt, és teszik mindezt olyan minőségben és kedvező áron, ami a piacon egy nagyon jó választássá teszi gépeiket. Ráadásul tavalyi évben kialakítottunk egy országos értékesítési- és szervizhálózatot is, így most már az ország kilenc pontján lehet megvásárolni a Solis traktorokat. Már nem kell feltétlenül Kecskemétre vagy Újfehértóra jönni ezért. Ezek mellett az alkatrész- és szervizszolgáltatás is közelebb került az ügyfelekhez.
Ezek voltak a tervek. Ehhez képest a beütött koronavírus-járvány milyen hatással volt a mindennapi működésükre és a folyamataikra? Mennyit és min kellett változtatni?
Az operatív működésben az értékesítést és ügyfélkiszolgálást megpróbáltuk elvinni a nem személyes, jellemzően online és telefonos csatornák felé. Gondolok itt az alkatrész- és gépértékesítésre, de a szerviznél is igyekszünk minél kevesebb személyes érintkezéssel megoldani a problémákat. Kecskeméten, a központban csak ügyeleti rendszer tartunk fent, minimális számú kolléga részvételével, míg a teljes apparátus home office-ban dolgozik. 8 és 15 óra között akár a pénzügy, akár az értékesítés, akár a szervizterületünk az ügyfeleink rendelkezésére állunk. Nem álltunk le, csupán a jelenlegi egészségügyi helyzetre való tekintettel hoztunk egy-két ésszerű döntést. Ezek hatással vannak a működésünkre, de nem olyan kardinális módon, hogy válsághelyzetet okozzanak.
Nyitvatartásunk a vonatkozó rendeleteknek megfelelően hétfőtől péntekig 8:00 és 15:00 közé korlátozódik. Ugyanakkor javasoljuk az ügyfeleinknek, akik alkatrész vagy szerviz területen kérik segítségünket, hogy használják online felületeinket, hiszen azok a nap bármely szakában elérhetőek: www.odisys/alkatresz és www.odisys.hu/szerviz.
Az alkatrészértékesítésben eddig nem láttunk kiesést, ez tehát a szokásos mederben folyik. Mivel ott eddig is erős volt a nem személyes csatornákon (telefonon, emailben, online felületen) történő értékesítés. Gépértékesítésben pedig, köszönhetően a hálózatnak is, akikkel megosztozunk a terheken, szintén jól alakulnak az eladási számaink.
Tartanak személyes termékbemutatókat is?
Személyes termékbemutatókat általában egy-egy gyakrolati gépbemutató napon szoktunk lebonyolítani, jellemzően ősszel. Ha minden jól alakul, akkor ezt most is meg tudjuk majd tartani. A telephelyre most ritkábban érkeznek vásárlók, viszont a gépeket most is meg lehet nézni, előre egyeztetett időpontban. Most igyekszünk inkább például videós tartalmakkal bemutatni a termékeket.
Említette, hogy most hangsúlyosabb az online világ az életükben. Ennek képezi részét, hogy megújult a weboldaluk?
A honlapjainkat egyébként is folyamatosan karban tartjuk, de talán most még a szokásosnál is több idő jut rá, így látványosabb a változás. Indultak újabb tematikus oldalaink is és több régi weboldal megújulása folyamatban van a háttérében. Igyekszünk a közösségi médiában is folyamatosan kapcsolatba maradni az emberekkel. Ezek a csatornák most különösen fontosak és segít bennünket abban, hogy minél több információ jusson el az ügyfeleinkhez.
A logisztikában okoz-e fennakadást a járvány?
Szerencsére, csak alig észrevehető. Tudni kell, hogy az Odisys Bt. által forgalmazott termékeink 95%-a Olaszországból érkezik, a többi pedig Indiából. Továbbá van egy-két magyar gyártótól termékünk, de ezeknél nem tapasztalunk fennakadásokat. A járvány kitörésekor volt egy kis bizonytalanság, de például indiai oldalról egyáltalán nincsen változások. Indiából importált termékeknél egyébként is hosszú szállítási határidővel dolgozunk: mivel tengeren keresztül érkeznek a termékek, 60-80 nap is eltelik, míg az indítástól számítva a telephelyünkre érkeznek a traktorok. Ebben a viszonylatban nem tűnne fel egy 10 napos differencia, de egyébként ilyet nem tapasztaltunk. Ráadásul a hosszú izolációnak köszönhetően semmilyen egészségügy kockázatot nem jelentenek ezek a szállítmányok. Az olasz viszonylatban pedig gyakorlatilag elhanyagolható a szituációhoz képes az a csúszás, amivel szembesülünk. Ha a korábbiakkal összehasonlítjuk, akkor napokról vagy esetleg maximum egy hétről beszélhetünk. Az Olaszországból érkező termékeinket viszont fokozott elővigyázatossággal kezeljük. A rakodásnál résztvevő kollégák védőeszközöket használnak, majd ezek a termékek alapos fertőtlenítésen esnek át.
Az alkatrészellátásban szinte semmilyen probléma nincsen, mert a futárszolgálatok eddig is egy-két napos határidővel tudtak szállítani.
Beszéljünk most konkrétabban a termékeikről! Az év elején az AGROmashEXPO-n több terméket is bemutattak. Melyek voltak ezek?
Ilyen volt, például, a Solis 26 HST hidrosztatikus kistraktora. Van egy 26 lóerős, Mitsubishi motoros, nagyon egyszerűen működtethető gépünk, amiből óriási darabszámot értékesítettünk. Nagyon kedvelt a gazdák körében, mert nincsen túlbonyolítva, és nagyon megbízhatóan működik. Nagyon jó ár-érték arányt képvisel, ezért egy igazán jó választás. Ráadásul most az indiai gyártó mindezt még egy hidrosztatikus váltóval és néhány újítással továbbfejlesztette.
Az egyébként is jól teljesítő, jó minőségű traktorhoz még egy olyan pluszt adott hozzá, ami a fokozatmentes előre, illetve hátra haladást segítheti. Ezek a traktorok elsősorban kertészetekben vagy fóliasátrakban használhatók, ott van rájuk a legnagyobb igény. Az egyenletes sebességnek és a has alatti TLT-nek köszönhetően további változatos feladatokra is alkalmas akár a kommunális szektorban is.
A Goldoni traktorok voltak még a figyelem középpontjában. Idén az AGROmashEXPO-n szinte az összes megújult, új dizájnos és új műszaki tartalommal szerelt traktort ki tudtuk állítani. Ezek a modellek ugyan megörökölték az elődjeik alapkoncepcióját, de az új tulajdonos új fejlesztéseket is bemutatott, és ezeket az eszközöket tekinthették meg a látogatók már Budapesten, és már telephelyünkön is.
A harmadik pedig, amit kiemelnék az szintén egy olasz gyártó, a Sicma. Az idei évre nagy tervekkel készültek. A Sicma termékportfóliója rendkívül széles, hiszen itt az ásógépektől a szárzúzókon át, a talajmarókig, a forgóboronától a faapríték-készítőkig tényleg mindent megtalálunk a legkisebbtől a legnagyobb méretekig, jó minőségben. Nekünk már prezentálták, idén milyen új gépekkel tudják az eddigi nagy választékukat kiegészíteni, és reméljük, ezt hamarosan be tudjuk mutatni a magyar vásárlóknak is. A gyártók egyellőre kivárnak a járványhelyzet miatt.
Konkrétan milyen újdonságokra lehet számítani?
A Sicma kínálatában mostantól olyan eszközök is elérhetővé váltak, mint az automata kitérésű soraljművelők, kultivátorok, altalajlazítók vagy épp árokásók. Ezekkel a termékcsoportokkal eddig nem rendelkezett a gyártó. Az újdonságok közt találhatunk egyszerűbb- és professzionális, sok kiegészítővel felszerelhető hidraulikus eszközöket is.
Tavaly a hannoveri Agritechnika kiállításon bemutatásra került a Solis új ültetvény szériája, melyből 2 gépet élőben is megtekinthettünk: ezek a Solis C35 és a C48 keskeny kivitelű traktorok. Ezeket az eszközöket a gyártó a 2020 negyedik negyedévére ígérte, de itt már számítunk egy kis csúszásra.
Az új Goldoni modellekről már esett szó, ezek február óta várják új tulajdonosaikat.
Mire számítanak az év hátra lévő időszakában?
Továbbra is teljeskörűen, és minél kevesebb fennakadással igyekszünk az összes eddigi- és az új partnerünket kiszolgálni. A nehezített pálya ellenére nem kívánunk senkit sem magára hagyni és nem akarjuk senkinek sem elengedni a kezét. Sőt, keressük az újabbnál újabb lehetőségeket, hogy ebben a nehéz helyzetben még könnyebbé tudjuk tenni a kiszolgálást. Az a cél, hogy ezen a krízisen minél hamarabb együtt legyünk túl.
További információt és a kereskedők elérhetőségeit az alábbi oldalon találhatja meg: https://odisys.hu/
(x)
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés