Azért kampányolnak, hogy több mangalicahúst együnk
A mangalicahús fogyasztását népszerűsíti kampányával az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete. Az „Egyél jót! – A mangalicahús különleges” szlogen alatt futó kampány célja, hogy felhívják a figyelmet a védett őshonos sertésfajtánk különleges ízére, beltartalmi értékeire és az egészséges táplálkozásban betöltött szerepére.
Egykor szinte minden falusi háznál tartottak mangalicát, ám az 1990-es évekre a göndör szőrű sertés egyedszáma jelentősen lecsökkent. Annyira, hogy az állomány a kihalás szélére került. A szakemberek gondos munkájának köszönhetően sikerült a megmaradt létszámot összegyűjteni és újra tenyésztésbe vonni. Ezzel a mangalica elindult világhódító útjára és ma már nem csak hazánkban, de világszerte is az ínyencek egyik kedvence lett.
A mangalicahús nagyon gazdag Omega-3 és 6 zsírsavakban, antioxidánsokban és B-vitamin tartalma is jelentős – mondta Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese. Hozzátette: a kampány során összesen 27 napon keresztül, 9 üzletben kóstoltatnak mangalica termékeket Budapesten, és 7 vidéki városban.
Hirdetés
„Ezen kívül médiakampánnyal is felhívjuk a figyelmet a mangalicára, nyomtatott és online felületeken, rádióreklámokkal, valamint egy vírusvideóval, amelyben egy 1698-ból származó receptet gondoltak újra és készítettek el modern köntösben” – folytatta Giczi Gergely.
A hazai egyesület tagjainak termékei különleges minőséget képviselnek
A Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete 2019-ben ünnepli fennállásának 25. évfordulóját. Az egyesület tagjainak száma 200-220 között mozog. Mindegyikük eredeti, igazolt és hitelesített mangalica állománnyal rendelkezik. Az Egyesület elnöke, Tóth Péter beszédében kiemelte, hogy a mangalica sertés egy különleges, ehető nemzeti kincs. Fennmaradásához létfontosságú, hogy minél több mangalicahúst és terméket értékesítsenek, hiszen ezzel azokat a tenyésztőket támogatják, akik nemcsak magát a fajtát, hanem a családi gazdálkodási életformát is életben tartják.
A szakember szerint a jelenlegi kampány nagyban segíti a belföldi mangalica piaci jelenlétet. Ezzel több évtizedes hiányt pótol, és eléri, hogy a korábban csak a külföldi piacokon kapható mangalica húsfélék és prémium termékek a tudatos magyar fogyasztókhoz is egyre könnyebben jussanak el.
„A mangalica sertés léte mindig attól függött, hogy volt-e rá kereslet, eljutott-e az áru a vevőkhöz. Így van ez most is, ezért is tartjuk kiemelt fontosságúnak, hogy a kormány, a tenyésztők és a kereskedők együtt tesznek lépéseket a belföldi mangalica ellátás élénkítéséért. Aki mangalica terméket vásárol, az nem csak egy különlegesen finom húst vásárol, hanem hozzájárul hazánk egyedüli és mára világhíres őshonos sertésfajtája és az ahhoz kötődő egész termelési rendszer megőrzéséhez is” - mondta Tóth Péter.
A mangalicatenyésztéssel kapcsolatban korábban is írtunk:
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 400 hirdetés 89 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés