200,9 millió eurót, közel 68 milliárd forintot szán az EU agrár-élelmiszeripari termékeinek promóciós tevékenységeinek finanszírozására 2020-ban az Európai Bizottság itthon és külföldön. Az uniós mezőgazdasági termékekkel kapcsolatos promóciós kampányok célja új piaci lehetőségek megnyitása az EU mezőgazdasági termelői és a tágabb élelmiszeripar számára, valamint a meglévő vállalkozásuk felépítésének elősegítése.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara írta meg, hogy a 2020-as munkaprogram azokra a kampányokra összpontosít, amelyek a legmagasabb növekedési potenciállal rendelkező nem EU-országok felé irányulnak. Ilyen például Japán, Kanada, Kína, Korea, Mexikó és az Amerikai Egyesült Államok.

Közel 68 milliárd forintnyi EU-s pénz jut a mezőgazdasági termékek promóciójára idén

A belső piacon és a harmadik országokban az 1144/2014 / EU rendelettel összhangban végrehajtott mezőgazdasági termékekkel kapcsolatos tájékoztatási és promóciós intézkedésekről szóló pályázatok benyújtási határideje: 2020. április 15.

A kedvezményezettek:

  • szakmai szervezetek,
  • termelői szervezetek,
  • termelői csoportok az Art. A 3. sz. 1151/2012 a minőségbiztosítási rendszerekről,
  • a mezőgazdasági termékek reklámozásáért felelős közérdekű küldetésbe bevont szervezetek (például: Agence Bio, mezőgazdasági kamarák).

A promóciós program a következő termékekre terjedhet ki:

  • Az Európai Unió működéséről szóló szerződés (EUMSZ) I. mellékletében felsorolt termékek, a dohány kivételével.
  • A következő feldolgozott termékek: sör, csokoládé és abból készült termékek, kenyér, cukrászsütemény, sütemények, cukrászsütemények, kekszek és egyéb pékáruk, növényi kivonatokból készült italok, tészta, só, természetes ínyek és gyanták, mustárpaszta, csemegekukorica, pamut.
  • A szeszes italok oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel.
  • Az eredetmegjelöléssel vagy oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott bor, valamint a szőlőfajta megjelölésével ellátott bor; egyszerű programok esetén a bort hozzá kell kapcsolni egy vagy több másik termékhez.
  • A halászati termékek, ha egy vagy több termékhez kapcsolódnak.

A promóciós program a következő rendszerekre terjedhet ki:

  • Az EU minőségi rendszerei, nevezetesen OEM (oltalom alatt álló eredetmegjelölés), OFJ (oltalom alatt álló földrajzi jelzés) és TSG (garantált hagyományos termék).
  • Az EU logója az ökológiai termelési módszerről.
  • Az EU RUP logója a legkülső régiók számára.
  • Nemzeti minőségbiztosítási rendszerek, feltéve hogy a látványtervek tiszteletben tartják a származási szabályokat.

További információk:

Ezen a hivatkozáson olvashatóak a részletek.

Megosztás

Kapcsolódó cikkek

További híreink

Gasztronómiai különlegesség vagy egészségbomba? A fekete paradicsom, amit ki kell próbálnia!

2024.11.24.

A fekete paradicsom különleges megjelenésével és egyedi ízvilágával egyre nagyobb érdeklődést vált ki a kertészkedők és gasztronómia iránt érdeklődők körében. Az egzotikus szín és a tápanyagdús beltartalom miatt sokan kíváncsiak erre az egyedülálló növényre. Nézzük meg, milyen kérdések merülnek fel leggyakrabban a fekete paradicsommal kapcsolatban, és miért érdemes esetleg otthon is megpróbálkozni a termesztésével!

Takarmányelemzés valós időben – a hatékonyság növeléséért

2024.11.24.

A modern tejtermelésben a pontosság és a valós idejű adatok elengedhetetlenek a jövedelmezőség és a fenntarthatóság szempontjából. A Dinamica Generale NIR On Tank fejlett megoldást kínál. A rendszer közvetlenül a takarmánykeverő kádra telepítve a takarmányozás irányítása és a tejtermelés optimalizálása érdekében biztosítja az egyenletes táplálkozási minőséget és a működési hatékonyságot.

Miért létfontosságú a szelén a sertések számára, és hogyan javíthat a hozamokon?

2024.11.24.

A szelénhiány a sertések csökkent növekedésével és szaporodási teljesítményével függ össze. Ezért az állatok szelénigényének kielégítése az optimális termelési hatékonyság, a termelői jövedelmezőség és a fogyasztók tápláló fehérjeforrással való ellátásának egyik kulcstényezője.

A NitroVolt zöld technológiája új korszakot nyit a műtrágyatermelésben

2024.11.24.

A NitroVolt nevű dán startup a magvető tőkebevonás révén a jövőbe ugrik a kibocsátásmentes ammóniatechnológiával, amely lehetővé teszi a gazdálkodók számára, hogy közvetlenül hozzáférjenek a fenntartható műtrágyaforráshoz.

Intelligenciából jeles: csak a szükséges helyre és mértékben juttatja ki a tápanyagokat a műtrágyázó rendszer

2024.11.24.

A Stout intelligensen adagoló műtrágyázó rendszere olyan megoldás, amely átalakítja a kereskedelmi gazdálkodók trágyázáshoz való hozzáállását. Ez a technológia a növénytrágyázás olyan megközelítését vezeti be, amely a pontosságra, a költséghatékonyságra és a fenntarthatóságra összpontosít.

Invazív fajok támadása: Mosómedvék és nutriák okozta kihívások Magyarországon

2024.11.23.

Két gyérítési akció zajlott le a magyarországi mosómedvék és nutriák állományának visszaszorítása érdekében az elmúlt hónapokban, a feladat azonban korántsem fejeződött be. Mivel mindkét inváziós faj gyorsan terjed, és országszerte számtalan nehezen kezelhető problémát okozhat, további terjedésük lassítása természetvédelmi, vízügyi és mezőgazdasági szempontból is kulcsfontosságú kérdés.

Partnerhírek
Partner

Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben

2024.11.19.

Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat
Kiemelt hirdetések a Piactéren
Kiemelt
Graecus CBK szárzúzó
Bács-Kiskun, Kecskemét

Graecus CBK szárzúzó

Hitelesített telefonszám
Keressenek az ár miatt!
Kiemelt
Graecus BFP Talajmaró
Bács-Kiskun, Kecskemét

Graecus BFP Talajmaró

Hitelesített telefonszám
Keressenek az ár miatt!

Magro.hu Piactér

Több mint 400 hirdetés 90 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás