Nagyot lendített a nyúlhúsfogyasztás emelkedésében a kampány
Jelentősebb elmozdulás történt a hazai nyúlhúskeresletben, az elmúlt évben mintegy 260 tonnányi terméket adtak el a vágóhidak a kereskedőknek. Juráskó Róbert, a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint szinte a nulláról nőtt ekkora szintre a kereslet. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a szervezet 3 évvel ezelőtt az Agrárminisztériummal és az Agrármarketing Centrummal közös fogyasztásösztönző kampányt indított. Az elmúlt években sikerült elérni, hogy a legtöbb hazai áruházlánc kínálatában megjelent a nyúlhús, ami a boltok polcain napi fogyasztási cikként elérhető.
A Magyar Nemzet cikke szerint a termelés jelentős része ma még exportra kerül, a hazai fogyasztás alig 1-2 százalékot tesz ki. A szakember szerint ezt az arányt a következő években 4-5 százalékra lehetne növelni. A legnagyobb felvásárlók közé Svájc, Németország és Olaszország tartozik. Juráskó Róbert úgy véli, hogy ezeken a piacokon kifejezetten keresett a magyar nyúl. Nagy előnyünk, hogy az ágazati szereplők elmúlt években végrehajtott fejlesztéseinek köszönhetően hazánkban nagyon kedvezők az állatjóléti feltételek. Többek közt a belpiaci fogyasztás ösztönzésének eredményeként a termelés is nőtt, a nagyüzemi nyúltartás nagyjából 7 százalékkal bővült az elmúlt évben. A terméktanács célja pedig az, hogy a mostani 3-4 millióról 2022-re 7 millióra emelkedjen a vágónyulak száma az országban. Arról itt írtunk korábban, hogy a nyúlhús áfacsökkentéséért és fogyasztásának népszerűsítéséért kampányolnak.
Fontos, hogy megismertessük a fogyasztókkal ezt az értékes alapanyagot, amelyet nagyon könnyű ízletesen elkészíteni – közölte Juráskó Róbert.
Hirdetés
Az egyik leglényegesebb: a nyúlhús ára
Az árakkal kapcsolatban elmondta, hogy bár a nyúl értékes részeit a kacsánál és a libánál kicsit drágábban lehet megvásárolni, azonban a termék az egyszerű vásárlónak sem megfizethetetlen. Ráadásul az áruházláncok rendszeresen akciókat hirdetnek, amelyeknek köszönhetően a vevők kedvező áron juthatnak hozzá az előre csomagolt nyúlhúshoz. Bár az egész nyúl 2 ezer forint körül kapható, bizonyos részei már 500 forintért elérhetőek. Az elnök szerint a fogyasztásnövesztő akció másik célja az volt, hogy a nagyüzemi termelés mellett elősegítse a háztáji nyúltartást. A nyúlhúsfogyasztás segítségével ugyanis főként az elszegényedett, hátrányos helyzetű régiókban élők tudják értékes fehérjeforrással ellátni a családjaikat - írták.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 400 hirdetés 89 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés