A világ egyik legnagyobb Élelmiszer és Ital Szakkiállítása a FOODEX Japan, amelyen immár 12. alkalommal szervezett közösségi magyar megjelenést az Agrármarketing Centrum. A 2019. március 5-8-ig tartó, kizárólag szakmai látogatóknak nyitott eseményen 14 magyar kiállító mutatkozott be. Ők az ázsiai piacon népszerű és jól eladható termékekkel – liba- és kacsahús, likőrök, mézek, borkülönlegességek, fagyasztott élelmiszerek – várták az érdeklődőket.

A tokiói esemény az ázsiai térség egyik legnagyobb élelmiszerágazati rendezvénye, amelyen tavaly 83 ország közel 3500 kiállítója mutatta be termékeit a közel 73 ezer látogatónak. A FOODEX Japan Nemzetközi Élelmiszer és Ital Szakkiállítás 162 négyzetméteres magyar standján idén 14 kiállító mutatkozott be. Főleg az ázsiai szigetországban népszerű kacsa és libatermékekkel, mézekkel, italkülönlegességekkel, szárított zöldségekkel és fűszerekkel jelentek meg.

Bor, liba- és kacsahús volt a FOODEX Japan Nemzetközi Élelmiszer és Ital Szakkiállítás magyar standjának slágere
Jelentős és nőni fog a magyar termékek vásárlása Japánból

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője elmondta, hogy Magyarország 2017 óta (amikor is Japán volt az OMÉK díszvendége), 2 milliárd eurót is meghaladó kereskedelmi forgalmat könyvelhetett el Japánnal, amelynek növekedését várják. Közép-Európából Magyarország exportál a legtöbbet a kelet-ázsiai országba, mára a Japánba exportáló magyar cégek száma közel félezerre tehető. Japán fontos és dinamikusan bővülő exportpiacunk: elsősorban a magyar prémium termékeket veszik meg. Mivel Japánban a sertéshús fogyasztás mértéke fokozatosan növekszik, komoly érdeklődés mutatkozik a mangalica mellett a vaddisznóhús iránt is. Az embargó feloldása jelentős lökést adna a magyar exportnak, amely a hazai GDP közel 90 százalékát adja.

Olcsóbb eljutni a japán piacra az Unió tagországainak

Hasonlóan komoly előnyt jelenthet a magyar exportőrök számára a decemberben elfogadott Európai Unió-Japán gazdasági partnerségi megállapodás, amely csaknem 640 millió embert magában foglaló nyitott kereskedelmi övezetet hoz létre, miközben felszámolja a kétoldalú árukereskedelemre kivetett vámokat és megnyitja a szolgáltatások, közbeszerzések piacát, a közös szabályrendszer és szabványok létrehozásával együtt - mondta az AMC ügyvezetője.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, Giczi Gergely ügyvezető-helyettes, Belánszky-Demkó Zsolt, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára, Buday Gyula, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszteri biztosa, valamint Palanovics Norbert, Magyarország tokiói nagykövete nyitotta meg a magyar standot a FOODEX Japan Nemzetközi Élelmiszer és Ital Szakkiállításon.

A magyar standon látványkonyhával várták az érdeklődőket, ahol naponta kétszer kacsa- és libaételeket, valamint borkülönlegességeket lehetett kóstolni.

Nagy mennyiség, változatos termékkör kerül Magyarországról Japánba

Japán Magyarország egyik legfontosabb külkereskedelmi partnere. Az Európai Unió országain kívüli külkereskedelmi partnerek között a termékforgalom alapján 190 milliárd forinttal Japán 2018-ban a 8. legjelentősebb partnerünk volt. A KSH adatai szerint hazánk a tavalyi évben zöldségfélékből 1 171 448 kg-ot exportált a Japánba, amely szinte duplája az egy évvel korábbi mennyiségnek (647 966 kg). A legnagyobb mennyiségben fagyasztott csemegekukoricát (717 493 kg) és szárított borsót (365 508 kg) vettek meg.

A FOODEX Japan Nemzetközi Élelmiszer és Ital Szakkiállítás magyar standja

A gyümölcsexportunkban is növekedés volt, 2018-ban 85 421 kg mennyiségben szállítottunk gyümölcsöt, legnagyobb arányban málnát (45 100 kg) és cseresznyét-meggyet (40 321 kg). Japánba jelentős mértékű a napraforgómag olaj kivitelünk, amely 2018-ban 5 569 780 kg volt, amely jócskán felülmúlta az előző évi mennyiséget. Borból a tavalyi évben 147 190 kg-ot szállítottunk Japánba. Hústermékekből elsősorban kolbászt és hasonló húskészítményeket exportálunk, ez 2018-ban 270 459 kg volt. Az állatok etetésére szolgáló készítmények és takarmányok között évről-évre egyre jelentősebb a kutya- és macskaeledel kivitelünk, ami 2018-ban 163 399 kg volt. A fotók forrása az Agrármarketing Centrum sajtóközleménye.

További híreink

Invazív fajok támadása: Mosómedvék és nutriák okozta kihívások Magyarországon

2024.11.23.

Két gyérítési akció zajlott le a magyarországi mosómedvék és nutriák állományának visszaszorítása érdekében az elmúlt hónapokban, a feladat azonban korántsem fejeződött be. Mivel mindkét inváziós faj gyorsan terjed, és országszerte számtalan nehezen kezelhető problémát okozhat, további terjedésük lassítása természetvédelmi, vízügyi és mezőgazdasági szempontból is kulcsfontosságú kérdés.

Korallvirág kisokos: Fény, víz és gondoskodás lépésről lépésre

2024.11.23.

A korallvirág (Kalanchoe blossfeldiana) egy kedvelt szobanövény, amely színes virágaival és kevés gondozási igényével hódít a növénykedvelők körében. Különleges tulajdonságai és változatos színei miatt sokan választják, ám a megfelelő gondozásával kapcsolatban mégis sok kérdés merülhet fel. Összegyűjtöttük a leggyakrabban feltett kérdéseket és válaszokat, hogy mindenki megtalálja a legjobb módszereket ennek a gyönyörű növénynek az ápolására.

A területalapú támogatási rendszerről beszélt a NAK elnöke

2024.11.23.

Nélkülözhetetlen eleme a területalapú támogatási rendszer a hatékony és fenntartható mezőgazdasági művelésnek - mondta Papp Zsolt György, a NAK elnöke

Újra videón szerepel egy bükki medve

2024.11.23.

Az elmúlt években megbarátkoztak a medvék a Bükkel és Nógráddal.

A körforgásos gazdaság lehet a kiút a fenntarthatatlan gazdálkodásból Áder János szerint is

2024.11.23.

A lineáris gazdaság működtetése fenntarthatatlan, kiutat az elhasznált nyersanyagokat újrahasznosító körforgásos gazdaság jelenthet.

Az emberi kézéhez hasonló „finom” fogást tanulják a robotok

2024.11.22.

Arató robotok, tengeralattjáró-vadászok és távoli bolygókon közlekedő autonóm roverek… A cél az, hogy ezek általánosan alkalmazhatóbbá és önállóbbá váljanak a jövőben – a német Fraunhofer Institute for Material and Beam Technology IWS drezdai kutatói azon dolgoznak, hogy az eszközök „érezni” tudjanak.

Partnerhírek
Partner

Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben

2024.11.19.

Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 400 hirdetés 87 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás