Több okból is támogatják a tej és tejtermékek fogyasztását
Tej- és tejtermékfogyasztást ösztönző kampányt indított az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács. A június 18-ig tartó promóció fő célja a fogyasztói tudatosság erősítése és a minőségi, tehéntejből készített termékek megismertetése. Az idei tejkampány célja kettős, mert a fogyasztásösztönzésen túl hangsúlyos szerepet kap a fogyasztói edukáció is. A magyar lakosság átlagos tejfogyasztása tejegyenértékben számítva ugyanis mindössze 165 kg/fő/év, amely az Európai Unió átlagának (250 kg) kétharmadát sem éri el.
A Tej. Szívvel-lélekkel! – Fogyassz minden nap tejterméket! szlogen alatt futó kommunikációs kampány a rendezvény médiatámogatását követően online megjelenésekkel folytatódik, és influenszerek közreműködésével útjára indul a „tejbajusz” felhívás is - írta meg az Agrármarketing Centrum. A május 28-i sajtótájékoztatón Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta, hogy a kormány azt várja el a hazai kiskereskedelemtől, hogy a maguk eszközeivel segítsék és ösztönözzék a magyar tej- és tejtermékek fogyasztását.
Kettős célja van a tej és tejtermék fogyasztásösztönző kampánynak
Az Agrármarketing Centrum ügyvezető̋ helyettese, Giczi Gergely felhívta a figyelmet arra, hogy az idei tejkampány célja kettős. A klasszikus fogyasztásösztönzésen túl hangsúlyos szerepet kap a fogyasztói edukáció is. Ugyanis a magyar lakosság átlagos tejfogyasztása tejegyenértékben számítva mindössze 165 kg/fő/év, amely az Európai Unió átlagának (250 kg) kétharmadát sem éri el. A WHO ajánlása alapján napi legalább 0,5 kg tejet, vagy azzal egyenértékű tejterméket kell fogyasztani ahhoz, hogy a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozást fent lehessen tartani.
Hirdetés
Az ügyvezető helyettes felsorolta továbbá a tej és tejtermékekben található vitaminokat: A, B2, B6, B12, C, D, E) és ásványi anyagokat (kalcium, kálium, magnézium, vas, foszfor, cink. Giczi Gergely szerint az idei kampányban a fiatalok és a fiatal felnőttek kerülnek fókuszba, ennek megfelelően a kampány az online térben zajlik majd, jelentős közösségi média aktivitással.
Istvánfalvi Miklós, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke kiemelte, hogy a koronavírus miatt nem omlott össze az ágazat, a szerződéses viszonyok az egész ágazat vonatkozásban fennmaradtak. A feleknek az együttműködés során arra is volt ereje, hogy együttműködési szándékukat egy etikai ajánlásban is rögzítsék. Szautner Péter társelnök hozzátette, hogy a rendkívüli viszonyok között is minden problémát sikerült megoldani.
Ezért köszönet illet minden feldolgozót, kiskereskedőt és a fuvarosokat is - mondta. Megemlítette továbbá, hogy fontos az, hogy az iskolatej program, a HORECA szektor, illetve a közétkeztetésre termelő, leginkább kis- és középvállalkozások helyzete is javuljon. A tejkampány legfrissebb információit az Agrármarketing Centrum honlapján lehet megtalálni.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés