Az összes magyarországi, 10 ezer lakosnál kisebb település óvodája, több mint 2400 intézmény kapott ajándékba az elmúlt hetekben a méhek és az emberek harmonikus együttéléséről szóló mesekönyveket és foglalkoztató füzeteket 125 millió forint értékben. A 2020-ban indított “Tehetsz méh többet!” kampány alapítói így vonták be az intézményeket a méhek megmentésére és a mézfogyasztás népszerűsítésére indított nagyszabású programba. Ehhez kapcsolódva pedig országos rajzpályázatot is hirdettek az intézményeknek. A nyertes óvodák összesen egy tonna mézet kapnak ajándékba.

Tavaly decemberben összesen 10 ezer mesekönyvet és 100 ezer színező foglalkoztatófüzetet juttattak el a “Tehetsz méh többet!” kampány alapítói az ország valamennyi, 10 ezer főnél kisebb településének óvodáiba. A 2406 intézmény Várszegi Adél “Zümmögés erdőn-mezőn – Bolyhos és Szofi kalandjai” mesekönyvét és a hozzá tartozó, “Zümmögés erdőn-mezőn – játékos fejtörők ovisoknak” foglalkoztató füzeteket kapta meg több példányban.

Várszegi Adél “Zümmögés erdőn-mezőn – Bolyhos és Szofi kalandjai” mesekönyve

A Tehetsz méh többet! szakmai összefogás célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszer-termelésben a beporzás miatt kulcsszerepet játszó méhek ökológiai fontosságára, javítsa a mintegy 20 ezer család megélhetését biztosító méhészeti ágazat helyzetét, illetve ösztönözze a hazai mézfogyasztást, és ezáltal segítse egészségünk védelmét.

125 millió forintot költöttek a magyar kisgyerekek tájékoztatására a “Tehetsz méh többet!” kampányban

Együttélés a méhekkel

A program alapítói, a Takarékbank, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület, az Agrármarketing Centrum, valamint a szervező és megvalósító Pressinform PR-ügynökség és a Pannon Értéktár azért döntöttek a könyvek és a foglalkoztatók ingyenes átadásáról, mert különösen fontosnak tartják, hogy a gyermekek már ilyen fiatalon megtanulják, hogyan lehet együtt élni a méhekkel, mennyire egyedülálló és pótolhatatlan szerepet játszanak ezek a rovarok az életünkben, az emberiség élelmiszer-ellátásában.

A kisgyermekeknek szóló program keretében országos rajzpályázatot is hirdettek, hogy a 3–7 éves gyermekek saját eszközeikkel mutathassák meg, milyen fontosak életünkben a méhek. A pályázat kabalaállata, a “Tehetsz méh többet!” kampány egyik főszereplője, Bolyhos, a kaptártól elkalandozott méhecske. A pályázatra mind a 2400 óvodából várnak gyermekrajzokat február végéig.

Rúzsa Magdi énekes, a a “Tehetsz méh többet!” kampány nagykövete

A pályázaton nyertes 10 óvoda idei mézfogyasztását, egyenként 100–100 kilogramm magyar termelői mézet a “Tehetsz méh többet!” program biztosítja. A rajzokat kiállítják a Magyar Természettudományi Múzeumban, valamint bemutatják a kampány honlapján is. A pályázat 10 különdíjas óvodája pedig örökbe fogadhat egy-egy méhcsaládot egy méhész gazdánál. A méhek munkáját követni tudják a gyermekek, és az örökbefogadásról oklevelet is kapnak.

„Azért tartjuk fontosnak, hogy már a kisgyermekeket is bevonjuk a méhek megmentésének munkájába, mert ők tovább tudják adni ezt a szemléletet a családjukban, és például rá tudják venni a szülőket, hogy a kertben alakítsanak ki egy kis méhlegelőt” – mondta a témáról Rúzsa Magdi énekes, a kampány nagykövete.

A méhes kampány háttérinformációi

A Tehetsz méh többet! komplex fenntarthatósági kampány egy kiemelten fontos globális problémára, a méhek tömeges kipusztulására hívja fel a figyelmet. A programot 2020-ban indította el a Takarékbank, az Agrármarketing Centrum és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület. A projekt nem csak a klasszikus módszereket és eszközöket – edukációs kiadványok, interaktív kiállítás, médiaesemények szervezése – használ, hanem egyes kiemelt társadalmi csoportokhoz külön is szól. Erre példa az óvodásoknak készült mesekönyv a hozzá tartozó színezőfüzetekkel vagy az a hazai piacról eddig hiányzó, fenntartható fejlődést támogató lakossági bankszámlacsomag, amelynél a kártyás vásárlások összegének 0,2 százalékát automatikusan a méhészek támogatására fordítja a bank.

A kampány a Nemzetközi PR Szövetség 2021-es regionális versenyén első helyezést ért el az éghajlatváltozás és hatásai elleni sürgős fellépés támogatása kategóriában, emellett az év négy legjobb kelet-európai kommunikációs programja közé is beválasztották. A program ezen túl a legrangosabb hazai díjakból is elnyert kettőt tavaly: a CSR Hungary Díj 2021 „A legjobb környezeti felelősségvállalásért” kategóriáját, valamint a Good Doing CSR Award környezeti ügyek különdíját.

A kampány honlapja: https://www.tehetszmehtobbet.hu/A kampányról innen lehet képeket letölteni.

Megosztás

További híreink

Módosul a tenyészbika tenyésztésbe állítását segítő de minimis támogatás

2024.07.06.

Változnak a szabályok, módosul a tenyészbika tenyésztésbe állítását segítő de minimis támogatás.

Modern feudalizmust hozhat az agráradatok kezelése? 

2024.07.06.

A modernizálódó mezőgazdaságban új ágazatként jelentek meg a precíziós gazdálkodásra és az ennek kiszolgálására létrehozott eszköz- és programrendszerek.

Takács András Péter beszélt a növényvédelem aktuális témáiról

2024.07.06.

Takács András Péter beszélt a növényvédelem aktuális témáiról és a keszthelyi Georgikon Campus tevékenységéről.

Válaszok kellenek arról, hol tart a magyar agrárdigitalizáció

2024.07.05.

Tanulmány készül annak érdekében, hogy az Európai Unió tagállamai pontosabban lássák, hol tart a mezőgazdaság digitalizációja

Sürgősen változtatni kell a magyar mezőgazdaság vízellátásán

2024.07.05.

A jóval a rendszerváltás előtt megépült keleti és nyugati főcsatornán kívül nem nagyon fejlődött az infrastruktúra, pedig az ország bővelkedik felszíni vizekben.

Új eszközök és büntetések segítenek a gazdáknak a termőföld felvásárlókkal szemben

2024.07.05.

Javul a termelők helyzete, mert új eszközök és büntetések segítenek a gazdáknak a termőföld felvásárlókkal szemben.

Partnerhírek
Partner

Az LG repcehibridek a magyar körülmények között a lehető legmagasabb termést produkálják

2024.07.01.

Európa első számú repcehibridjével, az LG Ambassadorral, valamint egy új, ígéretes hibriddel, az LG Armadaval készül az új szezonra a Limagrain Hungária Kft. Szijártó Bálintot, a vállalat cégvezetőjét a Magro.hu kérdezte, aki többek között arról is beszélt, hogyan látja a repcetermesztés jövőjét Magyarországon.

Partner

Minden, amit a gyümölcsösök lombtrágyázásáról tudni kell - fókuszban az alma

2024.07.01.

A gyümölcsösökben az új trágyázási időszak mindig ősszel és kora tavasszal, a talajon keresztüli fenntartó trágyázással indul. Később, a nyár folyamán viszont kulcsszerephez jut a lombon keresztüli tápanyag-utánpótlás. Bár a gyümölcsösök fenntartó trágyázásához sem nélkülözhetők a talajvizsgálatok, de a termő gyümölcsösök esetén döntő jelentőségű a lombanalízis, amit rendszeresen el kell elvégezni. Az árutermő ültetvények költségtényezői között a tápelem-analízis nem olyan jelentős tétel, amit érdemes lenne megspórolni, különös tekintettel az így nyerhető tápláltsági állapotra. Az információ értékét, használhatóságát növeli, ha a mintavétel időben és szakszerűen történik, valamint az évenkénti mintaterek következetesen azonosak, sőt a talaj- és levélmintavételi egységek egymással beazonosíthatók, fedik egymást.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat
Kiemelt hirdetések a Piactéren
Kiemelt
Solis 50 RX kabinos 12fokozat
Bács-Kiskun, Kecskemét

Solis 50 RX kabinos 12fokozat

Hitelesített telefonszám
Keressenek az ár miatt!
Kiemelt
Goldoni S 80 plus fülkés traktor
Bács-Kiskun, Kecskemét

Goldoni S 80 plus fülkés traktor

Hitelesített telefonszám

12 000 000 HUF

+ áfa
Hirdetésfeladás