Hirdetés
125 millió forintot költöttek a magyar kisgyerekek tájékoztatására a “Tehetsz méh többet!” kampányban
Az összes magyarországi, 10 ezer lakosnál kisebb település óvodája, több mint 2400 intézmény kapott ajándékba az elmúlt hetekben a méhek és az emberek harmonikus együttéléséről szóló mesekönyveket és foglalkoztató füzeteket 125 millió forint értékben. A 2020-ban indított “Tehetsz méh többet!” kampány alapítói így vonták be az intézményeket a méhek megmentésére és a mézfogyasztás népszerűsítésére indított nagyszabású programba. Ehhez kapcsolódva pedig országos rajzpályázatot is hirdettek az intézményeknek. A nyertes óvodák összesen egy tonna mézet kapnak ajándékba.
Tavaly decemberben összesen 10 ezer mesekönyvet és 100 ezer színező foglalkoztatófüzetet juttattak el a “Tehetsz méh többet!” kampány alapítói az ország valamennyi, 10 ezer főnél kisebb településének óvodáiba. A 2406 intézmény Várszegi Adél “Zümmögés erdőn-mezőn – Bolyhos és Szofi kalandjai” mesekönyvét és a hozzá tartozó, “Zümmögés erdőn-mezőn – játékos fejtörők ovisoknak” foglalkoztató füzeteket kapta meg több példányban.
![](/public/agronews/an_article_inner/4406/675d4289e596e5d0998e6f731364057e_1.jpeg)
A Tehetsz méh többet! szakmai összefogás célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszer-termelésben a beporzás miatt kulcsszerepet játszó méhek ökológiai fontosságára, javítsa a mintegy 20 ezer család megélhetését biztosító méhészeti ágazat helyzetét, illetve ösztönözze a hazai mézfogyasztást, és ezáltal segítse egészségünk védelmét.
Hirdetés
![](/public/agronews/an_article_inner/4406/acf618992dff3e11ae362a0668afa639_1.jpeg)
Együttélés a méhekkel
A program alapítói, a Takarékbank, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület, az Agrármarketing Centrum, valamint a szervező és megvalósító Pressinform PR-ügynökség és a Pannon Értéktár azért döntöttek a könyvek és a foglalkoztatók ingyenes átadásáról, mert különösen fontosnak tartják, hogy a gyermekek már ilyen fiatalon megtanulják, hogyan lehet együtt élni a méhekkel, mennyire egyedülálló és pótolhatatlan szerepet játszanak ezek a rovarok az életünkben, az emberiség élelmiszer-ellátásában.
A kisgyermekeknek szóló program keretében országos rajzpályázatot is hirdettek, hogy a 3–7 éves gyermekek saját eszközeikkel mutathassák meg, milyen fontosak életünkben a méhek. A pályázat kabalaállata, a “Tehetsz méh többet!” kampány egyik főszereplője, Bolyhos, a kaptártól elkalandozott méhecske. A pályázatra mind a 2400 óvodából várnak gyermekrajzokat február végéig.
![](/public/agronews/an_article_inner/4406/d9f04fe0a20f74a6f19d8b43773e6731_1.png)
A pályázaton nyertes 10 óvoda idei mézfogyasztását, egyenként 100–100 kilogramm magyar termelői mézet a “Tehetsz méh többet!” program biztosítja. A rajzokat kiállítják a Magyar Természettudományi Múzeumban, valamint bemutatják a kampány honlapján is. A pályázat 10 különdíjas óvodája pedig örökbe fogadhat egy-egy méhcsaládot egy méhész gazdánál. A méhek munkáját követni tudják a gyermekek, és az örökbefogadásról oklevelet is kapnak.
„Azért tartjuk fontosnak, hogy már a kisgyermekeket is bevonjuk a méhek megmentésének munkájába, mert ők tovább tudják adni ezt a szemléletet a családjukban, és például rá tudják venni a szülőket, hogy a kertben alakítsanak ki egy kis méhlegelőt” – mondta a témáról Rúzsa Magdi énekes, a kampány nagykövete.
A méhes kampány háttérinformációi
A Tehetsz méh többet! komplex fenntarthatósági kampány egy kiemelten fontos globális problémára, a méhek tömeges kipusztulására hívja fel a figyelmet. A programot 2020-ban indította el a Takarékbank, az Agrármarketing Centrum és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület. A projekt nem csak a klasszikus módszereket és eszközöket – edukációs kiadványok, interaktív kiállítás, médiaesemények szervezése – használ, hanem egyes kiemelt társadalmi csoportokhoz külön is szól. Erre példa az óvodásoknak készült mesekönyv a hozzá tartozó színezőfüzetekkel vagy az a hazai piacról eddig hiányzó, fenntartható fejlődést támogató lakossági bankszámlacsomag, amelynél a kártyás vásárlások összegének 0,2 százalékát automatikusan a méhészek támogatására fordítja a bank.
A kampány a Nemzetközi PR Szövetség 2021-es regionális versenyén első helyezést ért el az éghajlatváltozás és hatásai elleni sürgős fellépés támogatása kategóriában, emellett az év négy legjobb kelet-európai kommunikációs programja közé is beválasztották. A program ezen túl a legrangosabb hazai díjakból is elnyert kettőt tavaly: a CSR Hungary Díj 2021 „A legjobb környezeti felelősségvállalásért” kategóriáját, valamint a Good Doing CSR Award környezeti ügyek különdíját.
A kampány honlapja: https://www.tehetszmehtobbet.hu/A kampányról innen lehet képeket letölteni.
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Az LG repcehibridek a magyar körülmények között a lehető legmagasabb termést produkálják
2024.07.01.Európa első számú repcehibridjével, az LG Ambassadorral, valamint egy új, ígéretes hibriddel, az LG Armadaval készül az új szezonra a Limagrain Hungária Kft. Szijártó Bálintot, a vállalat cégvezetőjét a Magro.hu kérdezte, aki többek között arról is beszélt, hogyan látja a repcetermesztés jövőjét Magyarországon.
Minden, amit a gyümölcsösök lombtrágyázásáról tudni kell - fókuszban az alma
2024.07.01.A gyümölcsösökben az új trágyázási időszak mindig ősszel és kora tavasszal, a talajon keresztüli fenntartó trágyázással indul. Később, a nyár folyamán viszont kulcsszerephez jut a lombon keresztüli tápanyag-utánpótlás. Bár a gyümölcsösök fenntartó trágyázásához sem nélkülözhetők a talajvizsgálatok, de a termő gyümölcsösök esetén döntő jelentőségű a lombanalízis, amit rendszeresen el kell elvégezni. Az árutermő ültetvények költségtényezői között a tápelem-analízis nem olyan jelentős tétel, amit érdemes lenne megspórolni, különös tekintettel az így nyerhető tápláltsági állapotra. Az információ értékét, használhatóságát növeli, ha a mintavétel időben és szakszerűen történik, valamint az évenkénti mintaterek következetesen azonosak, sőt a talaj- és levélmintavételi egységek egymással beazonosíthatók, fedik egymást.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatSolis 50 RX kabinos 12fokozat
Goldoni S 80 plus fülkés traktor
12 000 000 HUF
+ áfaHirdetés
Hirdetés