130 éves lett a Landini mezőgazdasági gépgyártó vállalat. Ennek alkalmából egy 130 órás megállás nélküli tesztvezetést indítottak el, ahol 75 szakújságíró is vezethette a rekord felállítására kijelölt gépet – értesültünk a totalcar.hu írásából.

Néhány szó a Landiniről

A gyártó a kezdetekben különböző mezőgazdasági eszközök gyártásával foglalkozott, az erőgépek akkor még nem szerepeltek a palettáján. Első trakorukat 1925-ben dobták piacra, melynek különlegességét fokozta, hogy az volt az első olasz gyártmányú traktor a piacon. Ezt követően folyamatosan jelen voltak jellegzetes kék gépeikkel az agráriumban, ráadásul az elitbe tartoztak és tartozik még ma is.

Termékpalettájuk bőséges, méretben és teljesítményben egyaránt. Különlegességük, hogy a mai napig gyártanak még hagyományos szerkezetű traktorokat, kuplunggal és manuális sebességváltóval felszerelve.

De most kanyarodjunk vissza a 130 órás teszthez. A cég kitalálta, hogy az évforduló alkalmából egy olyan hegyi körpályán rendezik meg a 130 órás tesztet, ahol normál esetben terepjárók és enduro motorok dagasztják a sarat. A legkülönlegesebb viszont az volt, hogy a tesztbe beszerveztek 75 szakújságírót egész Európa területéről, akik előképzettség nélkül (persze minimális betanulás után) vezették a tesztre kijelölt Landini 7-215 kódjelű vasat.

Néhány szó a tesztjárműről

A Landini 7-21-5 névre hallgató erőgép lett a teszt középpontja. A nevezett traktor 212 lóerős maximális teljesítményre képes, amit egy 6,7 literes, hathengeres motor ad le. Azt, hogy a Landini felsőkategóriás gépéről van szó, mi sem bizonyítja jobban, mint a vezetőfülke. Egy szinte luxuskörnyezet fogadta a gépet vezetőket. Felszereltségéhez hozzá tartozik a légrugós vezetőülés, a klíma, a rádió, sőt, még egy hűtőláda is.

A kormánykerék állítható és vele együtt a műszeregység is mozdul, nehogy bármit is kitakarjon az átállított kormány. A 24 sebességi fokozat között három gomb segítségével lehet kapcsolgatni – pedál használata és gázelvétel nélkül.

A teszt végül sikeresen zárult. A tesztgépet az öt és fél nap alatt egyszer sem kellett leállítani, megállni is csak a pilótacsere idejére és az egy tankolásra kellett. A kijelölt pályán összesen 171 kört, mintegy 992 kilométert tett meg az erőgép, átlagban 7,6 km/h-s sebességgel.

Amennyiben a Guinness rekordokat nyilvántartó szervezet is hajlik rá, a kísérlet bekerülhet a Guinness rekordok könyvébe is!

Fotók: totalcar.hu

Megosztás

Kapcsolódó cikkek

További híreink

Modern feudalizmust hozhat az agráradatok kezelése? 

2024.07.06.

A modernizálódó mezőgazdaságban új ágazatként jelentek meg a precíziós gazdálkodásra és az ennek kiszolgálására létrehozott eszköz- és programrendszerek.

Takács András Péter beszélt a növényvédelem aktuális témáiról

2024.07.06.

Takács András Péter beszélt a növényvédelem aktuális témáiról és a keszthelyi Georgikon Campus tevékenységéről.

Válaszok kellenek arról, hol tart a magyar agrárdigitalizáció

2024.07.05.

Tanulmány készül annak érdekében, hogy az Európai Unió tagállamai pontosabban lássák, hol tart a mezőgazdaság digitalizációja

Sürgősen változtatni kell a magyar mezőgazdaság vízellátásán

2024.07.05.

A jóval a rendszerváltás előtt megépült keleti és nyugati főcsatornán kívül nem nagyon fejlődött az infrastruktúra, pedig az ország bővelkedik felszíni vizekben.

Új eszközök és büntetések segítenek a gazdáknak a termőföld felvásárlókkal szemben

2024.07.05.

Javul a termelők helyzete, mert új eszközök és büntetések segítenek a gazdáknak a termőföld felvásárlókkal szemben.

Nyáron is jönnek a támogatások és pályázatok hírei

2024.07.04.

Júniusban is több cikkünk szólt a támogatások és a pályázatok témáiról, ebben a hírösszefoglalóban pedig összegyűjtöttük a legfontosabb kapcsolódó anyagokat az elmúlt hónapból.

Partnerhírek
Partner

Az LG repcehibridek a magyar körülmények között a lehető legmagasabb termést produkálják

2024.07.01.

Európa első számú repcehibridjével, az LG Ambassadorral, valamint egy új, ígéretes hibriddel, az LG Armadaval készül az új szezonra a Limagrain Hungária Kft. Szijártó Bálintot, a vállalat cégvezetőjét a Magro.hu kérdezte, aki többek között arról is beszélt, hogyan látja a repcetermesztés jövőjét Magyarországon.

Partner

Minden, amit a gyümölcsösök lombtrágyázásáról tudni kell - fókuszban az alma

2024.07.01.

A gyümölcsösökben az új trágyázási időszak mindig ősszel és kora tavasszal, a talajon keresztüli fenntartó trágyázással indul. Később, a nyár folyamán viszont kulcsszerephez jut a lombon keresztüli tápanyag-utánpótlás. Bár a gyümölcsösök fenntartó trágyázásához sem nélkülözhetők a talajvizsgálatok, de a termő gyümölcsösök esetén döntő jelentőségű a lombanalízis, amit rendszeresen el kell elvégezni. Az árutermő ültetvények költségtényezői között a tápelem-analízis nem olyan jelentős tétel, amit érdemes lenne megspórolni, különös tekintettel az így nyerhető tápláltsági állapotra. Az információ értékét, használhatóságát növeli, ha a mintavétel időben és szakszerűen történik, valamint az évenkénti mintaterek következetesen azonosak, sőt a talaj- és levélmintavételi egységek egymással beazonosíthatók, fedik egymást.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat
Kiemelt hirdetések a Piactéren
Kiemelt
Solis 50 RX kabinos 12fokozat
Bács-Kiskun, Kecskemét

Solis 50 RX kabinos 12fokozat

Hitelesített telefonszám
Keressenek az ár miatt!
Kiemelt
Goldoni S 80 plus fülkés traktor
Bács-Kiskun, Kecskemét

Goldoni S 80 plus fülkés traktor

Hitelesített telefonszám

12 000 000 HUF

+ áfa
Hirdetésfeladás