Hirdetés
8,4%-kal csökken a brit tehenek metánkibocsátása
A Marks & Spencer takarmány-adalékanyagba fektet be, hogy csökkentse a tejtermelő tehenek metántermelését. Az első ilyen kezdeményezésben a lánc 1 millió fontot fektet be. A cél, hogy megváltoztassák a tehenek étrendjét mind a 40 Marks & Spencer Select Dairy Farmers tejkészletében.
Ezek a tehenek a dsm-firmenich Bovaer kiegészítőt kapják a takarmányukban. Ez a kutatások szerint csökkenti a tehenek kibocsátását. A Marks & Spencer szerint ez évente 11 000 tonna üvegházhatású gáz kibocsátását távolítja el a légkörből, és 8,4%-kal csökkenti a friss tej szénlábnyomát.
A tej nem veszélyeztetett
A szupermarket azt is megerősítette, hogy a tej ízét vagy minőségét illetően nem lesz kompromisszum. Továbbra is tiszteletben tartja 25 éves fogadalmát, és méltányos árat fizet a gazdáknak az általuk termelt tejért.
Hirdetés
Mindössze egy negyed teáskanál Bovaer takarmány-adalékanyagként tehenenként naponta átlagosan 30%-kal csökkenti a tejelő szarvasmarhák metánkibocsátását. A húsmarha esetében pedig akár 45%-kal. A mikrobák segítenek lebontani a táplálékot a tehén bendőjében, amiből aztán hidrogén és szén-dioxid szabadul fel. Egy enzim ezeket a gázokat metánná egyesíti.
A takarmány-adalékanyag hozzáadásával elnyomja az enzimet, ami kevesebb metánt termel. Működése során a Bovaer biztonságosan lebomlik a bendőben már természetesen jelen lévő vegyületekre.
A Marks & Spencer szóvivője elmondta: „A Bovaer piacra dobása már megkezdődött. Mind a 40 Marks & Spencer Select Dairy Farmer beépítette fejőteheneinek takarmányadagjába, akár ásványianyag-keverékébe, akár keverékébe. Előrejelzések alapján arra számítunk, hogy a Bovaer bevonása 8,4%-kal csökkenti a tejkészlet szénlábnyomát. Ez 11 000 tonna üvegházhatású gáz kibocsátásának felel meg.
Klímaváltozás
„Erős, nyilvánosan elérhető tudományos bizonyítékok támasztják alá a Bovaer hatékonyságát” – mondta. Hozzátette, hogy Európában és elismert brit akadémiai intézményekben is végeztek vizsgálatokat.
„Ma a Marks & Spencer fókuszában az áll, hogy 2040-re minden tevékenységében és teljes értékláncában nettó nulla üzletággá váljon. A márka beszállítói partnerségi és innovációs ereje jó pozíciót jelent a beszállítókkal és partnerekkel való együttműködés révén nagy változások előmozdítására” – folytatta.
Stuart Machin, a Marks & Spencer vezérigazgatója: „Sokat beszélek a Marks & Spencer varázslatáról, és ennek kulcsfontosságú része az innováció iránti elkötelezettségünk. Ez benne van a DNS-ünkben, és a saját márka egyedi modelljével, a hosszú távú beszállítói partnerségekkel együtt így biztosítjuk azt a minőséget és bizalmat, amelyet ügyfeleink elvárnak tőlünk.”
Hozzátette: „Azáltal, hogy innovációs megszállottságunkat az éghajlatváltozás felé fordítjuk, és beszállítóink vállalkozói szellemét kihasználjuk, felpörgethetjük azon törekvésünket, hogy 2040-re minden tevékenységünkben és a teljes ellátási láncban nettó nulla üzletté váljunk. Izgatott vagyok, hogy ezek a kis változások mekkora hatással lehetnek az előttünk álló legkeményebb éghajlati kihívásokra.”
(Forrás: dairyglobal.net)
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Közel 7 évtizedes tapasztalat és csúcsgenetika: az Alta Seeds útja a magyar piacra
Az Alta Seeds az Advanta Seeds Hungary Kft prémium márkája, amely a UPL csoport részeként erős jelenléttel bír mind Európában, mind Észak-Amerikában.
HATÉKONYSÁG 2025: Hogyan növelheti gazdasága hatékonyságát?
A Magro.hu és a Debreceni Egyetem közös szervezésében megrendezésre kerülő konferencia célja, hogy gyakorlati segítséget nyújtson a gazdáknak, vállalkozóknak és agrárszakembereknek. Bóné Tímeával és Németh Istvánnal, a Magro.hu tulajdonosaival beszélgettünk a rendezvény létrejöttének hátteréről és céljairól.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatTöbb mint 3.300 hirdetés 162 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés