Idén már új, 7 ezer négyzetméteres csarnokból látja el mezőgazdasági abroncsokkal partnereit a Bohnenkamp Kft. Az Alliance és Ceat márkájuk népszerű választás a gazdálkodók körében, mert szinte minden jármű esetében használható, a mezőgazdasági nagy teljesítményű traktoroktól, az úthengerekig. Szalai János, a cég ügyvezetője ismertette meg velünk a mezőgazdasági abroncsok piacát.

Kérem, néhány szóval mutassa be a cégcsoportot és a magyar leányvállalatot!

A Bohnenkamp nagykereskedelmi vállalatcsoport jelenleg 28 különböző országban rendelkezik leányvállalattal, és jelenleg is folyamatosan terjeszkedik. Mi a dél-keleti csoport egyik legfiatalabb tagjának számítunk. Bár az anyacég több mint 10 éve képviselteti magát Magyarországon a magyarországi operatív működés csak tavaly februárban kezdődött. Ezt megelőzően Németországból és Szlovákiából látták el a magyar piacot. Én magam 2017-től dolgozom a cégnél, először, mint üzletkötő, 2020-ban pedig a hazai Bohnenkamp Kft. ügyvezetője lettem. Kecskemétről, kezdetben egy 3500 négyzetméteres raktárcsarnokból szolgáltuk ki mezőgazdasági, erdészeti, ipari, teher- és kis abroncsokkal, valamint komplett kerekekkel Magyarország legnagyobb gumikereskedőit, gépkereskedőit és gépgyártóit. A megrendelt gumiabroncsot 24 óra alatt az ország bármilyen pontjára el tudjuk juttatni.

Szalai János a Bohnenkamp Kft. ügyvezetője

Ez a raktár idénre már kicsinek bizonyult, ezért átköltöztünk egy 7000 négyzetméteres csarnokba. A duplázódó raktárkapacitás is azt mutatja, hogy egy nagyon jelentős fejlődésen ment keresztül a cég az elmúlt 1 év során. Emiatt - a sikereket látva - a német központ biztosítja a tovább fejlődés lehetőségét is. A 7000 négyzetméter már azt is lehetővé teszi, hogy a többszázféle méretű, mintázatú, terhelési indexű abroncsból óriási készletet építsünk fel és egy nagyon stabil ellátást tudjunk biztosítani.

Melyik márkákat emelné ki a portfólióból?

Két stratégiai jelentőségű, egyaránt indiai gyártású termékünket, az Alliance és az Ceat márkánkat emelném ki. Előbbi már a kezdetektől, tehát 10 éve szerepel a kínálatunkban. Számos traktorgyárban ez az elsődleges választás.

Közel 300 méretben gyártanak abroncsokat sokféle jármű számára, a mezőgazdasági nagy teljesítményű traktoroktól, az úthengerekig.

A Ceat egy sokkal fiatalabb márka a mezőgazdaságban. 2020 októberétől, a leányvállalat magyarországi indulásától foglalkozunk vele. Azóta több ezer ilyen gumiabroncsot hoztunk forgalomba. Nagyon elégedettek vagyunk vele, amit jól alátámaszt az a tény is, hogy az elmúlt 2 évben 3 darab garanciális ügyintézésre volt szükség, tehát egy nagyon megbízható termékről van szó.

Folyamatosan érkeznek belőle az új mintázatok és méretek.

Milyen irányúak a fejlesztések, miért kell folyamatosan megújulniuk az abroncsoknak?

A mezőgazdaságban fokozatosan növekszik az elvárás a termesztett növényekkel szemben. A szántóföldi növények terméspotenciáljának emelkedése viszont együtt jár a száruk megvastagodásával és megerősödésével, mert így ellenállóbakká válnak a különböző stresszhatásokkal szemben. Viszont a vastag, erős szárú, alacsonyan vágott tarló sok súlyos, maradandó sérülést okozhat a kombájnok, traktorok, illetve egyéb szállítóeszközök, abroncsainak futófelületén és az oldalfalán, amely végső soron akár defekthez is vezethet. Ez a gumikeverék megváltoztatásával küszöbölhető ki.

Ezen túl léteznek például sorközművelő gumiabroncsok is, amelyeket az év első felében gyakran láthatunk az utakon. A sorközművelő abroncsokat vetésnél, permetezésnél és sorművelésnél érdemes használni. A lekerekített vállrész védi a növényeket és a talajt a sérülésektől. Azontúl, hogy a szántóföldön kiválóan helyt áll, az aszfalton is lassabban kopik nagyobb számú bordáknak köszönhetően.

Ráadásul a gépek is egyre nagyobbak, erősebbek, ezáltal a gumiabroncsok iránt is nagyobbak az elvárások. A traktorok akár 60 km/h-s sebességgel mennek, ami szintén nagyobb, megváltozott igénybevételt jelent. A fejlesztések tehát nagyon sokirányúak.

Egyre hangsúlyosabb téma a gépek talajtaposásának minimalizálása. Mit nyújt ezen a téren az említett két márka?

Az Alliance és a Ceat is gyártja az úgynevezett IF/VF technológiáju gumiabroncsokat, amelyek alacsony nyomáson üzemeltethetőek és így kevésbé süppednek el, mert nagyobb felületen érintkezhetnek a talajjal, így tehát csökkenhet a talajtömörödés, amire mostanában nagyon odafigyelnek a gazdálkodók.

Mi alapján választják ki gumiabroncsot?

Nagy problémát jelent, ha munkavégzés közben megy tönkre az abroncs, azért fontos számukra a termékminőség, de az ár is ugyanolyan hangsúlyos a választásban. Pont ezért hoztuk be Magyarországra a két említett indiai márkát, mert mind a Ceat, mind az Alliance az ár/érték esetén a legjobb választásnak számít. Ráadásul az Alliance-ra 5, a Ceatra 7 év garanciát adunk, ami gyakorlatilag lefedi az abroncsok teljes életútját. A kombájnra való Alliance gumiabroncsunk például most a legolcsóbb a magyar piacon.

Mi nem kereskedünk végfelhasználókkal, hanem kizárólag viszonteladókon keresztül értékesítünk, de Magyarország összes mezőgazdasági kiállításán jelen vagyunk valamelyik partnerünkkel. Ezt azért tartom nagyon fontosnak, mert így közvetlen kapcsolatunk lehet a gazdálkodókkal, akik ott feltehetik a kérdéseiket. Így válunk hitelessé a szemükben. Mint importőrök jelen vagyunk és szakmai segítséget nyújtunk, segítjük a választást. Ez mind a kereskedőknek, mind a gazdáknak biztonságot ad.

Ezen túl azt javaslom minden mezőgazdasági abroncsot vásárlónak, hogy választáskor mindig nézze meg, hogy a kereskedők által nekik javasolt márka mögött milyen raktárkészlet és importőr áll. Nálunk a Ceat és Alliance márkák mindegyikéből, minden releváns méretből 50-70 darab áll készleten, ezért sérülés esetén könnyen és gyorsan tudunk pótlást biztosítani. Kaphatók olyan márkák is a magyar piacon, amelyekre akár több hónaposak a szállítási határidők. A mezőgazdaságban viszont - nagyon jól tudjuk - a legritkább esetben lehet heteket várni.

Ebben az iparágban is drágultak a termékek?

Volt is és lesz is még áremelkedés, azért mindenkinek azt tanácsolom, hogy ha van rá anyagi kerete, a szükségesnél több abroncsot is vásárolhat, mert tartós termékről van szó, ami több évet is eláll. Az elmúlt 2 évben bizonyos esetekben akár 10-30%-ot nőtt az abroncsok ára, és nem lehet látni a folyamat végét.

Az energiaszektorban történő áremelkedés kihat a mi iparágunkra is. A logisztikai költségek többszörösére nőttek az elmúlt 2-3 év alatt, ezért mi is emelni kényszerülünk.

A raktárkapacitás bővítése összefügg az ellátási láncok működtetésének nehézségeivel vagy eleve tervezett volt?

Mindenki előtt ismert, hogy a világkereskedelmi folyamatok minden piacon akadoznak. Az ellátási láncok működtetése problémákkal terhelt, konténerhiány alakult ki, az orosz-ukrán háború és az ennek nyomán életbe lépő szankciók mind kihívásokat jelentenek. Sok gumiabroncsmárka Oroszországból és Ukrajnából érkezett korábban, például a Magyarországon nagyon népszerű MTZ traktorokra.

Raktárbővülésünk a fejlődés következménye is. A Bohnenkamp több mint 10 éve van jelen a magyar piacon. Azóta egy olyan ügyfélkör és kereskedelmi hálózat alakult ki, ami nagyon erős alapot szolgáltat. Nyilván az ellátási láncok problémája miatt a megnövekedett kapacitás most előnyökkel jár, de a raktárbővítés tervei már 2021 végén megszülettek.

Ugyanakkor az, hogy most nincsenek ellátási gondjaink, a beszállítóinknak is köszönhető, mivel mind a Ceat, mind az Alliance esetében a konténeres hajós szállításokat professzionálisan szervezik. Folyamatos és nagyon szoros együttműködésben állunk mindkét gyártóval. A többéves tapasztalatunk, a szezonális igényeknek megfelelő gumiabroncsok rendelést úgy időzítjük, hogy mindig időben rendelkezésre álljanak. A mi gyártóink ezeknek az elvárásoknak tökéletesen megfelelnek.

Ez annak is köszönhető, hogy a Bohnenkamp minden gyártó számára, nagy valószínűséggel, egy jelentős üzleti partner, így olyan exkluzív ellátást kapunk, ami segíti abban, hogy magas szinten tudjuk végezni a munkánkat.

(x)

Megosztás

További híreink

20 beltéri és kültéri növény, amelyik télen is virágzik

2024.11.21.

Ha van olyan időszak, amikor egy kis színre van szükségünk az életünkben, akkor azok a borongós, szürke téli napok. Szerencsére, bár sok növény inkább tavaszig elrejti virágait, vannak olyanok, amelyeket nem riaszt el a hideg.

Nyuszt vagy menyét? Segítünk, hogy megkülönböztesse őket!

2024.11.21.

A nyusztok, ezek az apró, fürge és rejtőzködő ragadozók, gyakran felkeltik az emberek érdeklődését. Legyen szó arról, hogy hol élnek, mit esznek, vagy hogyan különböztethetők meg más menyétféléktől, sok izgalmas kérdés merül fel velük kapcsolatban. Az alábbi cikk a nyuszttal kapcsolatos leggyakoribb kérdésekre válaszol.

Dámbikák élet-halál harca videóval

2024.11.21.

Látványos mentőakciót hajtottak végre a Lábodi Vadászerdészet hivatásos vadászai, amikor szétválasztottak két, agancsuknál összeakadt dámbikát.

Hogyan hat az őszi szárazság és a novemberi hideg az őszi vetésekre?

2024.11.21.

A hét elején jelentős csapadék érkezett az ország nagy részére, ami enyhítette a talaj kiszáradását, különösen az őszi vetések számára létfontosságú felső rétegekben. Az előttünk álló napokban északon havazás, délen változékonyabb idő várható, majd hétvégétől szárazabb, naposabb idő jön, amely éjszakai fagyokkal és nappali enyheséggel jár.

Magyarországon is sok vállalkozást érint az új globális minimumadó

2024.11.21.

A nagy méretű multinacionális cégcsoportok életére és adózására jelentősen hat a globális minimumadó szabályainak a bevezetése

December 2-ig nyújthatók be a kárenyhítő támogatási kérelmek

2024.11.21.

A gazdálkodók 2024. december 2-ig nyújthatják be kárenyhítő támogatási kérelmüket. A határidő azért módosult, mert 2024. november 30. munkaszüneti napra esik.

Partnerhírek
Partner

Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben

2024.11.19.

Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.

Partner

Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez

2024.11.07.

Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás