A generációváltás kihívás elé állítja a magyar gazdaságot
Magyarországon a nagy cégalapítási hullám 20-25 éve söpört végig, így a vállalkozások nagy része hamarosan tömegesen szembesül majd az utódlás kérdésével. A családi vállalkozások egyik legnagyobb kihívása a generációváltás, amit a cégek csupán harmada él túl – hangzott el az Agrár Klub legutóbbi rendezvényén, amelynek témája az üzletfolytonosság, mint alapvető cégérték volt.
A K&H és az Agrár Európa Kft. által szervezett Agrár Klub a hazai agrár- és élelmiszeripar legfontosabb szereplői számára biztosít lehetőséget az ágazat fő kérdéseinek, problémáinak megvitatására. A szakmai fórum legutóbbi rendezvénye azonban rendhagyó módon nem kifejezetten az agráriumot, hanem a gazdaság egészét érintő témát járt körül. A résztvevők az üzletfolytonosságot, mint alapvető cégértéket vitatták meg, külön figyelmet fordítva a családi vállalkozások specifikus kihívásaira a generációváltás szemszögéből. A téma kiváló szakértői, Lakics Péter, a Lakics Gépgyártó Kft. ügyvezető igazgatója, valamint Kürti Tamás, a Kürt Zrt alelnöke a Felelős Családi Vállalkozások Magyarországon Egyesület nevében tartott előadást. „Magyarországon 20-25 éve zajlott le a privatizáció, a nagy cégalapítások korszaka. Ugyanakkor annak a generációnak – jellemzően az akkori 30-40 éves korosztály –, aki ezt az időszakot eredményesen levezényelte, korára való tekintettel lassan el kell gondolkodnia azon, hogyan fogja átadni az üzletfolytonosságot, mint cégértéket” – hívta fel a figyelmet Tresó István, a K&H Agrár üzletág fejlesztési főosztály vezetője.
A világ országaiban a legnagyobb foglalkoztatók és adófizetők a családi cégek. A működésüket érintő egyik legnagyobb veszély a generációváltás, amit a vállalkozások mindössze harmada él túl, holott a családi vállalkozások kifejezetten a hosszú távú értékteremtésre törekednek. Az utódlás kérdése pedig különösen aktuális, hiszen a közeljövőben a vállalkozások nagy részének kell szembesülnie a generációváltás kihívásaival. Mindezt ráadásul korábbi tapasztalatok és viselkedésminták hiányában kell majd levezényelniük az első generációs cégalapítóknak.
Hirdetés
A családi vállalkozások életében a tipikus üzleti helyzetek – mint például a beruházási döntések, hitel és tőkebevonási kérdések – mellett a különböző élethelyzetek is jelentősen befolyásolhatják a cég működését, értékét. Ilyen helyzet lehet az egészségügyi változás, haláleset vagy baleset, de az új életszakaszok – házasság, gyermekszületés, válás – is nem várt változást hozhatnak a vállalkozás életébe. Ezeken felül akár komoly nézeteltéréshez is vezethet a vezetők, tulajdonosok együttműködési és karrier dilemmái, mint például az utódlás kérdése. „A magyar gazdaság még sok kihívás előtt áll, többek között a cégutódlás is ilyen, amivel nem csak tulajdonosi, hanem banki oldalról is foglalkozni kell” – tette hozzá Tresó István.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés