Hirdetés
A helyzet fokozódik: egymásnak ugrottak a nyugat-európai gazdák
Luis Planas, a spanyol mezőgazdasági miniszter visszautasította azt a felvetést, hogy a spanyol gazdák tisztességtelen előnyt élveznének szomszédaikkal szemben, miután a francia miniszterelnök azt mondta, hogy megpróbálja kezelni a francia gazdák versenyzéssel kapcsolatos sérelmeit.
Az Európai Unió legnagyobb mezőgazdasági termelőjének, Franciaországban a gazdák arra panaszkodnak, hogy tisztességtelen versennyel szembesülnek a riválisok részéről az uniós tagállamok eltérő környezetvédelmi előírásai miatt - írta a Reuters.
![](/public/agronews/an_article_inner/596/951e35d89ec99e9b8e51e4bd17044d4e_1.jpeg)
Annak érdekében, hogy nyomást gyakoroljanak követeléseikre, hogy a francia kormány tegyen többet az infláció átvészelésében és az olcsó importtal való versenyben, a francia gazdák az elmúlt héten úttorlaszokat állítottak fel a főbb utakon.
Hirdetés
Hétfőn traktorok torlaszolták el a főbb autópályákat Párizs közelében és egész Franciaországban, ahogy a tiltakozások fokozódtak, fejfájást okozva annak a 20 000 spanyol teherautónak, amely naponta halad át Franciaországba.
"A termelési és forgalmazási szabályok az EU-ban hasonlóak minden tagállamban, és mindannyian ugyanúgy alkalmazzuk őket" - mondta Planas hétfőn újságíróknak. "A különböző szabályok alkalmazásából nem származik versenyelőny."
Gabriel Attal francia miniszterelnök vasárnap azt mondta, hogy kormánya további segítséget fontolgat a gazdák számára "a tisztességtelen verseny ezen aspektusaival kapcsolatban", anélkül, hogy konkrétan megemlítette volna Spanyolországot.
Mivel a francia blokádok késleltetik a spanyol termékek - köztük gyümölcs, zöldség, hús, olívaolaj és bor - északra történő exportját, egyes exportőrök rövid szállítási útvonalakat kezdtek használni, mondta az Aecoc spanyol kiskereskedelmi és élelmiszeripari szövetség.
"A forgalom növekszik Santander és Bilbao kikötőiben, amelyek rövid tengeri szállítási útvonalakkal rendelkeznek az Egyesült Királyságba, valamint Barcelonából és Valenciából, az Olaszországba vezető "tengeri autópálya" kezdetéről.
A spanyol közlekedési szövetségek szövetsége, a Fenadismer szerint az Egyesült Királyság exportpiaca a spanyol export mindössze 7% -át teszi ki, és a hajózás nem jelent alternatívát az Európába irányuló export nagy része számára.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Az LG repcehibridek a magyar körülmények között a lehető legmagasabb termést produkálják
2024.07.01.Európa első számú repcehibridjével, az LG Ambassadorral, valamint egy új, ígéretes hibriddel, az LG Armadaval készül az új szezonra a Limagrain Hungária Kft. Szijártó Bálintot, a vállalat cégvezetőjét a Magro.hu kérdezte, aki többek között arról is beszélt, hogyan látja a repcetermesztés jövőjét Magyarországon.
Minden, amit a gyümölcsösök lombtrágyázásáról tudni kell - fókuszban az alma
2024.07.01.A gyümölcsösökben az új trágyázási időszak mindig ősszel és kora tavasszal, a talajon keresztüli fenntartó trágyázással indul. Később, a nyár folyamán viszont kulcsszerephez jut a lombon keresztüli tápanyag-utánpótlás. Bár a gyümölcsösök fenntartó trágyázásához sem nélkülözhetők a talajvizsgálatok, de a termő gyümölcsösök esetén döntő jelentőségű a lombanalízis, amit rendszeresen el kell elvégezni. Az árutermő ültetvények költségtényezői között a tápelem-analízis nem olyan jelentős tétel, amit érdemes lenne megspórolni, különös tekintettel az így nyerhető tápláltsági állapotra. Az információ értékét, használhatóságát növeli, ha a mintavétel időben és szakszerűen történik, valamint az évenkénti mintaterek következetesen azonosak, sőt a talaj- és levélmintavételi egységek egymással beazonosíthatók, fedik egymást.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatMultiva DiscMaster 400H+ tárcsa, félig függesztett, acéllemez hengerrel
10 675 000 HUF
Multiva DiscMaster 400+ tárcsa, függesztett, csőpálcás hengerrel
7 400 000 HUF
Hirdetés
Hirdetés