AGROTEC Magyarország területi központok Enyingen és Szekszárdon

Minél kevesebb a munkáskéz és egyre extrémebb az időjárás, úgy néznek a magyar gazdálkodók is egyre nagyobb gépek után a mezőgazdaságban, átlagosan 3-4 LE-vel tolva ki a gépek teljesítményét évente. Azonban az olyan szakemberek szerint, mint a New Holland mezőgazdasági gépekkel 1999 óta dolgozó Szániel Imre, a jól felkészült szervizháttér nélkül minél nagyobb a termelékenység, annál nagyobb a kitettség is egy műszaki probléma esetén. Az AGROTEC Magyarország Kft. szekszárdi és enyingi területi központjainak munkáját felügyelő területi műszaki vezető szerint a jövő egyik legfontosabb feladata, hogy ne csak a gazdák, a mezőgazdasági gépek szervizelésére hivatott márkaháttér is lépést tartson a precíziós gazdasággal járó forradalmi fejlődéssel.

A szakember szerint ehhez a titok, hogy bár a dicséret édes, de a kritikákra a szervizesnek ennél is jobban oda kell figyelnie, a munkanapokon pedig a lélekre legalább annyira ügyelni kell, mint a gépre, ha a hatékonyságot célozzuk.

Szániel Imre, az AGROTEC Magyarország Kft. szekszárdi és enyingi területi központjainak munkáját felügyelő területi műszaki vezető

Az AGROTEC Magyarország Kft.-nél a 2013-as start óta segíted a New Holland gépekkel dolgozó gazdákat, amihez kitartottál a márka mellett, amikor előzőleg a márkakereskedői háttér nehéz időket élt át. Mi tartott meg a kék-sárga gépek mellett?

Szániel Imre: 1999-ben szerviztechnikusként kezdtem el a New Holland traktorokkal, kombájnokkal foglalkozni még az akkori márkakereskedőnél, majd ahogy teltek az évek, felkértek a műszaki vezetői feladatok ellátására, amit Szekszárdon, majd Pécset és Baján is végeztem az évek során. 2013-ban, amikor a gyár úgy döntött, hogy az AGROTEC Magyarország Kft.-nek adja a márkakereskedői jogokat, az első perctől ott voltam, mentem tovább a csapattal. Ennyi idő után a márkával foglalkozni hivatássá válik az embernek, megteremtette a múltunkat, és gyakorlatilag közösen írjuk a New Hollanddal a jövőnket is. Kölcsönös történet ez, hiszen mi ott vagyunk csapatként, a cég pedig áldoz arra, hogy jó körülmények között, kiváló színvonalon tudjuk kiszolgálni a gazdákat. Az AGROTEC háttér kiépülését előrelépésként éltük meg, lehetőségünk adódott jobbá tenni a dolgokat. A cég anyagi forrásaival, stabilitásával végre betű szerint követhettük a márkaelőírásokat. Felújíthattuk az olyan régi telephelyeket, mint a szekszárdi, vagy olyan új beruházásokat vihettünk végig, mint az Enyingi Területi Központ kiépítése, ami a New Holland „nagy könyvét” követi. Összhangban van a gyár audit programjával, külsőségekben, dizájnban előírásszerű, a szerviz pedig jól felszerelt, képes kiszolgálni a legmodernebb gépeket is. Szekszárdon négy szerelővel, Enyingen három szervizes kollégával dolgozunk. A nagyobb, új enyingi központban kényelmesen tudjuk végezni akár négy nagy mezőgazdasági gép javításait is, Szekszárdon három állásos a szerviztér. A régi épületnek ugyan vannak korlátai, de ebből az infrastruktúrából is mindent kihoztunk a partnereknek. A munkánkat egy-egy mobil alkatrészes kolléga segíti a központokban.

Az AGROTEC szekszárdi telephelye

Néhány éve elképzelhetetlen lett volna, hogy 2-3 ember képes 100 hektáron ellátni a teendőket egy-két géppel. A precíziós gazdálkodás technológiája és a növekvő teljesítmény mégis lehetővé tette ezt. Miért elengedhetetlen, hogy ezzel az átalakulással a szervizháttér is lépést tartson?

Sz. I.: A precíziós gazdálkodás felfutása most már 20 éves múltra tekint vissza, a megyében is vannak olyan zászlóvivőink a gazdák között, akik 16-17 éve folyamatosan fejlesztenek, hogy a géppark mindent tudjon a hozamméréstől kezdve a térképezésen át a differenciált dózissal végzett tápanyag-kijuttatásig bezárólag. Ehhez átalakultak a gépek – sokkal több az alkatrész, megugrott az elektronika aránya –, ezzel párhuzamosan pedig a partnerek elvárásai is. Muszáj ennek megfelelően fejlődnünk, hogy az összetett hidraulikus rendszereket, az egyre kifinomultabb szoftveres vezérlést átlássuk. A tapasztalat az, hogy a New Holland mezőgazdasági gépek, ahol már a gyár saját szoftvercsomagja vagy a gépadatok élő megosztását a szervizcsapattal biztosító MyPLM telematika elérhető, mára kiforrtak, megbízhatóak. Az új precíziós megoldások a nagy teljesítményű gépeknél rohamtempóban fejlődnek, ami nemcsak nagy teljesítményt, de nagy befektetést is jelent a gazdáknak. Érthető, hogy az állásidőt minimalizálni szeretnék. A kiváló munkatársaknak köszönhetően ehhez a tervezhető szervizek, karbantartások nem okoznak problémát. A kihívás inkább az, hogy elég egy rossz szoftveres beállítás – például nem egyezik a méretezés a kijuttatási térkép és egy munkaeszköz saját térképrácsa között –, a gazda már csak annyit lát, hogy a drága eszköz felforralja az olajat, leáll. A szerencse, hogy márkakereskedőként ilyenkor az ország minden központjával egyeztetni tudunk a vevőszolgálaton keresztül, ahogy a gyárral is, ami gyors reagálást tesz lehetővé. Az is fontos, hogy maga a New Holland is folyamatosan új megoldásokkal áll elő ilyen téren, például ilyen az IntelliCentre adatközpont is, aminek köszönhetően ma egy komoly szakmai múlttal bíró szervizes kolléga felügyeli folyamatosan a partnerek gépeiből származó adatokat a komáromi központban. Riasztás esetén minden információ és eszköz adott, hogy gyorsan segíthessünk.

Az AGROTEC enyingi telephelye

Milyen alapelveket követve lehet hatékonyabbá tenni a mezőgazdasági gépek szervizelését? Az év melyik időszaka tartogatja a legtöbb kihívást?

Sz. I.: A legfontosabb ehhez a munkához az őszinte kommunikáció. Ahol lehet, igyekszünk segíteni a partnereknek, mert egy nagy mezőgazdasági üzemben évente akkor is több száz munkaórát jelent az üzemeltetés, ha minden rendben van a gépekkel. Területi műszaki vezetőként évente beiktatok 2-4 személyes találkozót, tájékoztatom a gazdákat átalánydíjas szervizszerződések előnyeiről, amivel 10-20%-kal olcsóbb lehet a gépek üzemben tartása, és megtisztelem az idejüket azzal, hogy nyíltan beszélünk. Az árajánlattól kezdve a kedvezményeken át a teljes ügymenetben végig nyílt lapokkal játszunk, mert a szervizes ilyenkor a céget képviseli, és mi az elégedett ügyfelekért dolgozunk. Emiatt fogadom nyitott füllel az esetleges kritikákat is, mert nem a bizonyítványt kell magyarázni, hanem ki kell javítani a hibákat. A csapat nélkül ez nem menne, ezért kezdünk minden napot egy beszélgetéssel. Esetenként több százezer forintos alkatrészek beszerelését végzi egy-egy kollégánk, tudnom kell azokról a problémákról, amelyek elvonhatják a figyelmét a munkáról, igyekszem segíteni abban, amiben lehet. A központjainkban így tudjuk kiszolgálni a nyári aratáshoz hasonló csúcsidőszakokat. Évente ez a legnagyobb kihívás, rengeteg a feladat, ráadásul a partnereink is kiemelten kezelik, hiszen az első bevételek múlnak rajta. A munkákat ilyenkor rangsoroljuk, a sürgős javítanivalók előnyt élveznek, plusz ügyelünk arra is, hogy az alkatrészek is elérhetőek legyenek a javításokhoz. Nyáron csábító a gondolat, hogy a hétvégéket az ember a Balatonon töltse, de amíg a partnerek dolgoznak, addig nekünk sincs megállás.

(x)

Megosztás

Kapcsolódó cikkek

További híreink

December 2-ig nyújthatók be a kárenyhítő támogatási kérelmek

2024.11.21.

A gazdálkodók 2024. december 2-ig nyújthatják be kárenyhítő támogatási kérelmüket. A határidő azért módosult, mert 2024. november 30. munkaszüneti napra esik.

Több, mint 10 milliárd forintot fizettek ki a Napenergia plusz programban

2024.11.21.

Az Energiaügyi Minisztérium szerint mintegy 4000 pályázónak már több mint 10 milliárd forintot utaltak át a modern napelemes rendszerek telepítéséhez

Naponta méhek millióinak gyilkosa az autó

2024.11.21.

Egy friss kutatás meglepő eredményeket hozott a méhek közlekedési forgalom miatti pusztulásáról, amely jóval nagyobb léptékű, mint azt korábban feltételezték.

Kemény mínuszok és havazás lesz ma

2024.11.21.

Csütörtökön változóan felhős, napos idő várható, de estére délnyugatról vastag felhőzet érkezik, és nyugaton havas eső, havazás alakulhat ki, erős, néhol viharos széllel.

Van válasz a veszteséges tejtermelésre: Szilágyi Szabina mesélt a Bociország Sajtműhely munkájáról

2024.11.21.

A szarvasmarhatartás korántsem egyszerű feladat, amit Szilágyi Szabina gyakorló gazdálkodó alapos gazdasági számításokkal támasztott alá.

Kritikus állapotban az intenzív osztályon van a tinédzser, akit madárinfluenza fertőzött meg

2024.11.20.

Egy kanadai tinédzser kritikus állapotban, intenzív osztályon fekszik, miután H5N1 madárinfluenzával fertőződött meg november elején.

Partnerhírek
Partner

Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben

2024.11.19.

Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.

Partner

Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez

2024.11.07.

Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás