A kistermelők is közvetlenül beszállíthatnak az Auchan zöldségcsomagoló üzemébe
A gyökérzöldség- és hagymatermelők részére tartott szakmai fórumot az Auchan és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. Az áruházlánc kiskunlacházi csomagolóüzemében a technológia bemutatásán kívül termelői-beszállítói workshopot is rendeztek. Az esemény a második volt a vállalat és a gazdákat összefogó szervezet ágazatokra külön-külön fókuszáló, átfogó sorozatában. Az üzemben alkalmazott technológiáknak köszönhetően a kis mennyiséget beszállítókat is gördülékenyen képesek fogadni az áruházláncnál.
Egy zöldségcsomagoló üzem falai között tartotta a zöldségtermelőknek szóló fórumát az Auchan és a NAK. Az augusztus 28-i programnak helyet adó kiskunlacházi, zöldség- és gyümölcsszállítmányokat kezelő létesítmény közvetlen, kis mennyiségű beszállítást is fogad, illetve a válogatást és csomagolást korszerű technológia segítségével végzi. Az októbertől májusig havonta hozzávetőlegesen 400 tonna csomagolt árut előállító üzembe – szezontól függően – 10-12 hazai és 3-4 import beszállító termékei érkeznek be. Az előbbiek esetében ez némely esetben a megtermelt áru 100 százalékát jelenti. Az áruházlánc célja, hogy a jövőben növelje a beszállítói partnerek számát. A cég 2008 óta megduplázta a helyi forrásokból származó tételei számát, jelenleg a zöldség-gyümölcs áruk 75, a baromfi-, sertés- vagy marhahús több mint 90, a friss tejtermékeknek pedig a 100 százaléka érkezik közvetlenül magyar termelőktől.
A mostani beszállítói fórum immár második abban a programsorozatban, amelyet ez év februárban indítottunk el egy hosszú távú együttműködés részeként. Kiemelt célunk a helyi, minőségi források feltérképezése, illetve a magyar termelőkkel való szoros, közvetlen kapcsolat további kiterjesztése. Szerencsés helyzetben vagyunk: olyan technológiai infrastruktúránk van, ami lehetővé teszi számunkra, hogy a legkisebbtől a legnagyobb mennyiségig fogadjunk frissárut, és a hangsúlyt a minőségre és a lehető legelőnyösebb feltételekre helyezve fejlesszük beszállítói bázisunkat – mondta Vidó Mónika, az Auchan Retail Magyarország élelmiszer-univerzum területének igazgatója.
Hirdetés
Megtörtént az igények felmérése
Ez a mostani kiváló alkalom volt arra, hogy a gyökérzöldség- és hagymatermelők megismerjék az Auchan termékek iránti igényeit. A termelés fejlesztését ugyanis a kereskedelemből érkező jelzéseknek kell „húznia”. Az Auchan változtatott a beszerzési szisztémáján, azaz a nagykereskedői beszállítók csökkentésével párhuzamosan növelné a közvetlen termelői beszállítást a közvetlen termeltetési szerződéseken keresztül, ami minden szereplőnek kölcsönösen előnyös. Ennek köszönhetően pedig a gazdák életpályaszerűen foglalkozhatnának egy-egy zöldségféle előállításával” – mondta dr. Mártonffy Béla, a NAK országos kertészeti és beszállítóipari osztályának elnöke.
Mi 2010 óta dolgozunk együtt az Auchannal, a vállalat csomagolóüzemét pedig 2017 óta működtetjük. A forgalmunk stabilan nő. Az első félévben a tavalyi év azonos időszakához képest 15 százalékkal emelkedett. Jövőre pedig további jelentős bővülésre számítunk a szorosabb termelői kapcsolatoknak is köszönhetően. Idén ősszel több új, a termékek kiváló minőségét jelző csomagolással találkozhatnak az áruházak vásárlói. Továbbá dolgozunk az újrahasznosított anyagokból készült csomagolóanyagok bevezetésén és a technológia továbbfejlesztésén is – mondta Kocsis Miklós, az Agrobesz-Team Kft. képviselője, a csomagolóüzem vezetője.
Az Auchan zöldség- és gyümölcsstratégiájának célja, hogy hosszú távon, a magyar gazdákkal és a szakmai szervezetekkel együttműködésben alakítsa át a beszerzési gyakorlatát. Termeltetési szerződései és a direkt beszállítás révén kiszámíthatóan és méltányosan, piaci átlagot meghaladó átvevői áron és – megfelelő kapacitás esetén – országos beszállítói szerződéssel biztosítja a felvásárlást a gazdáknak. Az áruházlánc jelenleg országosan 38 termelővel áll közvetlen kapcsolatban. Tőlük eddig közel 2 milliárd forint értékben szerzett be helyben termelt vagy gyártott árut - írta a sajtóközlemény.
Kapcsolódó: olyat lépett az Auchan, ami jó üzlet a magyar termelőknek is
Megerősítette a magyar termelők piacra jutását segítő együttműködését a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Auchan áruházlánc. A megállapodás célja a hazai gazdaságokkal való kapcsolat szorosabbra fűzése, valamint az áruház polcain a minőségi magyar termékek számának növelése. Az áruházláncnál már februárban tartottak egy beszállítói fórumot, aminek köszönhetően az áruházlánc több megállapodást is kötött a hazai vállalkozókkal.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés