Hirdetés
A környezetvédelem veszített, az autóipar nyert, ... és az emberek?
Az Európai Bizottság három évvel, 2027-ig kitolná a 2025-re kitűzött CO₂-kibocsátási célok teljesítésének határidejét, ezzel könnyítve az autógyártók terhein. A döntés ugyan segíthet az iparágnak, de egyben lassíthatja az elektromos járművek elterjedését és az átállás ütemét.
A kibocsátási határidő meghosszabbításának célja, hogy a gyártók több időt kapjanak az előírások teljesítésére, így az elektromos autók értékesítése az első években alacsonyabb lehet, majd 2026-2027-ben gyorsulhat fel. A kritikusok szerint ez csökkentheti az olcsóbb elektromos modellek piacra kerülésének ösztönzését, és hátrányba sodorhatja Európát a globális versenyben. William Todts, a Transport & Environment ügyvezetője szerint a lépés az elmaradó gyártóknak kedvez, miközben Európa lemarad Kínával szemben az elektromos járműiparban.

Ipari szövetség az autonóm vezetés fejlesztésére
A brüsszeli egyeztetésen az önvezető technológiák fejlesztése is napirendre került. Az Európai Bizottság ipari szövetség létrehozását tervezi, amely lehetőséget biztosít a vállalatoknak, hogy közösen dolgozzanak az autonóm járművekhez szükséges szoftvereken, chipeken és egyéb technológiai fejlesztéseken. Emellett egyszerűsítenék a tesztelési és engedélyezési eljárásokat, valamint nagyszabású kísérleti programokat indítanának, hogy az önvezető autók mielőbb forgalomba kerülhessenek.
Hirdetés
Az európai akkumulátorgyártás támogatása
Az Európai Bizottság célja az autóipar ellátási láncainak megerősítése is, különös tekintettel az akkumulátorgyártásra. Jelenleg az importált akkumulátorok versenyelőnyt élveznek az áruk miatt, de Brüsszel nem szeretné, ha Európa kiszolgáltatottá válna ezen a téren. Ezért közvetlen pénzügyi támogatásokat és uniós gyártású alkatrészekre vonatkozó követelményeket vezetnének be az akkumulátorcellákra és komponensekre vonatkozóan.
A teljes cselekvési tervet március 5-én ismertetik, amely részletezi az új szabályozásokat és támogatási lehetőségeket. Ursula von der Leyen hangsúlyozta, hogy a konzultáció nem ért véget, és még a nyári szünet előtt újabb találkozóra kerül sor az autóipari szereplőkkel.
Forrás: Transport & Environment
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Három kihívás, három megoldás - szőlőültetvénytől a szántóföldig
2025.03.02.Nincs két egyforma megrendelő és helyszín, így nincs két egyforma kerítésrendszer sem. A Cont-Eco Kft. több évtizedes tapasztalatával viszont a problémák és igények szinte mindegyikére tud olyan megoldást javasolni, ami hatékonyan tartja távol a vadat a terménytől, a friss hajtásoktól - vagy akár a talajba telepített csepegtetőrendszertől.
Egyensúly a szakértelem és a megfizethetőség között
2025.02.28.A BASF által kifejlesztett és kizárólag a KITE Zrt. forgalmazásában elérhető Daxur® gombaölő szer két hatóanyaga, a krezoxim-metil és a mefentriflukonazol (Revysol®) széles spektrumú védelmet nyújt az őszi és tavaszi kalászosok számára levélbetegségek ellen.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatMagro.hu Piactér
Több mint 3.300 hirdetés 183 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés