Az Európai Bizottság három évvel, 2027-ig kitolná a 2025-re kitűzött CO₂-kibocsátási célok teljesítésének határidejét, ezzel könnyítve az autógyártók terhein. A döntés ugyan segíthet az iparágnak, de egyben lassíthatja az elektromos járművek elterjedését és az átállás ütemét.

A kibocsátási határidő meghosszabbításának célja, hogy a gyártók több időt kapjanak az előírások teljesítésére, így az elektromos autók értékesítése az első években alacsonyabb lehet, majd 2026-2027-ben gyorsulhat fel. A kritikusok szerint ez csökkentheti az olcsóbb elektromos modellek piacra kerülésének ösztönzését, és hátrányba sodorhatja Európát a globális versenyben. William Todts, a Transport & Environment ügyvezetője szerint a lépés az elmaradó gyártóknak kedvez, miközben Európa lemarad Kínával szemben az elektromos járműiparban.

közlekedés_traffic
Fotó: Pixabay

Ipari szövetség az autonóm vezetés fejlesztésére

A brüsszeli egyeztetésen az önvezető technológiák fejlesztése is napirendre került. Az Európai Bizottság ipari szövetség létrehozását tervezi, amely lehetőséget biztosít a vállalatoknak, hogy közösen dolgozzanak az autonóm járművekhez szükséges szoftvereken, chipeken és egyéb technológiai fejlesztéseken. Emellett egyszerűsítenék a tesztelési és engedélyezési eljárásokat, valamint nagyszabású kísérleti programokat indítanának, hogy az önvezető autók mielőbb forgalomba kerülhessenek.

Az európai akkumulátorgyártás támogatása

Az Európai Bizottság célja az autóipar ellátási láncainak megerősítése is, különös tekintettel az akkumulátorgyártásra. Jelenleg az importált akkumulátorok versenyelőnyt élveznek az áruk miatt, de Brüsszel nem szeretné, ha Európa kiszolgáltatottá válna ezen a téren. Ezért közvetlen pénzügyi támogatásokat és uniós gyártású alkatrészekre vonatkozó követelményeket vezetnének be az akkumulátorcellákra és komponensekre vonatkozóan.

A teljes cselekvési tervet március 5-én ismertetik, amely részletezi az új szabályozásokat és támogatási lehetőségeket. Ursula von der Leyen hangsúlyozta, hogy a konzultáció nem ért véget, és még a nyári szünet előtt újabb találkozóra kerül sor az autóipari szereplőkkel.

Forrás: Transport & Environment

Kapcsolódó cikkek

További híreink

Bírság, kedvezménymegvonás és feketelistás hely is jár a be nem jelentett foglalkoztatott alkalmazásáért

2025.03.04.

A be nem jelentett foglalkoztatott alkalmazása miatti mulasztási bírság önmagán túlmutató, számos adóterületet érintő következményekkel járhat az adózók számára.

A környezetvédelem veszített, az autóipar nyert, ... és az emberek?

2025.03.04.

Az Európai Bizottság három évvel, 2027-ig kitolná a 2025-re kitűzött CO₂-kibocsátási célok teljesítésének határidejét, ezzel könnyítve az autógyártók terhein. A döntés ugyan segíthet az iparágnak, de egyben lassíthatja az elektromos járművek elterjedését és az átállás ütemét.

Rossz állapotban van az európai vizek egy része, több munkára van szükség a helyzet javításához

2025.03.04.

Az Európai Bizottság nemrég közzétett, az Európai Unió vizeinek állapotáról szóló jelentése szerint gyorsabb előrelépés szükséges a vizek védelme és az árvízkockázatok kezelése terén.

Van folytatása a melegedésnek, hétvégén már 20 fok fölé melegedhet a hőmérséklet

2025.03.04.

A következő napokban érezhetően enyhül az időjárás. A fagyos hajnalok fokozatosan enyhülnek, míg nappal egyre melegebb lesz, a hét második felében akár a 20 fokot is megközelíthetjük.

Az agrotechnológiát és a gyógyszeripart és az egyszerre segítheti a magyar kutatók fejlesztése

2025.03.04.

Áttörő eredményt ért el az aldehidek hatékony előállítása terén a HUN-REN Természettudományi Kutatóközpont (HUN-REN TTK) Organokatalízis Kutatócsoportja, a megoldás a növényvédőszerek helyett is alternatívát kínál.

Miért épp március 8? A nőnap sötét múltja és változatos jelene

2025.03.03.

A nemzetközi nőnap március 8-án eredetileg a nők társadalmi, politikai és gazdasági egyenjogúságának elismerését volt hivatott ünnepelni.

Partnerhírek
Partner

Három kihívás, három megoldás - szőlőültetvénytől a szántóföldig

2025.03.02.

Nincs két egyforma megrendelő és helyszín, így nincs két egyforma kerítésrendszer sem. A Cont-Eco Kft. több évtizedes tapasztalatával viszont a problémák és igények szinte mindegyikére tud olyan megoldást javasolni, ami hatékonyan tartja távol a vadat a terménytől, a friss hajtásoktól - vagy akár a talajba telepített csepegtetőrendszertől.

Partner

Egyensúly a szakértelem és a megfizethetőség között

2025.02.28.

A BASF által kifejlesztett és kizárólag a KITE Zrt. forgalmazásában elérhető Daxur® gombaölő szer két hatóanyaga, a krezoxim-metil és a mefentriflukonazol (Revysol®) széles spektrumú védelmet nyújt az őszi és tavaszi kalászosok számára levélbetegségek ellen.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 3.300 hirdetés 183 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás