A KSH adatai bizonyítják, hogy egy év alatt eldurvult az élelmiszerdrágulás Magyarországon
2020 decemberében 2,7 százalékkal, 2020-ban pedig átlagosan 3,3 százalékkal nőttek a fogyasztói árak az előző évhez képest, derült ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) jelentéséből. Az elmúlt egy évben a szeszes italok, dohányáruk és az élelmiszerek ára emelkedett jelentős mértékben. A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan 0,3 százalékkal, 2020-ban pedig az előző évhez képest átlagosan 3,3 százalékkal nőttek.
Egy év alatt, 2019 decemberéhez viszonyítva az élelmiszerek ára 4,9 százalékkal, ezen belül az étolajé 13,7 százalékkal, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs összesen) 11,8 százalékkal, a cukoré 11,7 százalékkal, a párizsié és a kolbászé 7,8 százalékkal, a liszté pedig 6,8 százalékkal nőtt. A sertéshús ára 3,9 százalékkal, a baromfihúsé viszont 0,9 százalékkal csökkent. A szeszes italok és a dohányáruk ára összesen átlagosan 8,8 százalékkal nőtt, ezen belül a dohányáruk 14,4 százalékkal drágultak. A tartós fogyasztási cikkekért 2,8 százalékkal többet, az üzemanyagokért 4,5 százalékkal kevesebbet kellett fizetni - írta a KSH.
Élelmiszerdrágulás
Egy hónap alatt, 2020 novemberéhez viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 0,3 százalékkal nőttek. Az élelmiszerek ára 0,5 százalékkal csökkent, ezen belül a párizsi és a kolbász 2 százalékkal, az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 1,6 százalékkal, a baromfihús 1,3 százalékkal, a tej 0,7 százalékkal került kevesebbe. Viszont az étolaj 2 százalékkal, a cukor pedig 1,5 százalékkal drágult. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 2,6 százalékkal, ezen belül a dohányáruké 5,2 százalékkal nőtt. Az üzemanyagokért 3,6 százalékkal kellett többet fizetni. 2020-ban az előző évhez képest a fogyasztói árak átlagosan 3,3 százalékkal emelkedtek, ezen belül a legnagyobb mértékben az élelmiszerek drágultak, 7,2 százalékkal. A szeszes italok, dohányáruk ára 6,9 százalékkal lett magasabb, a tartós fogyasztási cikkeké pedig 1,4 százalékkal nőtt.
Hirdetés
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Digitális megoldások gazdálkodóknak és kereskedőknek: fedezze fel a Magro.hu előnyeit!
A mezőgazdaság nem csupán egy ágazat – ez a jövőnk és megélhetésünk alapja. Napjainkban azonban olyan kihívásokkal nézünk szembe, mint az extrém időjárás, a kiszámíthatatlanul változó piacok és a csökkenő értékesítési lehetőségek. Ilyen körülmények között a digitalizáció és az innovatív megoldások kulcsszerepet játszanak abban, hogy alkalmazkodjunk és még sikeresebbek legyünk.
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatTöbb mint 400 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés