A szokásosnál visszafogottabb decemberi élelmiszerforgalom várható az idén az OKSZ szerint
Várhatóan decemberben is nő majd a hazai élelmiszerforgalom a tavalyihoz képest, de az elmúlt években tapasztalt év végi kiugrás visszafogottabb lesz, mint korábban – mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára. Vámos György szerint az ünnepi költekezés mértékét jól mutatja, hogy mennyivel ugrik meg a forgalom decemberben a novemberihez képest. Tavaly 100 milliárd forint nagyságrendű volt az élelmiszerek forgalmának növekedése az év utolsó hónapjában az előző hónaphoz viszonyítva, az idén a koronavírus-járvány miatt ennek mértéke várhatóan kisebb lesz.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára, Vámos György közölte, hogy az élelmiszerek és a napi fogyasztási cikkek forgalma az idén is nőtt az előző évihez képest, és decemberben is várható növekedés. Ám ez kisebb mértékű lehet, mint a korábbi években. Ugyanakkor arról is beszélt, hogy az átlagon belül földrajzi területektől és üzlettípusoktól függően jelentős eltérések lehetnek. Így az Aldi az elmúlt években tapasztalt ünnepi forgalomra számít. A járványügyi intézkedések miatt várhatóan még többen fognak otthon főzni, sütni. Ez minden bizonnyal tovább növeli számos termék forgalmát, erre az áruházlánc tudatosan készül – közölték a Magyar Távirati Iroda megkeresésére.
Német és francia tapasztalat
Az Aldi tapasztalatai szerint már a koronavírus-járvány első hulláma megváltoztatta a vásárlási szokásokat, a vevők ritkábban mentek az üzletekbe, viszont többet költöttek ott. Ez a tendencia a második hullámban is tapasztalható, az ünnepektől függetlenül igyekeznek a vásárlók ritkábban, de nagyobb értékben vásárolni. Az áruházlánc a felhalmozó vásárlásokat továbbra is szükségtelennek tartja, mivel minden termékből folyamatos az ellátás. A körkép alapján az Auchan szerint az előző évekhez hasonlóan az idén is fokozatosan erősödik a forgalom november eleje óta. A hagyományos karácsonyi termékek iránti érdeklődés december elejétől növekszik. Egyes termékek, például a hal iránti keresletben a szenteste előtti 3-4 napban számítanak jelentős ugrásra. A vásárlók készülnek az ünnepekre, de előreláthatólag nem olyan mértékben, mint az elmúlt években – jelezte az áruházlánc kommunikációs munkatársa. Az Auchan több intézkedést hozott a zsúfoltság elkerülése érdekében, online áruházát pedig országossá tette – közölték.
Hirdetés
Így látják a CBA-nál az élelmiszerforgalom helyzetét
A CBA kommunikációs igazgatója arról tájékoztatta az MTI-t, hogy megkezdték a vásárlók a felkészülést az ünnepekre, egyelőre a sütés kellékei iránt nőtt meg az igény. A Karácsony előtti utolsó napokban várhatóan minden ünnepi termékkör forgalma több 10 százalékkal nagyobb lesz, mint az év más időszakában. Az idén jelentősen nőtt az online rendelés és házhozszállítás iránti igény az élelmiszerek terén is, decembertől a Prímából is lehet rendelni a Wolton keresztül a fővárosban. Az expressz szolgáltatás a zsúfoltság elkerülését is segítheti – tette hozzá Fodor Attila, A szakember szerint az idén nehéz előre jelezni a várható forgalombővülést. Mint mondta, az elmúlt években folyamatosan erősödött a kereskedelmi forgalom, a koronavírus-járvány azonban komoly hatással van a kereskedelemre. Így az üzletek forgalma elmarad a megszokottól. A húsvéti időszakban például nem volt olyan nagy a kereslet a szezontermékek iránt, mint korábban, és december elején a csokoládé Mikulások is lassabban fogytak el – idézte fel.
A Lidl tapasztalatai
A Lidl összegzéséből az tűnik ki, hogy decemberben magasabb forgalomra számít a tavalyi azonos időszakban tapasztaltaknál. A vásárlások már november végétől felerősödtek, de a legnagyobb forgalom a Karácsony előtti utolsó hétre sűrűsödik. Az áruházlánc szerint az idén a vevők megfontoltabban és tudatosabban szervezik bevásárlásaikat. A Lidl üzletei szükség esetén bővített munkavállalói létszámmal és maximális kasszaszolgáltatással készülnek, hogy a vevők minél hamarabb végezzenek bevásárlásaikkal, elkerülve a hosszú várakozási időt – közölte a vállalat.
A Spar közleménye
A Spar is arra számít, hogy az utolsó adventi hétvégéken és a Karácsony előtti utolsó napokban lesz a legnagyobb a forgalom az üzletekben, mert az elmúlt évek tendenciái alapján sokan hagyják az utolsó pillanatra a karácsonyi nagybevásárlást. Mint közölték, az idén minden eszközzel megpróbálják felhívni a vevők figyelmét arra, hogy lehetőleg korábban vásároljanak be, hogy ezzel is csökkenteni lehessen a tömeget. A Spar online shop forgalma már az elmúlt hetekben jelentősen emelkedett. Az üzletlánc a koronavírus-járvány kezdete óta azt tapasztalja, hogy a vevők ritkábban mennek az üzletekbe. Továbbá az akciós, illetve az alacsonyabb árkategóriájú árucikkek népszerűsége rendkívüli mértékben megnőtt.
A Tesco visszajelzése az élelmiszerforgalom alakulásáról
A Tesco is arról számolt be az MTI kérdésére, hogy folyamatosan nő a forgalom az áruházakban. A cég közleménye szintén arra kéri a vevőket, hogy ne hagyják az utolsó pillanatra a bevásárlást. Akik megtehetik, válasszák a csúcsidőszakon kívüli időszakokat, vagy vegyék igénybe az online bevásárlási és házhoz szállítási szolgáltatásokat. A Tesco tájékoztatása szerint a zsúfoltság elkerülése érdekében december eleje óta önkéntesen korlátozzák az egy időben az áruházak területén tartózkodó vásárlók számát. Továbbá azonnal új kasszát nyitnak, ha hosszabb sor alakulna ki, hogy a vevők minél hamarabb befejezhessék a vásárlást – tartalmazza az összefoglaló.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Digitális megoldások gazdálkodóknak és kereskedőknek: fedezze fel a Magro.hu előnyeit!
A mezőgazdaság nem csupán egy ágazat – ez a jövőnk és megélhetésünk alapja. Napjainkban azonban olyan kihívásokkal nézünk szembe, mint az extrém időjárás, a kiszámíthatatlanul változó piacok és a csökkenő értékesítési lehetőségek. Ilyen körülmények között a digitalizáció és az innovatív megoldások kulcsszerepet játszanak abban, hogy alkalmazkodjunk és még sikeresebbek legyünk.
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatTöbb mint 400 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés