Az UBM csoport hazánk 100%-ban magyar tulajdonú, piacvezető takarmánygyártója, gabona és fehérjekereskedő cégcsoportja. A 30. Alföldi Állattenyésztés és Mezőgazda Napok termékdíjátadóján a nagydíjat is ők kapták a tejelőtehenek pálmaolajmentes takarmányozásának és az ezt tanúsító védjegy kidolgozásáért. Ennek apropóján Bustyaházai Lászlóval, a cégcsoport ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

Mik motiválja a cégcsoport a folyamatos fejlődésre?

Magyarországon a mezőgazdaságban az egyik legnagyobb vállalat az UBM. A takarmányipari ágazaton belül piacvezetők vagyunk, késztápgyártásban és komplex megoldásokban. A cégcsoportunknak egy igen jelentős mozgatórugója, hogy nemcsak Magyarországon, hanem regionálisan is szeretnénk meghatározó cégcsoport lenni, és nemcsak a termékeladásokra fókuszálni, hanem kifejezetten fontos számunkra a tudástranszfer. Hiszünk abban, hogy innovatív megoldásokkal tudjuk segíteni a partnereinket, és ezeket szeretnénk meghonosítani a környező országokban is.

https://www.youtube.com/watch?v=JDsnWOxmP0w&feature=youtu.be

Az egyik innovációjukra nagydíjat kaptak. Honnan jött az ötlet?

A nagy tejtermelésű teheneknek a takarmányozásában mindig fontos az energia hozzáadása. Ezt a takarmányipar a takarmányadagban különféle pálmazsírokkal oldotta meg a múltban, és mi most ezt az alapanyagot váltottuk ki egy komplex takarmányozási megoldással, amelynek az egyik lényege, az általunk gyártott, magyar szójababból készített termék, amely nemcsak, hogy kiváltja a pálmaolajat a takarmányban, hanem egészségesebb állatot, és ezáltal egészségesebb végterméket, tejet állít elő a tehén.

Mi lehet a sikerük titka?

Az UBM csoport nemzetközi menedzsmentjével több mint 25 éve áll a magyar állattenyésztés szolgálatában az európai színvonalú és elismert, takarmányozási hatékonyságával, gyártástechnológiájával és minőségbiztosításával. Kollégáink tevékenységükkel egész Magyarországot lefedik, de a környező országokban is jelen vannak.

Folyamatosan keressük a partnereket, kapcsolatot létesítünk velük a nagy rendezvényeinken, de természetesen a honlapjaink is ezt a célt szolgálják. Arra bíztatunk mindenkit, hogy akik netán még nem rendelkeznek UBM-es kontakttal, vegye fel velünk a kapcsolatot azon keresztül vagy telefonon.

Fotó: UBM

Milyen üzleti eredményeket értek el a tavalyi évben?

A cégcsoport összesített éves növekedési rátája 2020 és 2022 között 22% volt. Az árbevétel 48,5%-a exportból származik, melyet 15 országba végzünk. Az UBM termékpalettáján több mint 450 féle termék között lehet válogatni. Mi vagyunk Magyarország piacvezető takarmánygyártója és szójadara-értékesítő cége. Közel 1000 partnerrel rendelkezünk Magyarországon és az exportpiacainkon.

Mik a rövid távú céljaik?

A célunk az, hogy a régióban elérjük az egymillió tonna késztápgyártást, és kifejezetten azt szeretnénk, hogy a partnereinkkel közösen értéket teremtsünk, ezért a hatékonyságra helyezzük a hangsúlyt. Azt gondolom, hogy kéz a kézben, közös megoldásokban kell együtt haladnunk velük.

(x)

Megosztás

További híreink

Magyarországon évente 21 milliárd forint vadkárigény keletkezik, változik a kezelése

2024.07.03.

Tavaly novemberben vetődött fel a Nemzeti Agrárkamarában először, hogy átveszik a vadkárigények teendőit a károsultaktól.

Megjött a tájékoztató a területi monitoring rendszer ellenőrzéseiről

2024.07.03.

A területi monitoring rendszer (TMR) a mezőgazdasági termelő által bejelentett területek vonatkozásában azonosítja a kérelemben bejelentettek és a műhold által észleltek eltéréseit.

Zajlik a szezon, itt az első nyári hónap gépes összefoglalója

2024.07.03.

A gépek témájához kapcsolódóan hoztunk híreket júniusból, hogy egy helyen összegyűjtve is böngészhetőek legyenek a tartalmak.

Már csak néhány napig lehet szavazni a 2024-es Év Szaktanácsadója címre

2024.07.02.

Az Agrárminisztérium és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara idén is keresi az Év Szaktanácsadóját. A cím odaítélésének első lépése a jelöléssel kezdődött.

Bővül a cseh és magyar szövetség: együttműködési megállapodást kötött az Agrofert és a Széchenyi István Egyetem

2024.07.02.

A Széchenyi István Egyetem stratégiai partnerségi együttműködési megállapodást kötött az Agrofert, a.s. vállalattal Csehország fővárosában, Prágában, a cégcsoport székhelyén.

Megnövelték a Gazdahitel költségvetését Romániában

2024.07.02.

Bővül a romániai Gazdahitel kerete: az eredetileg megszabott 815,5 millió lejről (65 milliárd 200 millió forint)  646 millió lejjel 1461,5 millió lejre, mintegy 116 milliárd 920 millió forintnyira nő a program költségvetése.

Partnerhírek
Partner

Az LG repcehibridek a magyar körülmények között a lehető legmagasabb termést produkálják

2024.07.01.

Európa első számú repcehibridjével, az LG Ambassadorral, valamint egy új, ígéretes hibriddel, az LG Armadaval készül az új szezonra a Limagrain Hungária Kft. Szijártó Bálintot, a vállalat cégvezetőjét a Magro.hu kérdezte, aki többek között arról is beszélt, hogyan látja a repcetermesztés jövőjét Magyarországon.

Partner

Minden, amit a gyümölcsösök lombtrágyázásáról tudni kell - fókuszban az alma

2024.07.01.

A gyümölcsösökben az új trágyázási időszak mindig ősszel és kora tavasszal, a talajon keresztüli fenntartó trágyázással indul. Később, a nyár folyamán viszont kulcsszerephez jut a lombon keresztüli tápanyag-utánpótlás. Bár a gyümölcsösök fenntartó trágyázásához sem nélkülözhetők a talajvizsgálatok, de a termő gyümölcsösök esetén döntő jelentőségű a lombanalízis, amit rendszeresen el kell elvégezni. Az árutermő ültetvények költségtényezői között a tápelem-analízis nem olyan jelentős tétel, amit érdemes lenne megspórolni, különös tekintettel az így nyerhető tápláltsági állapotra. Az információ értékét, használhatóságát növeli, ha a mintavétel időben és szakszerűen történik, valamint az évenkénti mintaterek következetesen azonosak, sőt a talaj- és levélmintavételi egységek egymással beazonosíthatók, fedik egymást.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat
Kiemelt hirdetések a Piactéren
Hirdetésfeladás