Adventi beszélgetés a tokaji aszúról Regéczy Dáviddal, a Béres Szőlőbirtok ügyvezetőjével
A tokaji aszú hungarikum, több mint 500 éves magyar márka és szerénytelenség nélkül állítható, hogy a világ egyik, ha nem a legjobb természetes édes bora. Nemes, elegáns, értékes – igazi ünnepi ital. Az adventi időszakban évről évre fontos küldetésüknek tartják elmondani: ne múljon el családi ünnep, karácsony, újév anélkül, hogy tokaji aszúval koccintanának - írta a Béres Szőlőbirtok oldala. Karácsonyra készülődve Regéczy Dáviddal, a vállalat ügyvezetőjével beszélgettek.
A társaság weboldalán megjelent cikket szemléztük. Az elsődleges cél kiemelkedő minőségű tokaji borok készítése és értékesítése bel- és külföldön egyaránt, e munkán keresztül pedig a Tokaji borvidék szolgálata, hírnevének felemelése, borainak, kultúrájának megismertetése világszerte - írták.
Különféle tevékenységeink között a Béresre jellemző értékek teremtik meg a közös nevezőt: a magas minőség, a megbízhatóság, a hitelesség. A boraink mellé választott „MINDEN CSEPPJE BÉRES” jelmondatunkkal is ezt kívánjuk kifejezni. A Béres Csepp és a tokaji aszú is hungarikumok, a magyarság kiemelkedő teljesítményei, és mi büszkén, örömmel és elkötelezetten dolgozunk sikerükért - fogalmazták meg magukról.
Hirdetés
2012-ben lettél a Béres Szőlőbirtok kereskedelmi igazgatója, 2023-ban pedig az ügyvezetője. Mit jelent számodra, hogy több mint 10 éve állsz a tokaji márka szolgálatában?
Óriási felelősség, emellett szép feladat az embernek a szaktudását egy több 100 éves hagyomány szolgálatába állítani. A borvidéken eltöltött 11 évemből hetet dolgoztam aktívan a közösségi ügyekért, mint a Tokaji Hegyközségi Tanács tagja, ezen belül jelenleg az igazgatóválasztmány és a bormarketing testület tagja is vagyok. Azért szánok időt a közösségi munkára, mert úgy érzem, fontos ügyről van szó: nem kevesebb forog kockán, mint a tokaji márka és a Tokaji borvidék jövője.
December 10-e néhány éve az „Aszú Day”, vagyis a Nemzetközi Aszú Nap. Miért fontos, hogy az aszúnak saját napja legyen?
Az imént említett közösségi munkában mindenekelőtt nagy fontosságot tulajdonítok a tokaji bor marketingjének, különösen a külpiaci bormarketingnek. Ebben sajnos keveset tudtunk előre lépni az elmúlt 30 évben, még nagyon sok munkát kell elvégeznünk, hogy a tokaji aszú visszakerüljön a világ bortérképén arra a helyre, amelyet valóban megérdemel. Nem elég, ha mi tudjuk, hogy a miénk a világ legjobb természetes édes bora, ezt el is kell tudnunk mondani a világ minden táján és ki kell építenünk az értékesítési csatornákat.
Nem kevésbé fontos lenne, hogy a magyar emberek tisztában legyenek a tokaji aszú értékével és időről időre, elsősorban ünnepi alkalmakkor, kibontsanak egy palack aszút és ezzel koccintsanak. Ne a szekrényben, vagy még rosszabb: a szekrény tetején porosodjanak ezek a borok, hanem legyen eleven része az ünnepi kultúránknak, hogy aszút bontunk! Ezért fontos az „Aszú Nap”, mert ez is egy alkalom, amikor erről beszélni tudunk.
Felhívja a figyelmet arra, amit már mi is több mint 20 éve hangoztatunk: hogy legyen a tokaji aszú az ünnepek bora!
Az idei Aszú Nap alkalmából egy különleges újdonság is érkezett a tokaji aszúval kapcsolatban.
Ripka Gergely, a Tokaj Guide szerkesztőjének kezdeményezésére, a Tokaji Hegyközségi Tanács támogatásával a Halimba Crystal elkészítette az első olyan borospoharat, amely kifejezetten a tokaji aszúra lett „optimalizálva”. A Tokaji Aszú Glass olyan pohár, amelyből fogyasztva az aszú a legszebb arcát mutatja meg, mind az illatok, mind az ízek tekintetében. Elsősorban azt remélem, hogy ennek a pohárnak a segítségével a tokaji aszú még inkább elterjed majd a csúcsgasztronómiában.
A Béres tokaji aszúk 2023-ban is szép eredményeket értek el nemzetközi versenyeken. Mire vagytok különösen büszkék?
Az idei évben a 2016-os évjáratú 6 puttonyos Béres Tokaji Aszú, amely már korábban is bővelkedett díjakban, további 4 aranyérmet szerzett, többek között a rangos nemzetközi Berliner Wein Trophy és Decanter World Wine Awards borversenyeken. Idehaza pedig a Magyar Tudományos Akadémia Borversenyén és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa Országos Borversenyén lett aranyérmes. Az aszú esetében a nemzetközi borversenyek eredményei az export értékesítést is támogatják, ezért is fontosak számunkra ezek az eredmények. Elsősorban nem a díjakért, hanem azért dolgozunk, hogy gyönyörű aszúborokkal örvendeztessük meg a borkedvelőket és a mi szerény eszközeinkkel hozzátegyünk valamit a tokaji márka évszázados történetéhez - zárta a cégvezető.
A Regéczy Dáviddal 2023 novemberében készült rádióriport itt hallgatható meg.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés