A Massey Ferguson termékeket forgalmazó, idén 40 éves Austro Diesel GmbH tizenkilenc éve van jelen a magyar piacon. Az azóta eltelt idő alatt a márka a magyar prémium szegmens ikonikus szereplőjévé vált. Lőwi Vilmossal, a cég magyarországi kereskedelmi vezetőjével és Lőwi Barnával, a cég marketing vezetőjével a márka eddigi útjáról és a jövőjéről is beszélgettünk.

Mik voltak a Massey Ferguson kezdeti lépései Magyarországon?

Lőwi Vilmos: A Massey Ferguson képviseleti iroda 1991-ben alakult Tatán és már akkor is az Austro Diesel szállította az alkatrészeket a kereskedőiknek. Maga az Austro Diesel Magyarországon 2003. január 1-től tölti be az importőr szerepét. Akkor épült ki a kereskedői hálózat és indult a szerviz, valamint a vevőszolgálat is a mai nívós színvonalon. Mindent Schwechatból, a cég központjából irányítottunk. Én 1991 áprilisától vagyok a Massey Ferguson alkalmazottja, először mint vevőszolgálati vezető, majd termékfelelős dolgoztam, később pedig kineveztek kereskedelmi vezetőnek, és ezt a pozíciót töltöm be a mai napig.

Lőwi Vilmos, az Austro Diesel GmbH magyarországi kereskedelmi vezetője és Lőwi Barna, a cég marketing vezetője (Fotó: Magro.hu)

Egyébként az Austro Diesel színrelépésével stabilizálódott a Massey Ferguson ma ismert helyzete a piacon, mert képes volt itt Közép-Európában egy olyan hátteret nyújtani a márkának, ami a mai napig működik és kitart. Ennek alapja az alkatrész- és szervizellátottság. Még ezekben a súlyos problémákkal terhelt időkben is működik a 24 órán belüli alkatrészkiszolgálás a gépekhez. Azaz, ha valaki délig megrendel egy alkatrészt, akkor az másnap nagy valószínűséggel a kereskedő udvarára megérkezik.

Az orosz-ukrán háborúból eredő tapasztalatunk még nincs, de a Covid-19 semmilyen fennakadást nem okozott az alapanyag- és alkatrészellátásban. Csak a logisztikai folyamatainkat kellett újragondolni.

A gépértékesítés már valamelyest más, de nagyon magas készletállománnyal igyekszünk kiszolgálni a partnereink igényeit. A magyar piacon jellemzően megjelenő keresletet az jó előre leadott gyári rendeléseinkkel ki tudjuk szolgálni.

Barna, Ön mikor kapcsolódott be a cég életébe?

Lőwi Barna: Hivatalosan 2009. szeptember 1-jén kezdtem, de már ezt megelőzően, egyetemi éveim alatt is aktívan részt vettem a cég életében.  Segítettem a tolmácsolásban, részt vettem a kiállításokon, kisebb projekteket bíztak rám. Magától értetődő volt, hogy csatlakozom majd az Austro Dieselhez egy nap.

Büszke vagyok az eddig elért eredményeinkre, és hogy az Austro Diesel a legnagyobb független Massey Ferguson kereskedővé vált Európában. Olyan készleteket, illetve finanszírozási lehetőségeket kínálunk, amelyek ma kifejezetten felértékelődnek. A cég maga nagyvállalat, de mi megőriztük a rugalmasságunkat, ami hatalmas előny a piacon. Az Austro Diesel a mai napig egy rendkívül ügyfélközpontú cég, szinte minden egyes vásárlónkat személyesen ismerjük. A folyamatok nem sztenderdizáltak, így az ügyfél nem „veszik el” egy-egy vásárlás, szerviz vagy problémamegoldás során. Személyes kiszolgálást tudunk garantálni a mai napig.

Milyen piaci pozíciót tölt be az Austro Diesel és a Massey Ferguson jelenleg Magyarországon?

L. V.: Az AD Magyarországon több mint 3000 Massey Ferguson géphez nyújt szervizszolgáltatást és látja el azokat alkatrésszel. Ez már egy elég nagy szám ahhoz, hogy megkövetelje egy jól működő márkaképviseleti hálózat meglétét. Ebben sokat fejlődött a gyártó is, 2017 óta rendkívül szigorú márkakereskedői szabványt vezetett be, ami kiterjed az értékesítés, szerviz és alkatrész ágazatokra is.  

Az értékesítésben a prémium szegmensen belül kiugró a márka értékesítése, dobogós helyet foglal el, de az össztraktorpiacon is az 6-7. hely között mozog évtől függően.

Massey Ferguson 6S – a gyártó legújabb 130-180 lóerős, négyhengeres 4.9 l-es motorral szerelt terméke, ami már 2022 őszén elérhető a hazai márkakereskedőknél.

Melyik modell és típus a legnépszerűbb itthon?

L. B.: Ez 2-3 évente változik. Most nagyon erős igény mutatkozik az univerzális gépek iránt. A 100-110 LE-s kategóriában rendkívül erős a Massey Ferguson, ami annak köszönhető, hogy a modellkínálata két részre bomlik, egy M-es és egy S-es szériára. Az M-es minden, a márkánál megszokott, hagyományos előnyt kínál, úgymint könnyű kezelhetőség, alacsony üzemanyagfogyasztás, kényelem, megbízhatóság, míg az S-es modellszéria a prémium osztályban indul. Ennek felszereltségben csak a képzelet szab határt. Ezzel a kéz szériával le tudjuk fedni az univerzális szegmens minden igényét. Mint sikertermék, kiemelném a 2021-es év traktorát, a Massey Ferguson 8S-es szériát, ami mind megjelenésben, mind műszaki felszereltségben és technológiai tudásban kijelöli a márka következő 10 évét. Ez egy nagyon jól eltalált és keresett széria. Csak egy éve van jelen a piacon, de már most jelentős eladási számokat produkált, ami várhatóan folytatódik majd a jövőben is.

Miért ennyire népszerű?

L. V.: A megjelenése, a megbízhatósága, valamint a tény, hogy műszaki tartalmát illetően szinte minden megtalálható benne, egyaránt hozzájárul a sikerességéhez. Most a precíziós pályázat miatt egyébként is felértékelődtek a precíziós megoldások. Sőt, nemcsak jól felszerelt, de a beépített eszközöket könnyű is használni, tehát kezelőbarát, könnyű vezetni, egy csendes és kényelmes traktor. Ráadásul pont olyan, amit a magyar gazdálkodók elvárnak egy traktortól: erős, 200-300 LE-s, nehéz, 10 tonna az összsúlya és 3 méteres tengelytávja. Az üzemeltetése is kedvező, mivel rendkívül üzemanyagtakarékos.

Az előző évek legnagyobb durranása, a Massey Ferguson 8S, ami többet között 2021-ben az Európai Év Traktora díjat és a 2022-es AGROmashEXPO nagydíjat is megnyerte.

Milyen traktort keres az átlagos gazda?

L. B.: Már az univerzális szegmensben is a 100-110 LE a belépő szint, a munkaeszközök fejlődése „tolja felfelé” az erőgépek teljesítményét is. Továbbá, ma már nem lehet eladni traktort légrugós ülések, klímaberendezés, 3 pár mechanikus szelep, elektro-hidraulikus menetirányváltó nélkül.  Ezek alapok. Nagy igény mutatkozik továbbá a fülke- és hídrugózásra, a prémium vezetőülésre. Ezek a leggyakrabban kért opciók. Előtérbe került tehát a kényelem. Egyértelmű tendencia továbbá, hogy a munkaeszközök hidraulikaigénye növekszik. Az elmúlt 10 év fejlesztései alapján elmondhatjuk, hogy a hidraulika teljesítményét bővítik a gyártók, ugyanis a hidraulikus működtetésű munkagépek ezt megkövetelik. Illetve nagyot léptünk előre a kijelzőberendezések terén is.

Ennyire az elérhető pályázatok irányítják a beszerzéseket?

L. V.: A mostani időszakban erőteljesen érződik, hogy az állattartó telepeknek kiírt, valamint a precíziós pályázatok mozgatják az igényeket.

Mit üzennének a gazdáknak?

L. B.: Próbálják meg a gépberuházásaikat komplex módon kezelni. Ne a traktor árcéduláját nézzék, hanem a kapott ár-érték arányt, és vizsgálják meg egy öt éves üzemeltetési ciklus költségét. A Massey Ferguson traktorok híresen keveset fogyasztanak, ami a jelenlegi üzemanyagárak mellett óriási előny. Nézzék meg, hogy ha esetleg műszaki hiba fordul elő, akkor garanciaidő után milyen áron száll ki a márkaképviselet megjavítani azt a traktort.

A márka sikerét azon is le lehet mérni, hogy nagyon magas az újravásárlások aránya. Aki egyszer MF-t vásárolt, az utána is nagy arányban ragaszkodik hozzá.

L. V.: Éljen mindenki a precíziós pályázat nyújtotta lehetőségekkel, mert már egy 60-80 hektáros összterülettel rendelkező gazdaságnál is 3-4 éven belül jelentős megtérülést érhetnek el a gazdálkodók és jelentősen, nagyságrenddel hatékonyabban tudják művelni a földjüket ezeknek a technológiáknak a segítségével.

Sőt, ha valaki beruházást tervez, ne csak a Masey Ferguson traktorokra gondoljon, mert a márka teljes értékű kombájn, körbálázó és szálas takarmány kezelő gépkínálattal is rendelkezik.

(x)

Megosztás

Kapcsolódó cikkek

További híreink

December 2-ig nyújthatók be a kárenyhítő támogatási kérelmek

2024.11.21.

A gazdálkodók 2024. december 2-ig nyújthatják be kárenyhítő támogatási kérelmüket. A határidő azért módosult, mert 2024. november 30. munkaszüneti napra esik.

Több, mint 10 milliárd forintot fizettek ki a Napenergia plusz programban

2024.11.21.

Az Energiaügyi Minisztérium szerint mintegy 4000 pályázónak már több mint 10 milliárd forintot utaltak át a modern napelemes rendszerek telepítéséhez

Naponta méhek millióinak gyilkosa az autó

2024.11.21.

Egy friss kutatás meglepő eredményeket hozott a méhek közlekedési forgalom miatti pusztulásáról, amely jóval nagyobb léptékű, mint azt korábban feltételezték.

Kemény mínuszok és havazás lesz ma

2024.11.21.

Csütörtökön változóan felhős, napos idő várható, de estére délnyugatról vastag felhőzet érkezik, és nyugaton havas eső, havazás alakulhat ki, erős, néhol viharos széllel.

Van válasz a veszteséges tejtermelésre: Szilágyi Szabina mesélt a Bociország Sajtműhely munkájáról

2024.11.21.

A szarvasmarhatartás korántsem egyszerű feladat, amit Szilágyi Szabina gyakorló gazdálkodó alapos gazdasági számításokkal támasztott alá.

Kritikus állapotban az intenzív osztályon van a tinédzser, akit madárinfluenza fertőzött meg

2024.11.20.

Egy kanadai tinédzser kritikus állapotban, intenzív osztályon fekszik, miután H5N1 madárinfluenzával fertőződött meg november elején.

Partnerhírek
Partner

Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben

2024.11.19.

Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.

Partner

Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez

2024.11.07.

Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 3.100 hirdetés 90 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás