Éppen zajlik a silózás és hamarosan kezdődik a napraforgó és kukorica betakarítása. Ilyenkor célszerű átgondolni, hogy a logisztikai feladatokra minden gazdálkodónak rendelkezésre áll-e a megfelelő eszközpark, van-e pótkocsija, illetve átrakókocsija. Az AGIO Kft. portfólióját Fauszt Csaba, a cég értékesítési vezetője mutatta be.

Mit tudna ajánlani a silózáshoz és betakarításhoz a gazdálkodóknak?

Ezekhez a műveletekhez és a Farmtech Durus pótkocsicsaládot emelném ki. Négy változatban kapható nálunk, ezek a Durus 1600, 1800, 2000 és 3000. Mindegyik teknős vagy mulde felépítésű pótkocsi. Alapesetben csak hátra billentenek, de a 2000-es és 3000-es kivitelnél a gyártó biztosítja a lehetőségét az oldalra való billentésnek is. Nagy térfogatú és nagyon nagy teherbírású kocsik. Az 1600-os 16 ezer, az 1800-as 18 ezer, a 2000-es opciótól függően 20-25 ezer, a 3000-es pedig 33 ezer kg megengedett össztömeggel vesz részt a közúti forgalomban.

Mit jelent a 2000-es változat esetében az opció?

Általában az unióban 20 ezer kg összgördülő tömegre vizsgáztatják, ám a magyar szabályok szerint, bizonyos esetben, az előírt vonóberendezés, megengedett rúdterhelés és gumizás megléte esetén le lehet vizsgáztatni 24 ezer és 25 ezer összgördülő tömegre is. Mi jellemzően az utóbbi kivitelt rendeljük, mert az üzemeltetők a létező legnagyobb megengedett terhelést szeretnék vinni.

Farmtech Durus 2000 pótkocsi opciótól függően 20-25 ezer kg megengedett össztömeggel vesz részt a közúti forgalomban

Miben különböznek egymástól a Durus-változatok?

Méreteiben. A felépítmény mérete az az 1600-osnál és az 1800-asnál egyforma, 15 köbméter, és 20 köbméterig magasítható az 1600-os, valamint 22 köbméterig az 1800-as. A 2000-es alapfelépítménye 20 köbméteres és 32-ig magasítható, míg a 3000-es 28 köbméteres és 45-ig magasítható.

Magyarországon melyik változat a legjellemzőbb?

Legnagyobb darabszámban a Durus 2000-est adtuk el, de az utóbbi években növekszik a 3000-esek száma. Néha a kisebb gazdák is teknős kocsit választanak. Főleg azok, akiknek nemcsak gabona-, hanem trágyaszállításra, silózásra vagy pl.  cukorrépa illetve burgonya szállítására is használják.

Ponyvázhatók ugyan, de jellemzően inkább ponyva nélkül vásárolják. Nagyon jó terepjáró képességű abroncsokkal vannak felszerelve, 550-től 710-es mm szélességig. Amíg a kombájnok és a silózógépek tudnak járni a tarlón, addig ezeket is el lehet ott húzni. A nagy rúdterhelés is hozzájárul a nagyon jó a terepjáró képességükhöz.

Farmtech Durus 3000 pótkocsi 28 köbméteres és 45-ig magasítható

Mekkora vonóerő szükséges a mozgatásukhoz?

A 3000-est 250 LE-s, a 1600-ost 105 LE-s traktorok már el tudják húzni. Az 1800-asnál 120 LE, a 2000-esnél 160-170 LE szükségeltetik, nyilván a feladattól és a terepviszonyoktól függően.

Beszéljünk most ennek az időszaknak a másik sokat hasznát eszközéről, az átrakóberendezésről.

A kínálatunkban megtalálhatók az úgynevezett átrakóberendezések is, az ukrán Kobzarenko PBN sorozatú átrakókocsijai, A TZP sorozat tolófalas csigás hátfallal szerelt univerzális pótkocsijai, illetve a BNP és RVM sorozatú traktorhajtású mobil vagonrakó eszközei is, amelyek telepített átrakóberendezésként használhatók. Így a mezőgazdasági szállítójárművek a legközelebbi közúti csatlakozásnál átadhatják a terményt egy kamionnak.

A Kobzarenko átrakókocsi egytengelyes, tandem, illetve tridem futóművel készül

Miért és mikor van szükség az átrakóeszközre?

Egy átrakókocsi akkor lehet fontos, ha nincsenek olyan szállítójárművek, amelyek talajkímélő abroncsozással vannak szerelve. Ilyenkor az átrakók elhozzák a terményt a kombájntól úgy, hogy nem károsítják a talajt. Ezek mind széles kerekűek, nagy felfekvő felülettel, ráadásul a kombájnoknak meg sem kell állni ürítés közben, tehát egyúttal megnöveljük a kombájn teljesítményét is. Egy ilyen eszköz kiszolgálhat egy vagy két kombájnt és mivel munka közben nem kell megállnia, nem pocsékolja az üzemanyagot állóhelyzetben történő ürítéssel, továbbá növeli a kombájnok kapacitás kihasználtságát is. Mérleges átrakókocsi használata esetén a kamionok közvetlen a célállomásra indulhatnak, mivel nincs szükség rakomány rendezésre, az átrakókocsik megengedett össztömegig rakodják a közúti szállítójárműveket.

Milyen méretben elérhetők ezek az átrakókocsik?

9-50 köbméteres felépítménnyel elérhetők. Magyarországon 40 köbméteres volt a legnagyobb, amit eladtunk. Jellemzően az egytengelyes 20 köbméterest és a tandem 30 köbméterest vásárolják.

Jellemzően minek az átrakására szolgálnak?

Leggyakrabban szemes terményt és vetőmagot mozgatnak velük. Az a fő szempont, hogy a szántóföldtől tudjon indulni a kamion, ne kelljen neki bemenni egy hídmérlegre. De sok ügyfelünk használja műtrágyaátrakásra is. Ezt azonban csak azoknak ajánljuk, akik a karbantartásra a szokásosnál több gondot hajlandóak fordítani, mert a műtrágya erősen korrózív anyag, így napi szinten takarítani kell utána a gépet.

Mit érdemes még tudni a termék eredetéról?

A Kobzarenko ukrán termék, de például olasz a hajtómű, a csigák, a tengelyek, a mérleg, a kardánszett, osztrák a vonóberendezés. Tehát inkább egy európai termékről beszélünk, aminél a munkaerő és a vaslemez az ukrán, de van olyan része is, amit a német Krupp gyárt. CE minősítéssel rendelkezik, az uniós forgalmazása szabadon zajlik, a beltartalma is uniós.

Ár-érték arányban kiváló termék, jelentős darabszámmal fut a piacon. Nagyon robusztusra, egyszerűre tervezték, mert a gyártó filozófiája, hogy ami egyszerű, az tartósabb és jobb. Műszaki problémák ezzel az eszközökkel nagyon ritkán adódnak.

Jellemzően mikor használják?

Az aratás kezdetétől, június közepétől november végéig ezek a kocsik állandóan dolgoznak. Alkalmasak arra is, hogy a fóliatömlőket töltsék meg szemesterménnyel. Aki a szemesterményt nem síktárolóban, hanem fóliában tárolja, annak a töltésére is alkalmas egy-egy ilyen eszköz. Nem is lehet máshogy megoldani, mert a töltőgépek fogadógarata 2,5-3 méter magas.

Mennyibe kerülnek a bemutatott eszközök?

Egy 30 köbméteres, jól felszerelt, mérleges átrakókocsi 40 ezer euró, a mulde kocsik - feleszereltségtől függően - 25-60 ezer euróba kerülnek. A vagonrakókért pedig, amelyek alkalmasak telepített átrakóállomásként is működni, 30-50 ezer eurót kell fizetni.


Magyarországon a Farmtech pótkocsik importőre az AGIO Kft. A teljes termékportfólió azonban a területileg illetékes disztribúciós központokban érhető el, az alábbi elosztás szerint: 

  • A szombathelyi Agro-Alfa Kft. a Nyugat-Magyarországi Értékesítési Centrum feladatkörét látja el, Somogy-, Zala-, Veszprém-, Vas-, Komárom-Esztergom-, Győr-Moson-Sopron megyékből várja az érdeklődőket és a leendő tulajdonosokat.
  • A Szekszárdon működő AGIO Kft. a Farmtech termékek Közép-Magyarországi Értékesítési Centruma, a Baranya-, Tolna-, Bács-Kiskun-, Fejér-, Pest-, Nógrád- és Heves megyékben jelentkező igényeket szolgálja ki.
  • A makói székhelyű Hanki-Ker Kft. a Kelet-Magyarországi Értékesítési Centrumként szolgálja ki a Békés-, Csongrád-Csanád-, Jász-Nagykun-Szolnok-, Hajdú-Bihar-, Szabolcs-Szatmár-Bereg-, Borsod-Abaúj-Zemplén megyék gazdáinak igényét.

A magyarországi kizárólagos értékesítési joggal rendelkező három cég raktárkészlete biztosítja a gyors, azonnali kiszolgálást, a termék paletta 80 százaléka elérhető. Amennyiben a vevő olyan terméket választ, mely nincs raktáron, rövid határidővel vállalják beszerzését, szállítását. Az eladott szállítójárművekhez teljes körű szerviz, alkatrész és garancia hálózatot biztosítanak.  Az értékesítési centrumok az egységes tájékoztatás érdekében közös digitális felületet működtetnek, amely a www.kampany.farmtech.hu linken érhető el, és bemutatja a márka kiemelt típus kínálatát.

(x)

Megosztás

További híreink

December 2-ig nyújthatók be a kárenyhítő támogatási kérelmek

2024.11.21.

A gazdálkodók 2024. december 2-ig nyújthatják be kárenyhítő támogatási kérelmüket. A határidő azért módosult, mert 2024. november 30. munkaszüneti napra esik.

Több, mint 10 milliárd forintot fizettek ki a Napenergia plusz programban

2024.11.21.

Az Energiaügyi Minisztérium szerint mintegy 4000 pályázónak már több mint 10 milliárd forintot utaltak át a modern napelemes rendszerek telepítéséhez

Naponta méhek millióinak gyilkosa az autó

2024.11.21.

Egy friss kutatás meglepő eredményeket hozott a méhek közlekedési forgalom miatti pusztulásáról, amely jóval nagyobb léptékű, mint azt korábban feltételezték.

Kemény mínuszok és havazás lesz ma

2024.11.21.

Csütörtökön változóan felhős, napos idő várható, de estére délnyugatról vastag felhőzet érkezik, és nyugaton havas eső, havazás alakulhat ki, erős, néhol viharos széllel.

Van válasz a veszteséges tejtermelésre: Szilágyi Szabina mesélt a Bociország Sajtműhely munkájáról

2024.11.21.

A szarvasmarhatartás korántsem egyszerű feladat, amit Szilágyi Szabina gyakorló gazdálkodó alapos gazdasági számításokkal támasztott alá.

Kritikus állapotban az intenzív osztályon van a tinédzser, akit madárinfluenza fertőzött meg

2024.11.20.

Egy kanadai tinédzser kritikus állapotban, intenzív osztályon fekszik, miután H5N1 madárinfluenzával fertőződött meg november elején.

Partnerhírek
Partner

Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben

2024.11.19.

Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.

Partner

Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez

2024.11.07.

Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 3.100 hirdetés 90 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás