Az alkoholos italokon is egyre jobban használják és elfogadják a digitális címkéket
A spiritsEUROPE, az európai szeszesital-ágazat képviseletét ellátó szervezet 2022. őszén tette közzé annak a reprezentatív fogyasztói felmérésnek az eredményét, amelyet megrendelésre öt európai országban végeztek el. A Csehország, Franciaország, Németország, Olaszország és Spanyolország válaszadóit megkérdező felmérés kimutatta, hogy a digitális címkék egyre népszerűbb csatornák a fogyasztók körében a termékinformációk elérésére Európában.
Tízből nyolc válaszadó úgy nyilatkozott, hogy már hozzászokott a QR-kódok beolvasásához, és azoknak a 95%-a, akik használják ezeket élelmiszer-vagy ital vásárlásakor, hasznos eszköznek találta a termékinformációk megszerzéséhez - írta a NAK cikkében Pető Krisztina.
Jók a számok
Ezek a számok nagyon biztatóak, mivel a szeszesital-ipar borászati partnereivel együttműködve már tett proaktív lépéseket a változás érdekében. Az egyik ilyen lépés volt a tavaly elindított U-Label platform, ami egy online eszköz. Célja, hogy az Európai Unió fogyasztói számára releváns, pontos és részletes információkat nyújtson a termékekről az egy E-címke segítségével.
Hirdetés
A fizikai címkéknek mindig tartalmazniuk kell bizonyos információkat, ám ezek főként alapvető, korlátozott mennyiségű termékinformációk, és azt találták, hogy ezek önmagukban nem biztosítják az európai fogyasztók számára az általuk kívánt és szükséges információk teljes körét, hogy megalapozott döntéseket hozzanak. Ennek a helyzetnek a megoldására válaszul kombinálták a gyártók a csomagoláson található információkat további, termékspecifikus háttérinformációkkal, amelyeket az E-címkére írnak, és amit a QR kód beolvasásával érnek el a fogyasztók. Azáltal, hogy hozzáférést biztosítanak a termékekkel kapcsolatos részletes információkhoz és útmutatásokhoz, amelyek könnyen lefordíthatók, a digitális címkék hasznos megoldást kínálnak a vásárlók pontos tájékoztatására szélesebb és összetettebb kérdésekben, akár különböző régiókban és nyelveken.
A NAK szerint azt is meg kell jegyezni, hogy a felmérés eredményei rávilágítottak a digitális címkékre vonatkozó harmonizált szabályok szükségességére, amit a válaszadók 80%-a szívesen fogadna.
Felismerték, hogy a digitalizáció számos kihívásra megoldást kínál Európában. Mint ilyenek, ezeknek a megállapításoknak arra kell ösztönözniük az európai döntéshozókat, hogy proaktív álláspontot képviseljenek a digitális címkék használatával kapcsolatban. A Szervezet úgy látja, hogy az Európai Bizottságnak fel kellene használnia a felmérésből szerzett ismereteket a fogyasztók élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásáról szóló rendelet (FIC) felülvizsgálatára való felkészülés során - írták.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés