Az összes agrármunkát a diákok végzik a szécsényi szakgimnáziumban
Míg korábban a gazdálkodó családok gyerekei a szüleiktől és a nagyszüleiktől tanulták meg a földművelés tudományát, az iskolai oktatásban ezt a szerepet a gyakorlati képzés tölti be. A szécsényi Lipthay Béla Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium ancsamajori tangazdaságában biztosítja a szakmai ismeretek megszerzését. Közel 70-en tettek szintvizsgát a napokban a Nógrád megyei intézmény tanulói közül az Ancsamajorban.
A Nool.hu számolt be arról, hogy a szécsényi mezőgazdasági középiskola tanulói régen a termelőszövetkezeteknél jártak szakmai gyakorlatra, amelyek megszűnése után az iskolának más helyet kellett találnia. Az Ancsamajort választották, ahol kialakították a tangazdaságot. Kezdetben 72, majd később 86 hektár földterülettel gazdálkodhattak.
Mindig a képzésekhez szabják a feladatokat
A kertészeti területet jelenleg azért nem használjuk, mert nincs kertészeti képzésünk. Az összes szántóföld 86 hektár, amelynek egy része gyepterület. Korábban sokat dolgoztunk azért, hogy a terméshozam egyensúlyban legyen az állatállománnyal – mondta Sótér Vilmos szakmai igazgatóhelyettes a portálnak. Őszi káposztarepcét és őszi búzát is termelünk, az állatoknak kialakítottunk egy legelőterületet. Jelenleg szarvasmarha- és juhtenyésztéssel foglalkozunk, mi állítjuk elő a takarmányt is. A sertéspestis miatt kénytelenek voltunk leépíteni a sertésállományt.
Hirdetés
Vizsgák és feladatok Szécsényben
A tanulók a feladatokat szakoktatók és három munkás segítségével végzik el a gazdaságban. Az egyéb munkákon kívül a szántást, a vetést, a tarlóhántást, a tápanyag-utánpótlást is ők csinálják. A közelmúltban zajlottak az intézmény szintvizsgái. Ezek célja, hogy a kilencedik osztályos diákok tanulószerződést köthessenek a tangazdasággal vagy egy külső gazdával. A feladatok között volt az állatok testtájainak ismerete, a palántázás, az ágyeke részeinek beazonosítása, a mezőgazdaságban használt anyagok és szerek felismerése. A diákok aztán később, az iskolaév végén egy sikeres írásbeli és szóbeli szakmai vizsga után kaphatják meg a bizonyítványukat.
Életszerű képzést kapnak a diákok
A földeken mindig van feladat. Ősszel szétszórjuk a szerves trágyát és felássuk a területet az Ancsamajorhoz tartozó területeken. A tavasszal a melegigényes zöldségek és növények palántáit az üvegházakban vetik el a tanulók. Az olyan hidegtűrő növények, mint a borsó, vagy a hagyma, a szabad földbe kerülnek. Ezt követően folyamatosan ápolják őket, majd öntözni, permetezni és betakarítani kell. A tangazdaságban megtermelt növényeket az iskolai tankonyha használja fel – mondta el Sótér Vilmos. Mindent megteszünk azért, hogy a diákok életszerű képzésen vehessenek részt.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés