Azért kampányolnak, hogy több disznóhúst fogyasszanak a magyarok
Elindult a tavaszi sertéshús fogyasztást ösztönző kampány, amelyet az agrártárca a sertéshús marketingjére szánt 440 millió forintos keretből támogat - mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára egy budapesti sajtótájékoztatón és látványfőzésen. Az államtitkár arra emlékeztetett, hogy a tavaly áprilisban megjelent afrikai sertéspestis korlátozta a magyar sertéshús exportját a harmadik piacokra, az így keletkezett túlkínálat miatt is lényeges a belföldi fogyasztás ösztönzése. A kiesést ugyanis ellensúlyozhatja a belső fogyasztás növekedése.
A kampánnyal az ellenőrzött és jó minőségű, biztonságos hazai sertéstermékek fogyasztására kívánják felhívni a figyelmet. Ezen kívül fontos szempont a sertéságazat munkahelymegtartó erejének elősegítése is.
A sertéshús fogyasztása a 2010-es évi 15,7 kilogrammhoz képest 2017-ben 17 kilogramm volt, 7,7 százalékkal nőtt.
Hirdetés
A sertéságazat a magyar mezőgazdasági kibocsátás értékének 8 százalékát tette ki tavaly, a sertésállomány közel 2,9 millió, az anyakocák száma 178 ezer volt - folytatta az államtitkár. Feldman Zsolt szerint az utóbbi években a fogyasztói kampányok, és a fokozatosan bevezetett áfacsökkentés hatására a fogyasztási kedv is javult. Mivel a sertéshúsnak kiemelkedő helye van az egészséges táplálkozásban és étrendben, ezért fontos, hogy a magyarok tudatában legyenek annak, hogy a Magyarországon előállított minőségi sertéshúsok hasznos és változatos szerepet töltenek be a magyar családok étkezésében - mondta.
75 alkalom, 25 üzlet, 15 helyszín
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető-helyettese elmondta, hogy az április 30-ig tartó kampány az Agrárminisztérium (AM), az AMC és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) szervezésében valósul meg. Majd hangsúlyozta a tudatos vásárlás, valamint a sertéshús-fogyasztás fontosságát.
Az AMC a promóciós időszakban összesen 75 alkalommal, 25 élelmiszerüzletben tart kóstoltatásokat Budapesten és további 14 településen országszerte, valamint országos médiakampánnyal is készül. Szakmai konferenciát rendeznek, valamint televíziós és rádiókampánnyal, véleményvezérek bevonásával és szakácsversennyel tervezik ösztönözni a sertéshús és -készítmények fogyasztását.
Menczel Lászlóné, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács szakmai titkára szerint az ágazat szereplői mindent megtesznek azért, hogy kielégítsék a hazai fogyasztók igényeit. Mivel a magyar sertéságazat szoros versenyben áll a külföldi beszállítókkal, árcsökkenéssel is szembe kell nézniük a termelőknek, hiszen az afrikai sertéspestis hatásai az árakban is jelentkeznek. Az önköltség részben a takarmányárak, részben a munkabérek növekedése miatt emelkedik - tette hozzá.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés