Családi cégből lett a világ vezető sajtgyártója a Lactalis csoport
A ma is családi tulajdonban lévő Lactalis cégcsoportot 1933 októberében, 87 évvel ezelőtt alapította André Besnier Franciaországban. Kezdetben csak néhány penészes camembert készült az épület falai között, kézi gyártással. A cég irányítását fia, Michel 1955-ben vette át, az ő nevéhez fűződik a President márka létrehozása 1968-ban. Az 1970-es években kezdődött a cégcsoport terjeszkedése. Ezt először francia földön tették meg, amit az 1990-es évektől erőteljes nemzetközi terjeszkedés követett. Ennek következtében a családi cégcsoport 1999-ben vette fel a Lactalis nevet.
Az Agrárszektor portál írta meg, hogy 2000-ben a cégcsoport irányítását a harmadik generáció, Emmanuel Besnier vette át. Ő tovább folytatta az édesapja által megkezdett erőteljes nemzetközi terjeszkedést. 2006-ban közös érdekeltséget alapítottak a Nestlé vállalattal az európai joghurt és desszert jellegű termék európai piacára. Az egyik legnagyobb felvásárlásuk az olasz Parmalat többségi tulajdonának megszerzése volt. Ez jól kiegészítette a cégcsoport expanziós tevékenységét, mivel olyan piacokon tudott növekedni (Kanada, Ausztrália, Afrika és Dél-Amerika), amelyeken korábban nem rendelkezett érdemi jelenléttel. A cégcsoport akvizíciós tevékenysége a Rabobank adatai alapján az elmúlt években sem hagyott alább. 2013 óta összesen 41 tranzakciót zártak le, amelyek földrajzilag elsősorban a Közel-Kelethez, Afrikához, Észak- és Dél-Amerikához kapcsolódtak - írta a cikk.
Az anyag szerint a Lactalis csoport a világ vezető sajtgyártója és vezető szerepet tölt be a folyadék tej európai piacán is. A csoport ma már 250 termelő üzemmel rendelkezik a világ 50 országában, alkalmazottainak a száma eléri a 80 ezer főt, forgalma pedig 18,5 milliárd euró volt. Összehasonlításként a teljes magyar tejfeldolgozási ágazat árbevétele nem éri el az 1 milliárd eurót, alkalmazottainak a száma pedig a 7 ezer főt - írták. Árbevétel tekintetében a sajtértékesítés a legjelentősebb 34 százalékkal, amelyet a folyadéktej követ 25 százalékkal. A Lactalis csoport Magyarországon 2015 óta van jelen a Kuntej – hazai piacon közepes szereplőnek tekinthető – felvásárlásával, de ezen kívül a Parmalat, illetve a President márkák termékei is elérhetők a magyar üzletek polcain.
Hirdetés
A családi tulajdon miatt a cégcsoportról korlátozottan érhetőek el információk. Azonban néhány stratégiai gondolatot fontosnak tartottak kiemelni, amelyek hozzájárulhattak a cégcsoport sikeres működéséhez:
- kezdetek óta kiemelt figyelmet fordítanak a minőségi termelésre és ehhez kapcsolódóan a minőségi nyerstej alapanyag felhasználásra – tejtermelőknek minőségi sztenderdek felállítása, folyamatos minőségi kontroll
- tudatos növekedési és akvizíciós stratégiájuk van
- folyamatos a termék-, az innováció- és a márka fejlesztése
- klasszikus tejtermék gyártás helyett magasabb hozzáadott értékű termékek előállítását helyezik a középpontba
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés