A Budapesti Corvinus Egyetem kutatóinak videográfiája kapta a legjobb film díját az Advances in Consumer Research fogyasztói kutatásokról szóló nemzetközi konferencián Párizsban, szeptember végén – tudatta a felsőoktatási intézmény az MTI-vel. Horváth Dóra, Bollók Máté és Cosovan Attila filmje a madármegfigyelővé váló kutatóról és a madármegfigyelésről, mint a kutatás metaforájáról szól.

Az angol nyelvű film a Lépj be: Az akadémiai világban való boldogulás madármegfigyelési perspektívája. Egy introspektív videokollázs címet kapta. A nyilvánosan is elérhető videót innovatív szemléletéért, különleges perspektívájáért, továbbá a kutatói reflexió megjelenítéséért díjazták.

A Budapesti Corvinus Egyetem kutatóinak videográfiája kapta a legjobb film díját az Advances in Consumer Research fogyasztói kutatásokról szóló nemzetközi konferencián, Párizsban - Fotó: Budapesti Corvinus Egyetem
A Budapesti Corvinus Egyetem kutatóinak videográfiája kapta a legjobb film díját az Advances in Consumer Research fogyasztói kutatásokról szóló nemzetközi konferencián, Párizsban - Fotó: Budapesti Corvinus Egyetem

A filmet itt lehet megnézni: https://vimeo.com/969560662/0d5a1513b3?share=copy 

Az alkotás jól reprezentálja a design-orientált és művészetalapú kutatással foglalkozó Marketing- és Designkommunikáció Tanszék, valamint a Design Business Society Lab designkommunikációs oktató és kutató műhely munkásságát, saját módszertanát, valamint a tudományos megközelítés és a művészi kifejezés találkozását 

A konferencián a Budapesti Corvinus Egyetem csapata három innovatív, kapcsolódó megjelenéssel, összesen hét szerzővel képviseltette magát - írta az egyetem. A film mellett megjelentek egy fotósorozattal: „Fading choices. A photographic data-visualization experiment of consumer decision-making” címmel (szerzők: Bollók Máté, Horváth Dóra, Cosovan Attila) és egy kutatói reflexióra építő workshoppal „Nestworking – “Let the bird out of the cage” – Researcher introspection and escapism workshop” (szerzők: Horváth Dóra, Csordas Tamas, Mitev Ariel, Kisfürjesi Nóra, Bifkovics Bettina). 

A közleményben idézték Horváth Dórát, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing- és Designkommunikáció Tanszékének vezetőjét, aki elmondta, tervezőként a tereptárgyakat a madár reakcióinak megfelelően állítja be.

"Úgy kezelem őket, mint ügyfeleket, akik a jelenlétükkel szolgálnak ki engem. Ez mind arra késztet, hogy visszatérjek kutatói pozíciómba, és elgondolkodjak azon, hogyan közelítem meg a kutatást. Ugyanaz a forgatás folyamata, a kamerák beállítása, mint ahogyan a valósághoz viszonyulok kutatóként" – fogalmazott.

Horváth Dóra, Bollók Máté és Cosovan Attila filmje a madármegfigyelővé váló kutatóról és a madármegfigyelésről, mint a kutatás metaforájáról szól - Fotó: Budapesti Corvinus Egyetem
Horváth Dóra, Bollók Máté és Cosovan Attila filmje a madármegfigyelővé váló kutatóról és a madármegfigyelésről, mint a kutatás metaforájáról szól - Fotó: Budapesti Corvinus Egyetem

A háttérről

Az Association for Consumer Research a fogyasztói magatartás és marketingkutatás egyik szervezete. Az általuk évről évre megszervezett konferencia a szakterület leggyakrabban használt módszerei és megközelítései mellett hangsúlyt fektet a legújabb innovatív megközelítések és módszertanok megjelenítésére - írta a közlemény.

Megosztás

További híreink

Budapestre költözött az agrárium egy része négy napra: AGROmashEXPO 2025 fotókkal

2025.01.28.

Budapestre költözött az agrárium egy része, összesen 15 ország 200 kiállítója és 30 ezer látogató volt jelen az idei, 43. AGROmashEXPO mezőgazdasági szakmai kiállításon

Genetikai előrehaladás gyorsabban a genomika és biotechnológia segítségével

2025.01.28.

A genomika 2009-es színrelépésével a genetikai előrehaladásban megszűnt a tenyészbikák szinte kizárólagos szerepe. A nőivar genomikus szelekciójának lehetősége olyan új eszközt ad a modern, haladó szemléletű tenyésztő kezébe, mellyel egy teljes tejelő állomány számos értékmérőjében tud jelentős változást elérni akár már a következő generációban is.

Stresszkezelés biológiai alapokon – a hatékonyság alapja a tudás

2025.01.28.

Hogyan tudjuk biztosítani a kultúrnövényeink terméshozamait az éghajlatváltozás kellős közepén úgy, hogy közben kevesebb műtrágyát, növényvédőszert használunk és mellette még GMO mentesek is maradunk?

A tápanyag-utánpótlás dilemmája: minőségi termés vagy gyors nyereség?

2025.01.28.

Kevesebbet, de jót: avagy éhező és jóllakott nem egyformán énekel. Igaz ez a mondás emberre, s átvitt értelemben állatokra és növényekre egyaránt.

Már 25 éve nem volt veszteséges a Dombegyházi Agrár Zrt. sertéstenyésztése

2025.01.28.

A Dombegyházi Agrár Zrt. mintegy 5000 hektár szántót művel, ezen kívül van egy 1000 kocás sertéstelepe

Kombájnnal borított oszlopot a részeg sofőr

2025.01.28.

A Szigetvári Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan és közúti járművezetéstől való eltiltás hatálya alatt vezetett munkagépet.

Partnerhírek
Partner

Közel 7 évtizedes tapasztalat és csúcsgenetika: az Alta Seeds útja a magyar piacra

2025.01.27.

Az Alta Seeds az Advanta Seeds Hungary Kft prémium márkája, amely a UPL csoport részeként erős jelenléttel bír mind Európában, mind Észak-Amerikában.

Partner

HATÉKONYSÁG 2025: Hogyan növelheti gazdasága hatékonyságát?

2025.01.26.

A Magro.hu és a Debreceni Egyetem közös szervezésében megrendezésre kerülő konferencia célja, hogy gyakorlati segítséget nyújtson a gazdáknak, vállalkozóknak és agrárszakembereknek. Bóné Tímeával és Németh Istvánnal, a Magro.hu tulajdonosaival beszélgettünk a rendezvény létrejöttének hátteréről és céljairól.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat
Kiemelt hirdetések a Piactéren
Kiemelt
Nadrian lucerna vetőmag

Nadrian lucerna vetőmag

Hitelesített telefonszám
Keressenek az ár miatt!
Kiemelt
Tavaszi ugar (AKG)

Tavaszi ugar (AKG)

Hitelesített telefonszám
Keressenek az ár miatt!

Magro.hu Piactér

Több mint 3.300 hirdetés 162 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás