Egyre többen veszik az ökocímkés a termékeket Magyarországon
A fogyasztói társadalom tagjai egyre többen választják a környezettudatos életmódot. Egyre gyakrabban hoznak ennek megfelelő döntéseket, mindez azt eredményezi, hogy növekszik a kereslet a környezettudatos termékek és szolgáltatások iránt - mondta Keszthelyi Nikoletta. A Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) környezetvédelemért felelős helyettes államtitkára a magyar és az európai ökocímke tanúsítványok átadási ünnepségén, Budapesten a Herman Ottó Intézetben beszélt a részletekről.
A tanúsítványt olyan vállalkozások nyerhetik el, amelyek teljesítik a szigorú környezetvédelmi előírásokat. A magyar ökocímkét, a Környezetbarát Termék védjegy használatára jogosító tanúsítványt az esztergomi takarító vállalkozás, a Granpol Kft., az európai uniós ökocímke minősítést a papíriparban Európa-szerte vezető szerepet betöltő olasz Lucart-csoport magyarországi leányvállalata, a Lucart Kft. kapta. Az ünnepségen Keszthelyi Nikoletta elmondta, hogy a termékét vagy szolgáltatását a követelményrendszernek megfeleltető gyártó, szolgáltató a fogyasztói számára a címke használatával egyértelművé teszi elkötelezettségét a környezetvédelem és a fenntarthatóság iránt.
Ezért fontos előny az ökocímke megszerzése és használata
Keszthelyi Nikoletta elmondta, az ökocímke bizonyítja azt is, hogy a minősített termék és szolgáltatás az átlagnál kevésbé terheli a környezetet. Ez pedig az életútjára is igaz, a gyártástól a hulladékká válásig vagy újrahasznosításáig - fogalmazott a helyettes államtitkár. Keszthelyi Nikoletta szólt arról is, hogy a vállalkozások felismerték az ökotanúsítványban rejlő versenyelőnyt. Magyarországon is egyre több cég van, amely ténylegesen fenntartható és környezettudatos tevékenységet folytat, és ezt hitelesen be is kívánják mutatni. A helyettes államtitkár arra bíztatta a vállalkozásokat, hogy minél többen pályázzanak a tanúsítvány elnyerésére.
Hirdetés
Az ökocímke pályázatot szervező és megvalósító Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. közleménye szerint a több mint 100 főt foglalkoztató Granpol Kft. a fenntartható fejlődésért és a környezetvédelemért elkötelezett esztergomi magyar takarítóvállalkozás. A cég az ökocímkés előírásoknak megfelelően minősítetten környezetbarát takarítást végez az esztergomi bazilika, a Főszékesegyházi Kincstár, valamint a Prépost Gyűjteményi és Vagyonkezelő Központ számára. A Lucart Kft. pedig egy olasz családi vállalkozás, a papíriparban Európa-szerte vezető szerepet betöltő Lucart-csoport magyarországi leányvállalata. A cég Magyarországon elsőként nyerte el 2018-ban az európai uniós ökocímke minősítést egészségügyi- és háztartási papírtermékeire, majd 2020-ban a megújított feltételrendszernek is megfeleltette a Magyarországon előállított termékeit - írták. Keszthelyi Nikoletta helyettes államtitkár védjegy-átadó beszéde itt olvasható el.
30. születésnapot ünnepelt az európai uniós ökocímke
A környezetbarát termékek iránti érdeklődés növekedését mutatja, hogy az ökocímkével ellátott termékek száma már megközelíti a 90 ezret - közölte Raisz Anikó, a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) környezetügyért és körforgásos gazdaságért felelős államtitkára szeptemberben Budapesten, egy sajtótájékoztatón. Az európai uniós ökocímke fennállásának 30. évfordulója alkalmából rendezett eseményen a politikus kiemelte: ha az emberek ezt a minősítő címkét látják, biztosak lehetnek abban, hogy az adott termék az előállítástól a hulladékká válásáig megfelel a környezetvédelmi normáknak és használata kevésbé terheli a környezetet.
Az államtitkár szerint a fogyasztók környezettudatossága az elmúlt években Magyarországon is egyre nő, mindez pedig ösztönzőleg hat a gyártókra, a forgalmazókra és a szolgáltatókra. Arról is beszélt, hogy azok a gyártók és vállalatok tudják megszerezni az ökocímkét, amelyek a fenntarthatóság előnyeit a hatékonyság növelésére szeretnék fordítani, ezen felül céljuk a stabil, jövőbe mutató és fenntartható üzletmenet. Mindezek miatt Raisz Anikó szerint, az ökocímke valójában egy díj, amely a környezeti fenntarthatóság terén elért eredményekért jár.
A jövő tervei
"Bízom abban, hogy az ökocímke Magyarországon is jelentős környezet- és fogyasztáspolitikai eszközzé válik" - fogalmazott az államtitkár, aki egyúttal megjegyezte, terveik között szerepel például, hogy az ökocímke megszerzéséhez szükséges adminisztratív költségekre támogatást nyújtanak.
Barta Géza Róbert, a Hermann Ottó Intézet Nonprofit Kft. tanúsítási igazgatója elmondta, hogy a témához kapcsolódó kiállítás célja, hogy felhívja a figyelmet a 30. évforduló eredményeire és bemutassa az ökocímke hozzájárulását a fenntartható fogyasztási döntésekhez. A szakember arra is kitért, hogy az európai uniós ökocímke létrejöttének 30. évfordulója alkalmából a TIM támogatásával a Hermann Ottó Intézet Nonprofit Kft. meghirdette idén szeptemberre az ökocímke hónapját.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 400 hirdetés 89 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés