Értelmetlenné válik az Euro 7-es szabályozás a gépjárműveknél?
Közzétette az Európai Bizottság az Euro 7-es környezetvédelmi szabályozás részleteit. A szabályok végül nem olyan szigorúak, mint amire októberben számítani lehetett, ugyanakkor sok autóipari szereplő így is megkérdőjelezi az Euro 7 szabályozás értelmét. Sokáig úgy tűnt, annyira későn mutatják be a normákat, hogy azokat már nem tudják a gyakorlatban bevezetni – hiszen 2035-től csak zéró emissziós személyautókat helyezhetnek újonnan forgalomba a gyártók Európában. Végül mégis bemutatták a konkrét terveket és ha megszavazzák azokat, akkor 2025-től már kötelező érvényűek lesznek.
Az Autopro számolt be róla, hogy publikálta az Euro 7-es környezetvédelmi normákról szóló törvényjavaslatát az Európai Bizottság. Ez ugyan még nem egy végleges törvény, még szavazni fognak róla az európai képviselők, de maga a javaslat végleges. Nem olyan szigorú, mint amitől sokan tartottak, de így is komoly fejtörést okozhat az autógyártóknak.
Sokáig úgy tűnt, eleve annyira későn mutatják be az Euro 7-es normákat, hogy azokat már nem tudják a gyakorlatban bevezetni – hiszen 2035-től csak zéró emissziós személyautókat helyezhetnek újonnan forgalomba a gyártók Európában. Végül mégis bemutatták a konkrét terveket, amiket, ha megszavaznak, akkor 2025-től már be is vezetnek. Ez azt jelenti, hogy a gyártóknak két éve lesz a normáknak megfelelő motorokat előállítani úgy, hogy azokat legfeljebb tíz évig forgalmazhatják a kontinensen. Nem örülnek a vállalatok - írták.
Hirdetés
Kevésbé szigorúbb a vártnál a szabályozás
A cikk szerint 2022- októberben olyan hírek is voltak, hogy a belső égésű motorok előbbi kivezetését és az olcsó autók teljes halálát okozhatja az új szabályozás. Lényegében nem is feleltek volna meg az OEM-ek, hanem előbb átálltak volna az elektromos vagy egyéb alternatív hajtásokra. Az erős szigornál azért enyhébb, de a gyártóknak fejtörést okozó szabályok jöhetnek.
A nitrogén-oxidok esetében is hasonló a helyzet, a jelenleg érvényes Euro 6 szerint 80 milligramm/kilométer a maximum kibocsátás a benzines és 60 milligramm/kilométer a dízelautóknál. Az Euro 7 itt sem különíti el a két hajtásmódot, hanem egységesen, belső égésű motorokra határoz meg 60 milligramm/kilométert - közölték.
Az ammónia is bekerülhet a korlátozások alá
Újabb anyagokra is vonatkozik szabály. Az ammónia kibocsátását eddig semmi sem korlátozta, mostantól egységesen 20 milligramm/kilométer a korlát a belső égésű motoroknál. Érdekesség, hogy a korábbi tervekben előbb kettő, majd öt milligramm lett volna a határérték. A részecskekibocsátás szigorítása elmarad, ugyanannyi lesz a határérték, mint eddig.
Az elektromos hajtást is korlátozza
Fontos újdonság, hogy az Euro 7 az elektromos hajtású autók számára is előír szabványokat. Ez elsősorban a tartósságra vonatkozik: 5 évig és 100 ezer kilométerig az akkumulátornak az eredeti kapacitás legalább 80 százalékát kell megőriznie, 8 évig és 160 ezer kilométerig pedig 70 százalékot kell bírnia az akkunak, ha elfogadják a javaslatot. A szabályok legkorábban 2025-ben léphetnek életbe.
Van ennek értelme?
Az autógyártók az elektromos átállás közelsége és annak céljai miatt nem értenek egyet az Euro 7 bevezetésével. A szakma véleménye szerint az új szabályok lassítani fogják az elektromos átállást, ráadásul 2035-től egyébként sem lesznek környezetszennyező új autók Európa útjain, így addig alig fejtheti ki hatását az Euro 7.
Az ACEA autóipari lobbicsoport elnöke, és egyben a BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse szerint a javaslat környezeti előnyei nagyon korlátozottak, miközben jelentősen megnövelik a járművek előállítási költségeit.
„Ezeknek a szabályoknak a mostani bevezetése az európai jogalkotók rossz megközelítését jelzi számos szinten, olyannyira, hogy nehéz belátni, hogy bárki is profitálhat ebből” – közölte Zipse.
A portál cikke szerint az Euro 7 következtében a fogyasztóknak többet kell fizetniük majd az autókért a drága technológia miatt, ráadásul a tisztán elektromos autókra való átállást is nehezíteni fogja a szabályozás, mert leköti a mérnökök erőforrásait - írták.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 400 hirdetés 89 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés