Közzétette az Európai Bizottság az Euro 7-es környezetvédelmi szabályozás részleteit. A szabályok végül nem olyan szigorúak, mint amire októberben számítani lehetett, ugyanakkor sok autóipari szereplő így is megkérdőjelezi az Euro 7 szabályozás értelmét. Sokáig úgy tűnt, annyira későn mutatják be a normákat, hogy azokat már nem tudják a gyakorlatban bevezetni – hiszen 2035-től csak zéró emissziós személyautókat helyezhetnek újonnan forgalomba a gyártók Európában. Végül mégis bemutatták a konkrét terveket és ha megszavazzák azokat, akkor 2025-től már kötelező érvényűek lesznek.

Az Autopro számolt be róla, hogy publikálta az Euro 7-es környezetvédelmi normákról szóló törvényjavaslatát az Európai Bizottság. Ez ugyan még nem egy végleges törvény, még szavazni fognak róla az európai képviselők, de maga a javaslat végleges. Nem olyan szigorú, mint amitől sokan tartottak, de így is komoly fejtörést okozhat az autógyártóknak.

Az autóipari szakértők egy része szerint értelmetlenné válhat az Euro 7-es szabályozás a gépjárműveknél

Sokáig úgy tűnt, eleve annyira későn mutatják be az Euro 7-es normákat, hogy azokat már nem tudják a gyakorlatban bevezetni – hiszen 2035-től csak zéró emissziós személyautókat helyezhetnek újonnan forgalomba a gyártók Európában. Végül mégis bemutatták a konkrét terveket, amiket, ha megszavaznak, akkor 2025-től már be is vezetnek. Ez azt jelenti, hogy a gyártóknak két éve lesz a normáknak megfelelő motorokat előállítani úgy, hogy azokat legfeljebb tíz évig forgalmazhatják a kontinensen. Nem örülnek a vállalatok - írták.

Kevésbé szigorúbb a vártnál a szabályozás

A cikk szerint 2022- októberben olyan hírek is voltak, hogy a belső égésű motorok előbbi kivezetését és az olcsó autók teljes halálát okozhatja az új szabályozás. Lényegében nem is feleltek volna meg az OEM-ek, hanem előbb átálltak volna az elektromos vagy egyéb alternatív hajtásokra. Az erős szigornál azért enyhébb, de a gyártóknak fejtörést okozó szabályok jöhetnek.

A nitrogén-oxidok esetében is hasonló a helyzet, a jelenleg érvényes Euro 6 szerint 80 milligramm/kilométer a maximum kibocsátás a benzines és 60 milligramm/kilométer a dízelautóknál. Az Euro 7 itt sem különíti el a két hajtásmódot, hanem egységesen, belső égésű motorokra határoz meg 60 milligramm/kilométert - közölték.

Az ammónia is bekerülhet a korlátozások alá

Újabb anyagokra is vonatkozik szabály. Az ammónia kibocsátását eddig semmi sem korlátozta, mostantól egységesen 20 milligramm/kilométer a korlát a belső égésű motoroknál. Érdekesség, hogy a korábbi tervekben előbb kettő, majd öt milligramm lett volna a határérték. A részecskekibocsátás szigorítása elmarad, ugyanannyi lesz a határérték, mint eddig.

Az elektromos hajtást is korlátozza

Fontos újdonság, hogy az Euro 7 az elektromos hajtású autók számára is előír szabványokat. Ez elsősorban a tartósságra vonatkozik: 5 évig és 100 ezer kilométerig az akkumulátornak az eredeti kapacitás legalább 80 százalékát kell megőriznie, 8 évig és 160 ezer kilométerig pedig 70 százalékot kell bírnia az akkunak, ha elfogadják a javaslatot. A szabályok legkorábban 2025-ben léphetnek életbe.

Van ennek értelme?

Az autógyártók az elektromos átállás közelsége és annak céljai miatt nem értenek egyet az Euro 7 bevezetésével. A szakma véleménye szerint az új szabályok lassítani fogják az elektromos átállást, ráadásul 2035-től egyébként sem lesznek környezetszennyező új autók Európa útjain, így addig alig fejtheti ki hatását az Euro 7.

Az ACEA autóipari lobbicsoport elnöke, és egyben a BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse szerint a javaslat környezeti előnyei nagyon korlátozottak, miközben jelentősen megnövelik a járművek előállítási költségeit.

„Ezeknek a szabályoknak a mostani bevezetése az európai jogalkotók rossz megközelítését jelzi számos szinten, olyannyira, hogy nehéz belátni, hogy bárki is profitálhat ebből” – közölte Zipse.

A portál cikke szerint az Euro 7 következtében a fogyasztóknak többet kell fizetniük majd az autókért a drága technológia miatt, ráadásul a tisztán elektromos autókra való átállást is nehezíteni fogja a szabályozás, mert leköti a mérnökök erőforrásait - írták.

Megosztás

Kapcsolódó cikkek

További híreink

Mérgező, de elbűvölő: a dérbabér rejtett oldala

2024.11.22.

A dérbabér, vagy más néven Prunus laurocerasus, népszerű dísznövény kertészek és növénykedvelők körében. Gyönyörű, örökzöld levelei és illatos virágai teszik igazán vonzóvá, nem csoda, hogy sokan keresnek információkat gondozásáról, igényeiről és esetleges veszélyeiről. Összegyűjtöttük a hat leggyakoribb kérdést a dérbabérral kapcsolatban, hogy segítsünk minden érdeklődőnek.

Partner

Digitális megoldások gazdálkodóknak és kereskedőknek: fedezze fel a Magro.hu előnyeit!

2024.11.22.

A mezőgazdaság nem csupán egy ágazat – ez a jövőnk és megélhetésünk alapja. Napjainkban azonban olyan kihívásokkal nézünk szembe, mint az extrém időjárás, a kiszámíthatatlanul változó piacok és a csökkenő értékesítési lehetőségek. Ilyen körülmények között a digitalizáció és az innovatív megoldások kulcsszerepet játszanak abban, hogy alkalmazkodjunk és még sikeresebbek legyünk. 

Fémdarabokat tartalmazhat egy népszerű fehérjekészítmény – ne fogyassza el!

2024.11.22.

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) figyelmeztetést adott ki a Whey Protein csokoládé ízű tejsavófehérje 30 grammos kiszerelésével kapcsolatban, mert fémdarabkák jelenléte lehetséges a termékben. A hatóság kéri, hogy a terméket senki ne fogyassza el, és haladéktalanul juttassa vissza a megvásárlás helyére.

Megérkezett a tél! Nézze meg térképen, hol esett a legtöbb hó ma hajnalban!

2024.11.22.

Péntek hajnalra megérkezett a hó Magyarországra, különösen az északi és hegyvidéki területeken hagyva maga után vastag hótakarót.

Miért örüljünk, ha sünökkel találkozunk a kertben?

2024.11.22.

A sünök nemcsak aranyosak és békés természetűek, hanem a természet egyensúlyának fenntartásában is fontos szerepük van.

Fejlesztéseket adtak át a Debreceni Egyetem agrár-kutatóintézeteiben

2024.11.22.

A Debreceni Egyetem bemutatóüzemeinek fejlesztésére elnyert csaknem egymilliárd forintos támogatás egyedülálló lehetőséget biztosít a debreceni agrárképzés számára.

Partnerhírek
Partner

Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben

2024.11.19.

Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.

Partner

Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez

2024.11.07.

Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 400 hirdetés 89 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás