Ezt megérezzük: több mint 10%-kal drágult a zöldség-gyümölcs, a párizsi, a kolbász, az étolaj, a liszt és a cukor is
2020. novemberben a fogyasztói árak éves növekedési üteme 2,7%-ra lassult. Az alacsonyabb árdinamikában a szolgáltatások októberinél kisebb éves áremelkedése, valamint a járműüzemanyagok árcsökkenése játszotta a legnagyobb szerepet. Egy hónap alatt, októberhez képest a fogyasztói árak átlagosan 0,2%-kal mérséklődtek.
12 hónap alatt, 2019. novemberhez viszonyítva, az élelmiszerek ára 6,2%-kal nőtt. Ezen belül az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs összesen) 14,4, a párizsi, kolbászé 12,6, az étolajé 11,5, a liszté 10,5, a cukoré 10,4, a munkahelyi étkezésé 9,7%-kal lett magasabb. A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 6,6, ezen belül a dohányáruk 10,1%-kal drágultak. A szolgáltatásokért 1,9%-kal többet, a járműüzemanyagokért 7,6%-kal kevesebbet kellett fizetni - írta meg a KSH.
1 hónap alatt, 2020. októberhez viszonyítva, a fogyasztói árak átlagosan 0,2%-kal mérséklődtek. Az élelmiszerek ára 0,1%-kal nőtt, ezen belül az étolaj 4,0, a tojás 2,6, a péksütemények 1,6, az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 0,9%-kal többe, a sertéshús 2,2, a szalámi, szárazkolbász, sonka 1,9, a kávé 1,5%-kal kevesebbe került. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 0,4, ezen belül a dohányáruké 0,7%-kal nőtt. A szolgáltatások ára 0,6, ezen belül – az ingyenessé tett közterületi parkolás hatására – az autópályadíj, gépkocsikölcsönzés, parkolás 22,9%-kal csökkent. A járműüzemanyagokért 3,2%-kal kellett kevesebbet fizetni.
Hirdetés
2020. január–novemberben az előző év azonos időszakához képest a fogyasztói árak az összes háztartást figyelembe véve átlagosan 3,4, a nyugdíjas háztartások körében pedig 3,9%-kal emelkedtek.
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Digitális megoldások gazdálkodóknak és kereskedőknek: fedezze fel a Magro.hu előnyeit!
A mezőgazdaság nem csupán egy ágazat – ez a jövőnk és megélhetésünk alapja. Napjainkban azonban olyan kihívásokkal nézünk szembe, mint az extrém időjárás, a kiszámíthatatlanul változó piacok és a csökkenő értékesítési lehetőségek. Ilyen körülmények között a digitalizáció és az innovatív megoldások kulcsszerepet játszanak abban, hogy alkalmazkodjunk és még sikeresebbek legyünk.
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatTöbb mint 400 hirdetés 92 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés