Sikeres időszakot tudhat maga mögött az UBM Csoport: a nagydíjat és egy első díjat is elnyertek a nemrég véget ért 30. Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazdasági Napok termékpályázatán. Nemrég részesedést szereztek a Mangal Ilona Sertéshizlalda Kft.-benc, így az élőállat termelésben is megjelent a cégcsoport. A terjeszkedéssel és a kapcsolódó tervezett beruházásokkal a cégcsoport tovább erősítheti pozícióit a magyar állattenyésztésben. Ezen apropóból Dr. Zoltán Péterrel az UBM Feed tanácsadójával beszélgettünk.

Mik az UBM döntéseinek mozgatórugói, amik a következő 3-4 év tevékenységét meghatározzák?

Dr. Zoltán Péter, az UBM Feed tanácsadója

Ezek a mozgatórugók három nagy csoportra bonthatók. Az egyik a növekedésre, az eredményességre és a finanszírozhatóságra vonatkozó közgazdasági kényszer. Az UBM legutóbbi konszolidált árbevétele, 200 milliárd forint volt, mintegy 6 milliárdos EBITDA-val, ami a tervek szerint a következő két-három évben évi 50-60 milliárd forinttal fog nőni. Ez azt jelenti, hogy a 2025-ös üzleti évre elérhetjük a 350 milliárd forintos árbevételt is, ez a cél.

Mindennek az eredmények az alapját a commodity-kereskedelem jelenti. 1,7 millió tonna gabonát, szóját, olajos magot vásárolunk és értékesítünk. Ez nőhet – a várakozásaink szerint – hozzávetőlegesen 2 millió tonnára. Jelenleg mintegy 620-630 ezer tonna keveréktakarmányt állítunk elő, zömében Magyarországon, belföldön négy nagy keverőüzemünk is van, Szelestén, Környén, Szentesen és Mátészalkán, amit egy szlovákiai és egy romániai keverőüzem egészít ki. Ezen a területen egymillió tonna keveréktakarmány előállítása az elérendő stratégiai célunk, a megcélzott volumen.

Az UBM kereskedelemmel és a nagyobb hozzáadott értéket képviselő takarmányozással is egyaránt foglalkozik. Utóbbi fejlesztése több innovációt, tudástartalmat igényel, és ezt próbáljuk összerakni megfelelő módon.

Van tehát egy működési kényszer, egy nagyságrendi kényszer, egy eredményességi kényszer, és ezeknek próbálunk megfelelni úgy, hogy az finanszírozható is legyen. Ez az egyik lába a háromlábú széknek.

Mi a második?

Törekszünk arra, hogy olyan szakmai és vállalati innovációkat alkalmazzunk, amivel az élen tudunk maradni. Ebbe a körbe sok minden beletartozhat: egy takarmányreceptúra fejlesztése vagy olyan alternatív alapanyagoknak a használata, amelyek szakmailag, közgazdaságilag indokoltak, esetleg olyan módszereknek, eljárásoknak a kidolgozása, amik ezeket elősegítik vagy támogatják. De lehet ez akár a szakmai szervizháttér megalapozása, biztosítása a partnerek számára, ami hozzásegíti őket, hogy ezt hatékonyan tudják használni és felhasználni, alkalmazni és pénzre fordítani. Mindez túlmutat a szokásos innováció fogalmán, ami általában csak a felhasznált eljárásokra és módszerekre szokott vonatkozni. Azt gondolom, hogy a fogalmat egy kicsit szélesebb körben kellene használni.

És végül mi a harmadik terület?

A harmadik pedig az , hogy jónak, eredményesnek kell lenni, de egyúttal demonstrálni is kell tudni ezt teljes mértékben átlátható módon. Nem lehet a backstage-ben mozgolódni, ha az a színpadon nem jelenik meg.

Meg kell felelni a környezetvédelmi elvárásoknak, alapkövetelmény a nyomonkövethetőség, hogy a teljes élelmiszerláncon keresztül követhető legyen minden egyes befektetés, a felhasznált inputok útja, illetve, hogy ezek milyen behatással vannak a termelésre.

Mivel a takarmányipar szorosan kapcsolódik az állati termékek előállításához és azon keresztül az élelmiszeriparhoz, ezért jogos igény, hogy bemutassuk, mit és milyen módon használunk fel. Mindezt ráadásul szélesebb kontextusban kell értelmezni: nem csupán a takarmányról beszélünk, hanem a takarmánygyártás módszereiről és annak környezetterheléséről, a cég általános irányításáról, annak társadalmi és a cég dolgozóira gyakorolt hatásáról. A rendszer rendkívüli módon komplex.

Ennek a három területnek az egyensúlyát próbáljuk megteremteni, mint minden más felelősen működő cég.

Ezt a törekvést jól illusztrálja az a két szlogen is, amik a 30. Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazdasági Napokon is megjelennek. Az egyik a „Takarmányozás művészete”, mert végül is ez a tevékenységünk lényege, ezt kell nagyon jól csinálni. A másik szlogen pedig, amit most kezdtünk el használni, úgy szól: „Fenntartható növekedés”. Tehát, nőni kell, mert ez egy közgazdasági és tulajdonosi elvárás, de mindezt fenntartható módon kell elérni. Ezek most a hívó szavaink, ezeket próbáljuk meg tartalommal megtölteni, és lépésekben teljesíteni.

(x)

Kapcsolódó cikkek

További híreink

December 2-ig nyújthatók be a kárenyhítő támogatási kérelmek

2024.11.21.

A gazdálkodók 2024. december 2-ig nyújthatják be kárenyhítő támogatási kérelmüket. A határidő azért módosult, mert 2024. november 30. munkaszüneti napra esik.

Több, mint 10 milliárd forintot fizettek ki a Napenergia plusz programban

2024.11.21.

Az Energiaügyi Minisztérium szerint mintegy 4000 pályázónak már több mint 10 milliárd forintot utaltak át a modern napelemes rendszerek telepítéséhez

Naponta méhek millióinak gyilkosa az autó

2024.11.21.

Egy friss kutatás meglepő eredményeket hozott a méhek közlekedési forgalom miatti pusztulásáról, amely jóval nagyobb léptékű, mint azt korábban feltételezték.

Kemény mínuszok és havazás lesz ma

2024.11.21.

Csütörtökön változóan felhős, napos idő várható, de estére délnyugatról vastag felhőzet érkezik, és nyugaton havas eső, havazás alakulhat ki, erős, néhol viharos széllel.

Van válasz a veszteséges tejtermelésre: Szilágyi Szabina mesélt a Bociország Sajtműhely munkájáról

2024.11.21.

A szarvasmarhatartás korántsem egyszerű feladat, amit Szilágyi Szabina gyakorló gazdálkodó alapos gazdasági számításokkal támasztott alá.

Kritikus állapotban az intenzív osztályon van a tinédzser, akit madárinfluenza fertőzött meg

2024.11.20.

Egy kanadai tinédzser kritikus állapotban, intenzív osztályon fekszik, miután H5N1 madárinfluenzával fertőződött meg november elején.

Partnerhírek
Partner

Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben

2024.11.19.

Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.

Partner

Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez

2024.11.07.

Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás