Három százalékkal növekedtek a termelői árak a mezőgazdaságban
Nem okozott meglepetést a mezőgazdasági termékek árváltozása a gabonafélék és az állati termékek esetében, a zöldség és gyümölcs árainál azonban komoly fordulatokat látni.
Idén júliusban a mezőgazdasági termelői árak 3 százalékkal haladták meg az előző évi adatot, ez a növényi termékek árának 1,4 százalékos csökkenéséből, illetve az élő állatok és állati termékek árának 11 százalékos növekedéséből tevődött össze – derül ki a KSH adataiból.
A gabonafélék ára 3,9 százalékkal mérséklődött. A búza ára 11 százalékkal nőtt, a kukoricáé 11 százalékkal lett kevesebb. Megkezdődött az új betakarítású búza értékesítése, amely 2017 júliusában tonnánként 42.800 forintba került.
Hirdetés
A gyümölcsök ára 23 százalékkal emelkedett, a körte 9,3, az őszibarack 9 százalékkal csökkent, a szamóca ára 36, a szilva ára pedig 72 százalékkal emelkedett.
A zöldségfélék ellenértéke 0,6 százalékkal nőtt, a burgonya viszont 19 százalékkal csökkent.
Az élő állatok termelői árszintje 4,7, az állati termékeké 27 százalékkal lett magasabb.
A vágósertés ára 6,6 százalékkal nőtt, a tej ára pedig 36 százalékkal emelkedett, felvásárlási ára 94 forint volt literenként, ami a 2014-es év végi árnak felel meg.
A 2017-es év első hét hónapját a tavalyihoz nézve a mezőgazdasági termelői árak 2,9 százalékkal növekedtek. Ezen belül a növényi termékek ára 2 százalékkal csökkent, az élő állatok és állati termékeké viszont 12 százalékkal emelkedett.
A zöldségfélék ára 3,1, a vöröshagymáé 20 százalékkal csökkent, a paradicsom ára 15 százalékkal nőtt.
A burgonya ára 8,0 százalékkal csökkent, míg a vágósertés ára 22, a tej ára pedig 25 százalékkal emelkedett.
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Digitális megoldások gazdálkodóknak és kereskedőknek: fedezze fel a Magro.hu előnyeit!
A mezőgazdaság nem csupán egy ágazat – ez a jövőnk és megélhetésünk alapja. Napjainkban azonban olyan kihívásokkal nézünk szembe, mint az extrém időjárás, a kiszámíthatatlanul változó piacok és a csökkenő értékesítési lehetőségek. Ilyen körülmények között a digitalizáció és az innovatív megoldások kulcsszerepet játszanak abban, hogy alkalmazkodjunk és még sikeresebbek legyünk.
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatTöbb mint 400 hirdetés 92 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés