Hogyan lehet több őstermelői árut eladni, új piacokra szert tenni?
Ha a hegy nem megy Mohamedhez, Mohamed megy a hegyhez. Régi közmondásunk önmagában is érdekes megfogalmazás, főleg akkor, ha ezt a termelői piacokra vetítjük. Nemrég indult az a kezdeményezés, mely által a termelői piacok portékai irodaházakba juthatnak el, hallható az Echo TV A piac az irodaházakba megy c. műsorában.
Utazó piaccal is lehet népszerűsíteni a termelői termékeket, ezzel az ötlettel állt elő Botos Anikó, az Utazó Piac szervezője. Véleménye szerint, - bár első körben talán meglepő a leendő vásárlók számára, hogy a kézműves és az őstermelői áruk megjelennek az irodaházakban -, a kezdeményezés mégis hasznos, hisz a vevők közvetlenül juthatnak hozzá a friss és egészséges termékekhez, míg az őstermek a kezdeményezéssel plusz piacot szerezhetnek.
A hétvégén az irodaházak mellett a Fővárosi Állat és Növénykertben is bemutatkozott az Utazó Piac, szintén nagy sikert aratva, vagyis ezek szerint piacot nem csak irodaházakban, hanem minden más olyan intézmény, pl. egyetemek területén is meg lehet szervezni, ahol sok emberrel lehet találkozni. A kezdeményezést a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara is támogatta.
Hirdetés
Eddig a hír, mely igen pozitív. Remélhetőleg, helyi szinten mások is hasonló kezdeményezésbe fognak majd, és a nagyobb városokba e módszert alkalmazva visznek árut a jövőben. Mivel igen friss a kezdeményezés, még senki sem számolhat azzal, hogyan ”többszörözhető” a hagyományos értelemben vett termelői piac, de jó marketinggel, pl. egy jól használható weboldallal, megfelelő értékesítési technikákkal, pl. elektronikus és nem csak telefonon történő megrendelés kifejlesztésével, egyébként is megtöbbszörözhető a havi forgalom, vagyis saját magunk is szervezhetjük virtuális piacunkat, ha megéri a házhoz szállítás.
Legfeljebb csak a számítástechnikához értő fiatalabb generáció vagy unokák segítségét kell kérni mindehhez. Sajnos, korábban a termelői piacokat járva kivétel nélkül mindenhol azt tapasztaltuk, hogy, bár az őstermelők minden további nélkül megtehetnék, szemben a multikkal mégsem élnek a marketing és az értékesítés adta lehetőségekkel (ajánljuk figyelmébe a szeptember 2-án induló Gazdag Gazda Roadshow-t, ahol pontosan erről tanulhat - szerk.). Legfeljebb telefonon adható le feléjük megrendelés, ami néhány vevőnél különösebb nehézség nélkül hoz némi profitocskát, 50 vásárlónál azonban mindez már, pontos nyilvántartás hiányában, csak fejetlenséget, reklamációt eredményez. Egy könnyen kitölthető megrendelőlap elektronikus elküldésével azonban elkerülhető a vita, a vevőnek pedig ki se kell fáradnia a piacra és onnan hazacipelnie az árut, az kiszállítható neki.
Forrás: utajovobe.eu
Magro.hu mezőgazdasági piac |
Ha nem kíván irodaházakba menni, használja a Magro.hu mezőgazdasági piacot, amely egy speciálisan a mezőgazdaságra tervezett online piactér. Főként gabonafélék, szántóföldi- és takarmánynövények, valamint állatok kereskedelmét segíti, de egyéb mezőgazdasági termékek, pl. zöldségek és gyümölcsök eladását is támogatja. A piactér lényege, hogy összehozza a termelőket, a kereskedőket, a felvásárlókat, a feldolgozókat egy átlátható piaci felületen, így azok jobb áron tudnak egymással kereskedni. A Magro.hu továbbá azzal a trenddel megy szembe, hogy a mezőgazdasági kereskedés egysíkúan, sokszor átláthatatlanul működik, az emberek nem jutnak elég információhoz, és ezért gyakran rossz döntéseket hoznak. Ha Ön is változtatna a szokásain, nyitott az új megoldásokra, akkor itt lehetőséget kap, hogy kibővítse a partnerkörét, új piaci szereplőkkel, és jobb áron kereskedjen. Kattintson: http://www.magro.hu/ |
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 400 hirdetés 89 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés