Hirdetés
Hogyan lehet több őstermelői árut eladni, új piacokra szert tenni?
Hirdetés
Ha a hegy nem megy Mohamedhez, Mohamed megy a hegyhez. Régi közmondásunk önmagában is érdekes megfogalmazás, főleg akkor, ha ezt a termelői piacokra vetítjük. Nemrég indult az a kezdeményezés, mely által a termelői piacok portékai irodaházakba juthatnak el, hallható az Echo TV A piac az irodaházakba megy c. műsorában.
Utazó piaccal is lehet népszerűsíteni a termelői termékeket, ezzel az ötlettel állt elő Botos Anikó, az Utazó Piac szervezője. Véleménye szerint, - bár első körben talán meglepő a leendő vásárlók számára, hogy a kézműves és az őstermelői áruk megjelennek az irodaházakban -, a kezdeményezés mégis hasznos, hisz a vevők közvetlenül juthatnak hozzá a friss és egészséges termékekhez, míg az őstermek a kezdeményezéssel plusz piacot szerezhetnek.
A hétvégén az irodaházak mellett a Fővárosi Állat és Növénykertben is bemutatkozott az Utazó Piac, szintén nagy sikert aratva, vagyis ezek szerint piacot nem csak irodaházakban, hanem minden más olyan intézmény, pl. egyetemek területén is meg lehet szervezni, ahol sok emberrel lehet találkozni. A kezdeményezést a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara is támogatta.
Eddig a hír, mely igen pozitív. Remélhetőleg, helyi szinten mások is hasonló kezdeményezésbe fognak majd, és a nagyobb városokba e módszert alkalmazva visznek árut a jövőben. Mivel igen friss a kezdeményezés, még senki sem számolhat azzal, hogyan ”többszörözhető” a hagyományos értelemben vett termelői piac, de jó marketinggel, pl. egy jól használható weboldallal, megfelelő értékesítési technikákkal, pl. elektronikus és nem csak telefonon történő megrendelés kifejlesztésével, egyébként is megtöbbszörözhető a havi forgalom, vagyis saját magunk is szervezhetjük virtuális piacunkat, ha megéri a házhoz szállítás.
Legfeljebb csak a számítástechnikához értő fiatalabb generáció vagy unokák segítségét kell kérni mindehhez. Sajnos, korábban a termelői piacokat járva kivétel nélkül mindenhol azt tapasztaltuk, hogy, bár az őstermelők minden további nélkül megtehetnék, szemben a multikkal mégsem élnek a marketing és az értékesítés adta lehetőségekkel (ajánljuk figyelmébe a szeptember 2-án induló Gazdag Gazda Roadshow-t, ahol pontosan erről tanulhat - szerk.). Legfeljebb telefonon adható le feléjük megrendelés, ami néhány vevőnél különösebb nehézség nélkül hoz némi profitocskát, 50 vásárlónál azonban mindez már, pontos nyilvántartás hiányában, csak fejetlenséget, reklamációt eredményez. Egy könnyen kitölthető megrendelőlap elektronikus elküldésével azonban elkerülhető a vita, a vevőnek pedig ki se kell fáradnia a piacra és onnan hazacipelnie az árut, az kiszállítható neki.
Forrás: utajovobe.eu
Magro.hu mezőgazdasági piac |
Ha nem kíván irodaházakba menni, használja a Magro.hu mezőgazdasági piacot, amely egy speciálisan a mezőgazdaságra tervezett online piactér. Főként gabonafélék, szántóföldi- és takarmánynövények, valamint állatok kereskedelmét segíti, de egyéb mezőgazdasági termékek, pl. zöldségek és gyümölcsök eladását is támogatja. A piactér lényege, hogy összehozza a termelőket, a kereskedőket, a felvásárlókat, a feldolgozókat egy átlátható piaci felületen, így azok jobb áron tudnak egymással kereskedni. A Magro.hu továbbá azzal a trenddel megy szembe, hogy a mezőgazdasági kereskedés egysíkúan, sokszor átláthatatlanul működik, az emberek nem jutnak elég információhoz, és ezért gyakran rossz döntéseket hoznak. Ha Ön is változtatna a szokásain, nyitott az új megoldásokra, akkor itt lehetőséget kap, hogy kibővítse a partnerkörét, új piaci szereplőkkel, és jobb áron kereskedjen. Kattintson: http://www.magro.hu/ |
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Az LG repcehibridek a magyar körülmények között a lehető legmagasabb termést produkálják
2024.07.01.Európa első számú repcehibridjével, az LG Ambassadorral, valamint egy új, ígéretes hibriddel, az LG Armadaval készül az új szezonra a Limagrain Hungária Kft. Szijártó Bálintot, a vállalat cégvezetőjét a Magro.hu kérdezte, aki többek között arról is beszélt, hogyan látja a repcetermesztés jövőjét Magyarországon.
Minden, amit a gyümölcsösök lombtrágyázásáról tudni kell - fókuszban az alma
2024.07.01.A gyümölcsösökben az új trágyázási időszak mindig ősszel és kora tavasszal, a talajon keresztüli fenntartó trágyázással indul. Később, a nyár folyamán viszont kulcsszerephez jut a lombon keresztüli tápanyag-utánpótlás. Bár a gyümölcsösök fenntartó trágyázásához sem nélkülözhetők a talajvizsgálatok, de a termő gyümölcsösök esetén döntő jelentőségű a lombanalízis, amit rendszeresen el kell elvégezni. Az árutermő ültetvények költségtényezői között a tápelem-analízis nem olyan jelentős tétel, amit érdemes lenne megspórolni, különös tekintettel az így nyerhető tápláltsági állapotra. Az információ értékét, használhatóságát növeli, ha a mintavétel időben és szakszerűen történik, valamint az évenkénti mintaterek következetesen azonosak, sőt a talaj- és levélmintavételi egységek egymással beazonosíthatók, fedik egymást.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatMultiva DiscMaster 400H+ tárcsa, félig függesztett, acéllemez hengerrel
10 675 000 HUF
Multiva DiscMaster 400+ tárcsa, függesztett, csőpálcás hengerrel
7 400 000 HUF
Hirdetés
Hirdetés