Indiai mangó helyett normandiai alma – rövidebb a távolság a fogyasztótól
Franciaországban egyre nagyobb hangsúly helyeződik a rövid ellátási láncokra, amelyek hasznosak a környezetnek, és jótékony hatással vannak a gazdák jövedelmére is. A közvetlen eladás komoly költségeket takaríthat meg a szupermarketeken keresztül történő értékesítéshez képest.
A franciák jelenleg élelmiszereik mintegy 85 százalékát szupermarketekben vásárolják, pedig az országban magas a közvetlen értékesítéssel is foglalkozó gazdák száma. A legfőbb probléma, hogy ők gyakran „láthatatlanok” a fogyasztók számára.
A kutatások azonban azt mutatják – írja a syngenta.hu –, hogy a vásárlók 87 százaléka közvetlen kapcsolatot szeretne tartani a gazdákkal. Ha választani kellene a francia gazdák nemzeti élelmiszerellátása vagy az import között, 10-ből nyolcan előnyben részesítenék az élelmiszer-szuverenitást.
Hirdetés
„Frais et Local”
A mezőgazdasági minisztérium új platformot indított „Frais et Local”, azaz „Friss – helyi” néven. Az interaktív térképen a fogyasztók és az éttermek azonnal láthatják, hogy ki árul friss élelmiszert a környékén.
Ezáltal láthatóvá válnak azok a gazdák, akik termékeiket helyben értékesítik, és megkönnyíti a fogyasztók számára a helyi termékek vásárlását. A francia kormány ezen kívül 80 millió euró támogatási programot indított különféle projektekre.
Jobb árak a gazdáknak, növekvő foglalkoztatás
A rövid láncoknak számos előnyük van: a gazdák jobb árat kaphatnak termékeikért, emellett hozzájárulnak a helyi gazdaságokban a foglalkoztatás megőrzéséhez. A környezet számára is előnyös, hiszen kevesebb termék szállítására van szükség nagy távolságokra.
Indiai mangó helyett a normandiai alma – ez azt is jelenti, hogy a gyümölcsöket éretten lehet szedni, mert a fogyasztótól való távolság rövidebb. Nem utolsósorban csökkenti az élelmiszerpazarlást. Közvetlen értékesítés esetén a mezőgazdasági termelőnek nem kell mérnie termékeit az ipar által előírt szabványokhoz.
Üdvözöljük a farmon!
Értékesítési piacának jobb elérése érdekében csatlakozott a hálózathoz a 8 ezer tagból álló a „Bienvenue à la ferme ” – Üdvözöljük a farmon! csoport is. Mint a szervezet egyik képviselője elmondta: a koronavírus nemhogy visszavetette a rövidlánc-szemléletet, pont hogy új lendületet adott neki, és népszerűbb lett a fogyasztók körében.
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 400 hirdetés 87 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés