Hirdetés
Információszerzés és döntéstámogatás az agráriumban - Friss piackutatási adatok
Az AgroStratéga 2019-ben már nyolcadik alkalommal végezte el azt az országos felmérést, melynek kérdőíve az árutermelő egyéni gazdálkodók és a mezőgazdasági tevékenységet folytató társas vállalkozások döntéshozóinak szakmai információszerzési szokásaival, preferenciáival, valamint jövőképével kapcsolatos kérdéseket tartalmaz.
A piackutatást végző szakemberek a már megszokott időpontban, október közepén mutatták be az eredményeket a sajtó, a szakmai érdekképviseleti szervezetek és az agráriumban érdekelt vállalatok képviselőinek. A konferencia résztvevői első kézből tájékozódhattak a frissen publikált kutatási jelentésről és a kiadványban szereplő adatok mellett idősoros, valamint generációs bontásban is megismerhették az eredményeket. Az érdeklődők az előadások után feltehették kérdéseiket, melyekre helyben választ is kaptak az előadóktól. Az esemény egyben alkalmat adott az AgroStratéga márka tíz évvel ezelőtti alapításának megünneplésére és a résztvevők közötti kapcsolatépítésre is.
Az országos felmérés célja a kezdetektől változatlan, az agráriumban dolgozók, a mezőgazdasági termelésből élők igényeinek, problémáinak feltárása, ezzel is hozzájárulva azok megoldásához. A kutatók a kapott eredmények nagy részét évek óta ingyenesen megosztják az ágazati szereplőkkel, hozzáférést biztosítva az érintettek széles köre számára, elősegítve ezzel az információcserét, ami az ágazat továbbfejlődésének egyik fontos feltétele.
Hirdetés
Mint minden évben, most is szolgált újdonságokkal a kutatási jelentés. A szakemberek a gazdaságfejlesztési, beruházási szándék mellett idén górcső alá vették a precíziós gazdálkodás eszköztárából alkalmazott eljárásokat, technológiákat is. A médiafogyasztási adatok pedig kiegészültek a televíziós agrárműsorok nézettségi adataival, gyakorlatilag teljes képet adva az ágazati döntéshozók szakmai információszerzéséről és infokommunikációs eszközhasználatáról, az általuk preferált tematikáról és az igénybe vett kommunikációs csatornákról.
A piackutatás 81–87%-ban az alapanyag-, gép- és alkatrészbeszerzésben, továbbá az értékesítésben és pénzügyekben döntéshozó; valamint 11–14%-ban a döntést befolyásoló személyeket érte el. A mintában kizárólag a hivatásszerűen, azaz árutermelés céljából gazdálkodók jelennek meg, mivel ők a kutatás célcsoportja. Így a minta nem a teljes agráriumról ad képet, hanem a mezőgazdaságilag hasznosított terület döntő hányadát művelő és egységes agrártámogatási kérelmet benyújtó gazdaságokat reprezentálja. A minta nagysága 1400 fő. A piackutatás országosan reprezentatív.
A hiánypótló felmérés eredményeit az ágazaton belül több területen is felhasználják, az egyetemi oktatóktól az ágazat beszállítóinak és vevőinek döntéshozóin keresztül a szakpolitikusokig. A kutatás megállapításaiból rendszeresen születnek szakcikkek és szakértői hozzászólások, melyek a vezető mezőgazdasági szaklapokban és szakportálokon, valamint az AgroStratéga szakmai blogján jelennek meg. Az eredmények hivatkozásként bekerülnek szakdolgozatokba, doktori disszertációkba, hazai és nemzetközi kiadványokba, magyarul és idegen nyelven egyaránt.
Az országos felmérésnek ebben az évben is szakmai partnere az AGRYA (Fiatal Gazdák Magyarországi Szövetsége), a GOSZ (Gabonatermesztők Országos Szövetsége) és a MÁSZ (Magyar Állattenyésztők Szövetsége). Idén új partnerként csatlakozott a FRUITVEB (Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács). E négy szakmai szervezet mellett az EUROCHEM, a HARDI, a NUFARM, a RAPOOL és a SAATEN-UNION is támogatja a kezdeményezést.
Az országos felmérés eredményeit bemutató kiadvány ingyenesen letölthető az alábbi linkről: https://agrostratega.hu/letoltesek.html
(x)
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Talajmegújítás és megelőzés: a kukoricatermesztés jövője Magyarországon
A mezőgazdaság folyamatos változások előtt áll, de a Kukorica Kör Egyesület megoldást kínál a kihívásokra. Ebben az évben újra a „Kukoricázz Velünk!” termelési versennyel, az agrár rendezvényeken történő hangsúlyos megjelenésükkel és hasznos szakmai tartalmakkal segítették a gazdákat a hatékonyabb termesztési technológiák elsajátításában.
Közel hét évtizedes tapasztalat és csúcsgenetika: az Alta Seeds útja a magyar piacra
A UPL cégcsoport tagjaként az Advanta Seeds nemesítőház európai és észak-amerikai prémium portfólióját az Alta Seeds vetőmagok képviselik. Magyarországi leányvállalatunk, az Advanta Seeds Hungary Kft. 2024-ben alakult.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatBioNutria Bór lombtrágya, Dánia
Több mint 1.000 hirdetés 101 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés