Hirdetés
Ismerkedjen meg a Manitou nehézfiúival, a NewAg XL modellekkel
A Manitou NewAg szériája nagy népszerűségnek örvend, mióta 2016 végén – egy jelentős fejlesztés nyomán - megjelent a mezőgazdasági rakodók piacán. Ez nem is csoda, mivel többféle hajtásrendszerrel és sebességváltóval, ergonómiailag jól átgondolt fülkével, továbbfejlesztett hangszigeteléssel, számtalan kényelmet és hatékonyságot növelő megoldással várja a kezelőket. Sebesi István, az Axiál Kft. termékmenedzsere most a Manitou 3 XL-es modelljét is bemutatta.
![](/public/agronews/an_article_inner/4325/9d3aa3558b8e457a26a734eda10f7a1f_1.jpeg)
Miben nyújtanak többet az új Manitou NewAg modellek, mint a korábbiak vagy a versenytársak hasonló rakodógépei?
Az első, amit kiemelnék, hogy jelentős átalakuláson ment keresztül a fülke. A korábbiaknál valamivel nagyobb lett, de talán még fontosabb, hogy egyszerűbb és biztonságosabb lett a fellépés a fülkébe és az onnan való kiszállás. A régi szériáknál a lépcső széle szinte egyvonalban van a fülke küszöbével. Ezzel szemben a NewAgnél a küszöb kialakításánál egy öblöt képeztek, így a felső lépcsőfokra tökéletes a rálátás, ami egyedinek számít más márkákkal összehasonlítva is.
![](/public/agronews/an_article_inner/4325/819430ec46bb4a81f4ad0ebc96c56d04_1.jpeg)
A másik nagy különbség a vezető kilátását érinti. A régi szériáknál a szélvédő és a tetőablak külön darabból állt és az összeillesztésük holtteret képezett. Az új szériánál ez eltűnt. Egy íves, egyetlen darabból álló üvegfelület került a helyébe. Így a kezelő sokkal jobban rálát a munkaeszközre úgy, hogy a fülke az átfordulás és rázuhanás elleni védelem követelményeinek is megfelel. Utóbbi okból egy lamellákból álló védőrács került a gépre, amik különböző szögben állnak, így biztosítva a tökéletes rálátást a munkaeszközre.
Hirdetés
Milyen változásokat találhatunk a fülke belsejében?
A kezelő egy ergonómiailag jól kialakított JSM joystick segítségével tudja működtetni a hidraulikus funkciókat és itt kaptak helyet a sebességváltó különböző gombjai, funkciói is. Ráadásul a joystick-ot az ülés kartámaszába építették, így együtt mozog az üléssel, ami azért fontos, mert így hosszabb távon kényelmesebb a működtetése.
![](/public/agronews/an_article_inner/4325/9984917926e736e16f5cf87af75d200b_1.png)
A kezelőgombok párban helyezkednek, funkció szerint csoportosítva, melyeket a gépkezelő egy egyszerű mozdulattal kipattintva áthelyezhet egy másik, számára ideális helyre. Nincs szükség átprogramozásra sem, a Can Bus rendszer felismeri az adott gombokat, bárhol legyenek is azok.
Manapság már magától értetődő, hogy a rakodógépeknek a felszereltségébe beletartozik a légkondicionáló és a légrugózású vezetőülés. A mezőgazdaságban ez ma már alapkövetelmény.
Szintén a kényelmes felhasználhatóságot támogatja a fokozatmentes elektromos ablakemelő, amivel jobban lehet a légáramlást szabályozni. Korábban az ajtó két részben nyílt, a felső és alsó része külön-külön, viszont így csak nyitott vagy csukott állapotú lehetett.
![](/public/agronews/an_article_inner/4325/759eeefd57d14989ed76a9d5e496fd02_1.jpeg)
És műszakilag mi jellemző a NewAg gépcsalád legnagyobb XL-es tagjaira?
Az említett előnyös technikai megoldásokkal látta el a gyártó a korábbi MLT 840, 1040 és 961 típusait, ezek lettek az XL-es tagok, MLT 841-145 PS+, MLT 1041-145 PS+ L MLT 961-160 V+ L típusjelzéssel. Sőt, mindegyik modell kapott még további pluszt is az elődökhöz képest. 7,6 és 9,65 m-re növekedett az emelési magasság, és a legnagyobb emelhető tömeg pedig 4.100 kilogramm lett az MLT 841 és 1041 esetén. Az MLT 961 karakterisztikája a korábbi változathoz hasonló, itt az erőforrás kapott további lóerőket.
Mit érdemes tudni a beszerelt új motorokról és a gépek erőátviteléről?
Az új erőforrást a Yanmar szállította, teljesítményük 141 LE és 156 LE, maximálisan 602 Nm vagy 805 Nm nyomatékkal. Természetesen már StageV emissziós normának megfelelő motorokról van szó, melyek akár 11%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint elődeik.
![](/public/agronews/an_article_inner/4325/a195e0eee40bbed2463b4b4e89539460_1.jpeg)
Az ötfokozatú M-Shift powershift sebességváltó (MLT 841 és 1041) akadálymentes fokozatváltást biztosít manuális vagy automata módban. Az automata funkció a legkisebb megszakítással képes fokozatot váltani nyomatéktól és sebességtől függően, a legoptimálisabban. Manuális módban a kezelő kapcsolja a sebességfokozatokat a JSM joystick + és – gombjai segítségével.
Az MLT 961 egy továbbfejlesztett CVT váltót (M-Vario Plus) kapott, teljesen fokozatmentes működtetéssel, ami emelkedőn 31%-kal nagyobb vonóerőt produkál a korábbihoz képest.
A kezelőtér a kisebb típusoknál (NewAg) már megszokott magas komfortot nyújtja, megfejelve némi plusz térrel és alacsonyabb, 69 dB(A) zajszinttel.
![](/public/agronews/an_article_inner/4325/8e7d42eb42cbcca6f5571c9b5a508cbb_1.jpeg)
A rakodógépek lényege azonban mégis csak a munkavégzés. Mire képesek a NewAg XL-es modellek?
A rakodás hatékonyságát, illetve a rakodás sebességét a hidraulika-szivattyú határozza meg.
A nehézfiúk (9,2-11,95 tonna önsúly) 200 l/min kapacitású LSU (Load Sensing Ultra) hidraulika szivattyúja gyors gémmozgásokat tesz lehetővé, ami nagymértékben növeli a rakodás sebességét. 5 és 13% közötti mértékben növekedett az üzemanyagtartályok kapacitása, kitolva ezzel az egésznapos intenzív munkavégzést.
Milyen felszereltségi szintek között választhatnak a vásárlók?
Már korábban is több felszereltségi szint közül lehetett választani, úgymint CLASSIC, ami a leginkább puritán változat, a PREMIUM, az ELITE, ami most kiegészült egy újabbal, a PLATINUM-mal. Ez a már ismert ELITE-hez képest aktív ülésrugózást, hidraulikus munkaeszköz rögzítést, LED közúti és munkalámpákat, nagylátószögű kameraszettet, komfort kormányzást és automata zsírozási rendszert is tartalmaz. Ez a szint már az, amit alig lehet tovább fokozni.
(x)
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Az LG repcehibridek a magyar körülmények között a lehető legmagasabb termést produkálják
2024.07.01.Európa első számú repcehibridjével, az LG Ambassadorral, valamint egy új, ígéretes hibriddel, az LG Armadaval készül az új szezonra a Limagrain Hungária Kft. Szijártó Bálintot, a vállalat cégvezetőjét a Magro.hu kérdezte, aki többek között arról is beszélt, hogyan látja a repcetermesztés jövőjét Magyarországon.
Minden, amit a gyümölcsösök lombtrágyázásáról tudni kell - fókuszban az alma
2024.07.01.A gyümölcsösökben az új trágyázási időszak mindig ősszel és kora tavasszal, a talajon keresztüli fenntartó trágyázással indul. Később, a nyár folyamán viszont kulcsszerephez jut a lombon keresztüli tápanyag-utánpótlás. Bár a gyümölcsösök fenntartó trágyázásához sem nélkülözhetők a talajvizsgálatok, de a termő gyümölcsösök esetén döntő jelentőségű a lombanalízis, amit rendszeresen el kell elvégezni. Az árutermő ültetvények költségtényezői között a tápelem-analízis nem olyan jelentős tétel, amit érdemes lenne megspórolni, különös tekintettel az így nyerhető tápláltsági állapotra. Az információ értékét, használhatóságát növeli, ha a mintavétel időben és szakszerűen történik, valamint az évenkénti mintaterek következetesen azonosak, sőt a talaj- és levélmintavételi egységek egymással beazonosíthatók, fedik egymást.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatSolis 50 RX kabinos 12fokozat
Goldoni S 80 plus fülkés traktor
12 000 000 HUF
+ áfaHirdetés
Hirdetés