Kisgyerekeknek szóló oktatási programmal hívja fel a figyelmet a mezőgazdaság fontosságára a BASF Magyarország
Szerintünk a mezőgazdaság a legfontosabb hivatás a világon – ezzel a címmel indított idén nyáron figyelemfelhívó kampányt a BASF Magyarország, amelyet most egy különleges helyszínen – egy pékségben – megrendezett sajtótájékoztató keretein belül mutattak be az újságíróknak. Hogy miért pont egy pékségben? Természetesen később ez is kiderült.
A sajtótájékoztató elején Hajnal Gábor, a BASF Hungária Kft. marketing vezetőjének köszöntőjét követően Korda Gabriella, a BASF Hungária Kft. marketing-kampánymenedzsment csoportvezetője tartott rövid prezentációt, amely során ismertette a kampány hátterét és célkitűzéseit. Utána egy kerekasztal beszélgetés következett, amely moderátorának az ismert újságíró-youtubert, Winkler Róbertet kérték fel. Winkler Benkő Andrással, a BASF termékmenedzserével és Polgárné Balogh Eszter agrármérnök-mérnöktanárral beszélgetett, akiknek köszönhetően részletesebb betekintést kaphattunk a kampányba.
Winkler kérdésére Benkő András elmondta, hogy a Szerintünk a mezőgazdaság a legfontosabb hivatás a világon a BASF nemzetközi Biggest Job on Earth kampányának a hazai adaptációja. Az eredeti kampánnyal ellentétben – amely a mezőgazdaság előtt álló kihívásokra hívja fel a figyelmet – a magyar kezdeményezés azonban inkább a jelenre koncentrál. Miért is?
Hirdetés
Benkő és a BASF szerint a magyar gazdáknak jelenleg rengeteg kihívással kell megküzdeniük: kiszámíthatatlan időjárási körülmények között kell gazdálkodniuk, amelyek nap mint nap újabb kihívások elé állítják őket. Eközben egyre szigorodó előírásoknak, szabályozásoknak kell megfelelniük, évről évre fejleszteniük kell a termesztéstechnológiájukat, hogy a fokozódó kihívásokkal meg tudjanak birkózni. Ehhez folyamatosan képezniük kell önmagukat, hogy a rohamosan fejlődő műszaki, agronómiai és növényvédelmi megoldásokat alkalmazni tudják. E mellett pedig sajnos sokszor érzik úgy, hogy a társadalom nem becsüli meg a munkájukat.
A BASF-nél ez utóbbi miatt gondolták úgy, hogy a magyar társadalmat egy kampánnyal érzékenyíteni kell, közelebb kell hozni az átlagembereket a mezőgazdaságban dolgozókhoz, megmutatni, hogy valójában mennyi munka és energiabefektetés szükséges ahhoz, hogy az élelmiszer végül a boltok polcaira kerülhessen.
Ezt egy olyan újítással szeretnék elérni, amely a nemzetközi kampányban egyáltalán nem volt jelen: a BASF jelenleg a gyerekekhez szeretne szólni, akiket egy különleges, frissen kifejlesztett programmal az általános iskolai oktatás keretein belül szeretnének elérni. Ennek a programnak a Földigilisztától a műholdig, avagy a korszerű növénytermesztés címet adták.
A program fejlesztői közé tartozó Polgárné Balogh Eszter elmondta, a hatalmas mennyiségű információt játékos módon adják át a gyerekeknek, akik a kenyér útján keresztül ismerhetik meg a legfontosabb mezőgazdasági folyamatokat – a sajtótájékoztató helyszínének kiválasztásakor ezért is esett a választás egy pékségre, hiszen ez ennek az útnak az utolsó állomása.
A tanárnő hozzátette, hogy a gyermekeket oktató tanároknak egy akkreditált képzéssel készültek, amely egy három egységből álló tananyagot foglal magában. Nekik ennek keretein belül háromnapos online kurzusokat is tartottak – amelyek végén vizsgát kellett tenniük – ez után vált számukra elérhetővé a gyereknek szóló 9 óraterv színes ppt-kkel és Wordwall-os játékokkal. Az akkreditált képzéssel azt szerették volna biztosítani, hogy a tanulóknak a témához valóban értő szakemberek adják majd át a tudást a tanórákon.
Ráadásul egy bónusz meglepetéssel is készültek: jövőre a BASF egy tanulmányi versenyt is rendez az osztályok között, amely után a győztesek ellátogathatnak egy igazi gazdaságba, és saját szemükkel láthatják azokat a dolgokat, amikről év közben tanultak.
A beszélgetés végén Benkő András elmondta, hogy a kampány folytatásaként a jövőben az idősebb, pályaválasztás előtt álló korosztályhoz is szeretnének majd szólni – itt azonban már az lenne a céljuk, hogy a mezőgazdaságot vonzó karrierlehetőségként mutathassák be.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés