Nagyszabású kapacitásbővítő beruházást hajtott végre a 100 százalékban önkormányzati tulajdonú Gyulahús Kft. A csomagoló- és szeletelő gépek beszerzésével 40 százalékkal növelik az előállítható szeletelt árukapacitást. Daka Zsolt ügyvezető igazgató a bejelentésre szervezett sajtótájékoztatón elmondta, hogy a 3 csomagoló- és 1 szeletelő gép beszerzésére 800 ezer eurót meghaladó összeget fordítottak; ami nagyjából 286 millió forintnak felel meg. A fejlesztéssel az eddigi 25-30 ezer tálcás napi kapacitásukat növelték 40 ezer tálca feletti mennyiségre.

Az eszközöket a szárazáru üzem szeletelő műhelyébe szerezték be, mivel azt tapasztalták, hogy jelentősen nő a fogyasztói kereslet a szeletelt áruk iránt. Ebben az üzemükben 3 műszakos termelés zajlik, nem ritkán szombaton is megy a gyártás. Az eszközöket valamennyi szárazáru-terméküknél használni fogják, amelyek széles skálát ölelnek fel - közölte. Az ügyvezető igazgató szerint az új gépek nem csupán hatékonyabbak, hanem környezetkímélőbbek is a korábbiaknál, a papír alapú csomagoló anyagokat is tudják kezelni. Daka Zsolt az MTI kérdésére válaszolva elmondta, hogy a várakozásaik szerint 10 százalékkal tudják 2020-ban növelni a 2019-es 6,8 milliárd forintos nettó árbevételüket. Elsősorban a belföldi piacok bővülésének köszönhetően az év végére várhatóan elérik a 7,5 milliárd forintos határt.

Közel 286 millió forintos beruházással érte el a Gyulahús Kft., hogy naponta 40 ezer tálca hús készülhessen a gyárában - Fotó: Magro.hu, CSZS, Gyula

Kivitel, forgalom, árbevételváltozás

A közlemény szerint a koronavírus-járvány első hullámában az exportértékesítés szinte teljesen leállt, a Gyulahúsnál jelenleg is érzékelnek szűkülést, főleg a brit piacok felől. A többi exportpiacon (főként Romániába, Szlovákiába) nyáron visszaállt az értékesítés. A cégvezető hozzátette, hogy amíg a járvány tavaszi időszakában voltak kiugróan erős értékesítési napok, a második hullámban nem éreztek ilyen hektikus mozgásokat. Ugyanakkor azt tapasztalják, hogy belföldön erős az érdeklődés a termékeik iránt. A Gyulahús Kft. 2019-ben mintegy nettó 6,8 milliárdos árbevételt ért el, ami 5 százalékos emelkedést jelent 2018-hoz képest. Az exportértékesítés az árbevétel 17 százalékát tette ki. Adózott eredménye 2019-ben 213 millióra csökkent az előző évi 503 millióról. Az eseményről a helyszínről tudósított a Beol.hu.

https://www.youtube.com/watch?v=LqEhVwpDgnM
Videón az egyik leghíresebb gyulai termék, a kolbász készítése

Megosztás

További híreink

Válaszok kellenek arról, hol tart a magyar agrárdigitalizáció

2024.07.05.

Tanulmány készül annak érdekében, hogy az Európai Unió tagállamai pontosabban lássák, hol tart a mezőgazdaság digitalizációja

Sürgősen változtatni kell a magyar mezőgazdaság vízellátásán

2024.07.05.

A jóval a rendszerváltás előtt megépült keleti és nyugati főcsatornán kívül nem nagyon fejlődött az infrastruktúra, pedig az ország bővelkedik felszíni vizekben.

Új eszközök és büntetések segítenek a gazdáknak a termőföld felvásárlókkal szemben

2024.07.05.

Javul a termelők helyzete, mert új eszközök és büntetések segítenek a gazdáknak a termőföld felvásárlókkal szemben.

Nyáron is jönnek a támogatások és pályázatok hírei

2024.07.04.

Júniusban is több cikkünk szólt a támogatások és a pályázatok témáiról, ebben a hírösszefoglalóban pedig összegyűjtöttük a legfontosabb kapcsolódó anyagokat az elmúlt hónapból.

Tisztul Békés: 10 ezer tonnányi illegális hulladéktól szabadították meg a vármegyét

2024.07.04.

Összesen mintegy 10 millió kilogrammnyi, vagyis 10 ezer tonnányi elhagyott, jogellenesen elhelyezett hulladéktól szabadították meg tavaly Békés vármegyét, csaknem 400 bejelentést vizsgáltak ki.

Partner

A Corteva innovációi a hatékonyságra és fenntarthatóságra fókuszálnak

2024.07.04.

A magyarországi gazdálkodók 2024-es mezőgazdasági tevékenységét továbbra is befolyásolják az elmúlt évek nehézségei; a klímaváltozás és az aszályos időjárás, a szomszédos országban zajló háború és annak gazdasági hatásai, valamint a terményárak hektikus változása. A hatékonyság továbbra is központi szerepet játszik a gazdálkodásban, és a Corteva Agriscience nemzetközi mezőgazdasági kutató-fejlesztő vállalat olyan fenntartható megoldásokon dolgozik, amelyek segíthetnek a magyar gazdáknak a jövedelmezőség és a termelékenység javításában még egy ilyen kihívásokkal teli időszakban is.

Partnerhírek
Partner

Az LG repcehibridek a magyar körülmények között a lehető legmagasabb termést produkálják

2024.07.01.

Európa első számú repcehibridjével, az LG Ambassadorral, valamint egy új, ígéretes hibriddel, az LG Armadaval készül az új szezonra a Limagrain Hungária Kft. Szijártó Bálintot, a vállalat cégvezetőjét a Magro.hu kérdezte, aki többek között arról is beszélt, hogyan látja a repcetermesztés jövőjét Magyarországon.

Partner

Minden, amit a gyümölcsösök lombtrágyázásáról tudni kell - fókuszban az alma

2024.07.01.

A gyümölcsösökben az új trágyázási időszak mindig ősszel és kora tavasszal, a talajon keresztüli fenntartó trágyázással indul. Később, a nyár folyamán viszont kulcsszerephez jut a lombon keresztüli tápanyag-utánpótlás. Bár a gyümölcsösök fenntartó trágyázásához sem nélkülözhetők a talajvizsgálatok, de a termő gyümölcsösök esetén döntő jelentőségű a lombanalízis, amit rendszeresen el kell elvégezni. Az árutermő ültetvények költségtényezői között a tápelem-analízis nem olyan jelentős tétel, amit érdemes lenne megspórolni, különös tekintettel az így nyerhető tápláltsági állapotra. Az információ értékét, használhatóságát növeli, ha a mintavétel időben és szakszerűen történik, valamint az évenkénti mintaterek következetesen azonosak, sőt a talaj- és levélmintavételi egységek egymással beazonosíthatók, fedik egymást.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat
Kiemelt hirdetések a Piactéren
Kiemelt
Solis 50 RX kabinos 12fokozat
Bács-Kiskun, Kecskemét

Solis 50 RX kabinos 12fokozat

Hitelesített telefonszám
Keressenek az ár miatt!
Kiemelt
Goldoni S 80 plus fülkés traktor
Bács-Kiskun, Kecskemét

Goldoni S 80 plus fülkés traktor

Hitelesített telefonszám

12 000 000 HUF

+ áfa
Hirdetésfeladás