A minőségi baromfihús fogyasztását népszerűsíti az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) valamint a Baromfi Termék Tanács (BTT) közös kampánya. A harmadik legjelentősebb magyar exportcikk népszerűsítésének célja a baromfihús fogyasztásának növelése. A fehérjében gazdag hús sokféleségének és hasznosságának bemutatása annak érdekében történik, hogy a hazai baromfiból készült termékek a mindennapi étkezés részévé váljanak.

A kampány nyitó sajtótájékoztatóján Nagy István, agrárminiszter elmondta, hogy a hazai hústermelés több mint felét a baromfiágazat adja. Közel 2600 baromfitartó gazdaság állítja elő a friss, egészséges baromfihúst és tojást. Magyarországon a baromfihús a legnépszerűbb állati eredetű fehérjeforrás, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint a magyarok évente fejenként csaknem 35,5 kilogramm baromfit esznek. A tojásfogyasztás az utóbbi években folyamatosan nő, az egy főre jutó héjas tojásfogyasztás 2015-ben 133 darab volt, amely 2018-ra 158 darabra emelkedett éves lebontásban. A fogyasztás ösztönzéséhez elengedhetetlen, hogy a megismertessék a fogyasztókat a jó minőségű, egészséges és kedvező áron elérhető magyar tojással és baromfihússal. Ezért a kampány során törekednek ezen áruk széles felhasználási lehetőségeinek bemutatására.

Magyar baromfihús a magyar gyomorba: kampányt indított a minisztérium, a marketingközpont és a terméktanács - a képen Nagy István agrárminiszter kóstol Budapesten, a kampány nyitó sajtótájékoztatóján

Tojás-átláthatóság

Nagy István elmondta, hogy 2021-ben léphet hatályba az a minisztérium által készített jogszabály, amely pontosabb, egyértelműbb információk feltüntetését teszi kötelezővé a tojásoknál. A jelenleg még előzetes egyeztetésen lévő tervezet szerint az ömlesztett tojás esetében nemcsak az országkód magyarázatát, hanem magát a származási ország megnevezését is fel kell tüntetni. A hazai tojások esetében pedig a nemzeti zászlót is meg kell jeleníteni. Jelenleg a dobozos és az ömlesztett tojás esetében a származási országra vonatkozó információk csak közvetetten, a tojáshéjon elhelyezett kód által jelennek meg.

A magyar baromfihús népszerűsítésébe kezdtek

A miniszter elmondta, a koronavírus-járvány a baromfi- és a tojáspiacot is kedvezőtlenül érintette a vendéglátást, a közétkeztetést és a turizmust ért lezárások hatására. Továbbá komoly károkat okozott a madárinfluenza is, ugyanakkor a hazai baromfiágazat ilyen körülmények között is képes volt helytállni, és a lakosság számára biztosítani a folyamatos élelmiszerellátást. Ehhez hozzájárult az is, hogy a hazai kiskereskedelmi láncok egyre nagyobb mennyiségben szerezték be hazai termelőktől a baromfihúst és a tojást. A sajtóközlemény szerint középtávon a baromfihús fogyasztás lassú, de folyamatos növekedésével lehet számolni a következő évtizedben. A Vidékfejlesztési Program pályázatinak segítségével támogatják a baromfitartó telepek korszerűsítését, új telepek építését, illetve a járványügyi kockázatokat csökkentő fejlesztéseket. A miniszter szerint további támogatásokkal segítik a minél magasabb szintű állatjóléti színvonal fenntartását is.

Így látja a termék tanácsa elnöke

Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács elnöke kiemelte, hogy a baromfiágazat termelési értéke az elmúlt években átlagosan az élő állat szintjén 250-300 milliárd forintot tett ki. Egyes becslések szerint a tenyészalapanyaggal és feldolgozott élelmiszerrel ennek a dupláját is elérheti ez az érték. Ebből az étkezési tojás árbevétele tavaly 23,12 milliárd forint volt. Az idén a koronavírus- és madárinfluenza-járvány miatt az ágazat termelése 10 százalékkal csökkenhet. Baromfihúsból 700 ezer tonnát állítottak elő tavaly a BTT adatai alapján, étkezési tojásból pedig évente 1,2-1,3 milliárd darabot termelnek - közölte Csorbai Attila.

Szépen tálalt baromfihús

Az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Baromfi Termék Tanács „Bárhol, bármikor, baromfi. Jól teszed, ha ezt eszed!” elnevezésű, a baromfihús fogyasztását ösztönző kampánya a baromfihús sokféleségét mutatja be. Arra ösztönzi a háztartások döntéshozóit, hogy minél több és minél változatosabb formában kerüljön a csirke-, a pulyka-, a liba-, a kacsahús vagy akár a gyöngyöshús és a fácánhús az étkezőasztalokra. A kampánnyal vidéken 140, Budapesten pedig több mint 200 közterületi felületen lehet találkozni, valamint a rádiókban és az online térben is megjelennek a baromfihús beltartalmi értékei és az elkészítési információk. A kampányról a legfrissebb információkat az Agrármarketing Centrum honlapján is megtalálhatják az érdeklődők a https://www.amc.hu/baromfikampany/ oldalon.

További híreink

December 2-ig nyújthatók be a kárenyhítő támogatási kérelmek

2024.11.21.

A gazdálkodók 2024. december 2-ig nyújthatják be kárenyhítő támogatási kérelmüket. A határidő azért módosult, mert 2024. november 30. munkaszüneti napra esik.

Több, mint 10 milliárd forintot fizettek ki a Napenergia plusz programban

2024.11.21.

Az Energiaügyi Minisztérium szerint mintegy 4000 pályázónak már több mint 10 milliárd forintot utaltak át a modern napelemes rendszerek telepítéséhez

Naponta méhek millióinak gyilkosa az autó

2024.11.21.

Egy friss kutatás meglepő eredményeket hozott a méhek közlekedési forgalom miatti pusztulásáról, amely jóval nagyobb léptékű, mint azt korábban feltételezték.

Kemény mínuszok és havazás lesz ma

2024.11.21.

Csütörtökön változóan felhős, napos idő várható, de estére délnyugatról vastag felhőzet érkezik, és nyugaton havas eső, havazás alakulhat ki, erős, néhol viharos széllel.

Van válasz a veszteséges tejtermelésre: Szilágyi Szabina mesélt a Bociország Sajtműhely munkájáról

2024.11.21.

A szarvasmarhatartás korántsem egyszerű feladat, amit Szilágyi Szabina gyakorló gazdálkodó alapos gazdasági számításokkal támasztott alá.

Kritikus állapotban az intenzív osztályon van a tinédzser, akit madárinfluenza fertőzött meg

2024.11.20.

Egy kanadai tinédzser kritikus állapotban, intenzív osztályon fekszik, miután H5N1 madárinfluenzával fertőződött meg november elején.

Partnerhírek
Partner

Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben

2024.11.19.

Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.

Partner

Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez

2024.11.07.

Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 3.100 hirdetés 90 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás