A Juh Terméktanács (JTT), az Interovic (a spanyol Juh- és Kecskehús Szakmaközi Szervezet), és a Provacuno (a spanyol Marhahús Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakmaközi Szervezet) az állatjólét, a fenntarthatóság, a „termőföldtől az asztalig” (F2F) stratégia és a 2050 Karbonsemleges célkitűzés programokat erősítik. A két országban működő három szervezet Európai Uniós társ-finanszírozással 2022 és 2024 között népszerűsíti az állatjólétet.

Az elköteleződés nem csupán szándékot jelent, hanem érvényre jut számos törekvésben is, amelyeket a szervezetek kezdeményeznek és valósítanak meg a termelőkkel közösen, hogy sikert érjenek el a klímaváltozás lelassításában, valamint a fenntartható és tiszteletteljes termelési modellel kapcsolatos harcban - írta a JTT sajtóközleménye.

Spanyol-magyar kampány indul az európai állatjólét népszerűsítésére, a A Juh Terméktanács (JTT), az Interovic (a spanyol Juh- és Kecskehús Szakmaközi Szervezet), és a Provacuno (a spanyol Marhahús Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakmaközi Szervezet) összefogott a programban

Az állatjólét fejlesztése, népszerűsítése és vásárlói elismertségének növelése a cél

Az Európai Bizottság több mint 40 éve promótálja az állatjólétet, amelynek köszönhetően a haszonállatok élete folyamatosan javult. A Bizottság 2020. május 20-án elfogadta a „termőföldtől az asztalig” stratégiát (Farm2Fork), amellyel bejelentették, hogy a Bizottság felülvizsgálja az állatjóléttel kapcsolatos törvénykezést 2023 végéig, hogy az meg inkább megfeleljen a legfrissebb tudományos eredményeknek. Ennek köszönhetően egyre nagyobb figyelem jut a felelős állattartás mellett az állatjólét kérdésére is. A haszonállatokra fókuszálva azon dolgoznak, hogy az állattartó telepeken tartott állatok ne szenvedjenek, a tartási körülményeik javuljanak és a vágási mód kíméletes, fájdalommentes legyen. 

A program célja, hogy:

  • Kiemelje az európai mezőgazdaság fenntarthatóságát, hangsúlyozva az ágazat jótékony szerepét a klíma- és környezetvédelem terén, és különösen az állatjóléti tanúsítványok szerepét e fenntarthatósági célok elérésében.
  • Növelje az európai termékekkel kapcsolatos tudatosságot a lakosság, a termelők és az értékesítési láncok körében.
  • Népszerűsítse az állatjóléti tanúsító jelöléseket a termelők, az ipar és a forgalmazó szektor körében, hogy eljuthasson a végső fogyasztókhoz is, akik az értékesítés helyén hozott döntéseik révén kinyilváníthassák valódi elkötelezettségüket a környezet, a fenntarthatóság és az állatjólét iránt.

Így indultak a programok

A projekt nyitórendezvénye 2022. december 9-én volt, amelyet Prof. Dr. Jávor András, a Juh Terméktanács  elnöke nyitott meg. Kiemelte a téma fontosságát és nélkülözhetetlennek tartja az ezzel kapcsolatos ismeretek kommunikálását is. Magyarországon elsősorban a kiskérődző ágazat állatjólétére összpontosítanak, míg Spanyolországban a szarvasmarha-ágazat is képviselteti magát.

Ahogy azt Dr. Kukovics Sándor, a JTT ügyvezető igazgatója elmondta a projekt nyitórendezvényén, már sikeresen megrendezték 2022. november 14-én az I. Állatjóléti Szimpóziumot is a program keretében Madridban, Spanyolországban. Ez a híradás szerint egy igazi mérföldkőnek tekinthető, hiszen ez volt az első olyan világméretű találkozó, amely ilyen témára fókuszál, tudományos szempontból pedig minden olyan aspektussal foglalkozik, amely garantálja az állatok jólétét.

Bátor Árpád, a Palota Vidék Zrt. vezérigazgatója a termelői oldalról mutatta be az állatjólét helyzetét a nyitókonferencián, amelyen beszámolt az ágazati kihívásokról is. A program keretében számos kiállításon, vásáron, online és offline médiafelületeken is lehet találkozni a kampánnyal a projekt időtartama alatt. A projektről és az állatjólétről minden információ elérhető a program többnyelvű honlapján is: www.europaiallatjolet.eu

További híreink

Rendkívül kártékony rovar, az őszi sereghernyó lehetséges megjelenéséről jött figyelmeztetés

2024.12.03.

Az őszi sereghernyó (Spodoptera frugiperda) az amerikai kontinens melegigényes őshonos faja, amely kiemelten veszélyes zárlati károsítóként szerepel az Európai és Mediterrán Növényvédelmi Szervezet (EPPO) A1-es karanténlistáján.

13 éve nem volt ilyen hideg Magyarországon

2024.12.03.

Az idei november középhőmérséklete a legalacsonyabb volt 2011 óta. Emellett ez volt az első hónap 2023 májusa óta, amelynek középhőmérséklete országos átlagban az éghajlati normál alatt maradt.

Az aszály hatásai ellenére is lesz elég magyar karácsonyfa az idén

2024.12.03.

Az aszály ugyan megviselte a fiatal ültetvényeket, mégsem kell hiányra számítani fenyőfából a karácsonyi időszakban.

Több változás lép életbe az adótörvényekben

2024.12.03.

Az Országgyűlés elfogadta és kihirdette a 2024. évi LV. törvényt, amely számos adótörvény módosítását tartalmazza.

Tudja, mióta nem érkezett uniós forrás Magyarországra?

2024.12.03.

Június 26-a óta Magyarország nem kapott újabb európai uniós támogatást, bár a 2021–2027-es pénzügyi ciklusban hazánknak járó 21,8 milliárd eurós keret 56 százaléka jelenleg hozzáférhető.

Karácsony közeledtével nem haszontalan tudni, melyek lettek az Év Szaloncukra 2024 díj legjobbjai

2024.12.03.

Az idei fődíjat a maklári Stühmer Körtezselés-muskotályos szaloncukor érdemelte ki.

Partnerhírek
Partner

Védjük a gyökereket az Agrováció termékével

2024.12.03.

A gyökérzónába kijuttatott AMG Pro-tech a csapadék/talajnedvesség hatására szétáramlik a gyökérzónában és védelmet alakít ki a kelő mag számára.

Partner

AKG 2025: kiknek érdemes belevágni és hogyan segíthetnek a szakértők?

2024.11.29.

Az agráriumot izgalomban tartó kérdés most az új agrár-környezetgazdálkodási támogatás lehetősége. Minden termelőnek döntést kell hoznia lehetőségei és adottságai függvényében, hogy pályázik-e vagy sem. Ezt a kérdéskört jártuk körbe a Lajtamag Kft. termékfejlesztőjével, Somody Gergővel; Dr. Nagy Idával a Lajtamag Kft. szaktanácsadójával és Nagy Lászlóval, az Agro Profi Kft. vezető szaktanácsadójával.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 1.100 hirdetés 102 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás