A KSH adatai szerint mindössze 262 gramm friss gyümölcsöt és zöldséget fogyasztanak a magyar kisgyermekes családok naponta, ezzel a mennyiséggel pedig Magyarország a sereghajtók között van az Európai Unióban. A fogyasztás növelése érdekében a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara idén megrendezte az Európai Friss Kalandok nevű eseménysorozatot. Ennek keretein belül idén több mint 3000 kilogramm zöldséget és gyümölcsöt osztottak szét a gyermekes családok között.
Vége az Európai Friss Kalandok kampány első évének. A fogyasztásösztönző program keretében a hazai termelők által felajánlott több mint 3000 kg friss zöldséget és gyümölcsöt kóstoltak a kisgyerekes családok. Folytatás 2019 elején.
Közel 3000 kg zöldséget és gyümölcsöt kóstoltak a kampányban (Fotó: Pixabay)
Gyorsan eltelt a NAK és francia partnerszervezete, az Interfel által a két országban közösen szervezett Európai Friss Kalandok elnevezésű kampány első felvonása: a zöldség- és gyümölcsfogyasztást a 6-14 éves gyerekek és szüleik körében ösztönző akció itthon idén március végén kezdődött és október 17-én egy nagyszabású záróeseménnyel ért véget.
De érdemes hangsúlyozni, hogy a zárás csak ideiglenes: mivel – a döntően az Európai Unió által finanszírozott – kampány hároméves, így még 2019-ben és 2020-ban is lesznek kóstoltató események.
Ami pedig az idei országjárás eredményeit illeti: a két kabalafigura, Frutti és Veggi 14 ezer kilométert utazva 15 települést érintett a roadshow során, illetve további 40 helyszínen – közel félmillió embert elérve – népszerűsítették a zöldségeket és gyümölcsöket, ennek során előbbiből 752 kg, utóbbiból 2370 kg fogyott el. Valamennyit magyar termelő ajánlotta fel a kampányhoz.
Persze a kampány – a NAK részéről nem titkolt – közvetett célja az is, hogy a termelők és velük együtt a zöldség- és gyümölcságazat helyzete javuljon. Mint az eseményen Győrffy Balázs, a kamara elnöke elmondta, ha a jelenlegi napi 260 g/fő fogyasztást az Európai Friss Kalandok segítségével sikerülne 460 grammra emelni, az önmagában 730 ezer tonna termésbővülést jelentene és 100 milliárd forint új érték előállítására adna lehetőséget az ágazatban tevékenykedő magyar gazdák számára.
Jövő ilyenkor pedig talán már lehet is viszonyítani egymáshoz az adatokat, le lehet majd mérni, hogy a kampány mennyi hasznot hozott a termelőknek.
Reméljük, hogy 2019-ben legalább ennyi embert meg tudunk szólítani, és érdemben is tud majd előrelépni a zöldség- és gyümölcsfogyasztás – jegyezte meg a kamara vezetője.
Forrás: NAK