Magyarországra is kiterjeszti tevékenységét a GREEN BRANDS független nemzetközi minősítő szervezet. A vállalat célja, hogy a valóban fenntarthatóan működő, a környezet és a természet védelmét kiemelten kezelő márkák és termékek kitüntetésével elismerje azok fenntarthatósági teljesítményét. Ezzel pedig növelje a fenntarthatóbb márkák ismertségét és elismertségét a fogyasztók és az üzleti partnerek körében. A németországi székhelyű GREEN BRANDS Organisation GmbH célja, hogy a valóban fenntarthatóan működő, a környezet és a természet védelmére törekvő márkák és termékek kitüntetésével elismerje azok fenntarthatósági teljesítményét, és növelje ismertségüket és elismertségüket a fogyasztók és az üzleti partnerek között. A szervezet a nagyvállalatok és a kis- és középvállalkozások minősítését is fontosnak tartja. Ezért azt szorgalmazza, hogy minél több kis- és középvállalkozás vegyen részt a programjukban. A témáról a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara számolt be.
A kitüntető címre a fenntarthatóan működő, termelő és szolgáltató, illetve élelmiszeripari vállalatok és kkv-k jelentkezhetnek.
Ausztria és Németország után hazánkban is elismeri a környezetkímélő megoldásokat alkalmazó fenntarthatóbb márkák teljesítményét a GREEN BRANDS
  A GREEN BRANDS-minősítést termelő és szolgáltató vállalatok, élelmiszeripari és egyéb termékek, személyiségek és szervezetek kaphatják meg. Azokat a kisebb és nagyobb, fogyasztói és üzleti „zöld” márkákat ismerik el, amelyek bizonyíthatóan ökológiailag fenntarthatóan működnek. Ezzel pedig hozzájárulnak a természet és a környezet védelméhez. Az elismert cégek működésük során szem előtt tartják a fenntarthatóság követelményét, illetve felismerték az ökologikus és fenntartható vállalatvezetés szükségességét, amit alkalmaznak is. A nevezés és az minősítéssel kapcsolatos információk ezen a hivatkozáson érhetők el. Az értékelés módszertanát és kritériumrendszerét a bécsi Sustainable Europe Research Institut (SERI) és az ugyancsak bécsi székhelyű ALLPLAN környezetvédelmi tanácsadó cég alakította ki. Ők végzik a leendő magyar jelöltek értékelését is.
A szervezet világszerte egyedülálló, nemzetközi együttműködést magában foglaló eljárásrendet alakított ki, amely három fázisból áll:
  1. Jelölés – A márkákat non-profit szervezetek, érdekképviseletek, médiapartnerek, zsűritagok és már kitüntetett márkák jelölhetik. A magyar jelöléseket 2018. július 10-től várják.
  2. Vizsgálat – Az értékelés egy önbevallásra épülő kérdőív kitöltésével történik. A válaszokat a SERI és ALLPLAN szakértői értékelik és szúrópróba-szerűen ellenőrzik. A végső értékelés – amelyhez csak a pályázó cég fér hozzá – képezi a GREEN BRANDS-Index alapját. Kizárólag a zsűri által előre megállapított határértéket (benchmark) teljesítő márkák jogosultak a GREEN BRANDS címre.
  3. A zsűri döntése – Az értékelési folyamatot a szakmai zsűri zárja le, és ítéli oda az elismerést. A zsűri a gazdaság, a média, az állami és a szakmai szervezetek képviselőiből áll. A testület az audit eredménye alapján a minősítést megerősítheti vagy elutasíthatja.
Az értékelési folyamat megmutatja a vállalat és a környezet kapcsolatának kritikus pontjait, és hozzájárul ahhoz, hogy a cég tudatosan javítsa fenntarthatósági teljesítményét. A szervezet által adott elismerés érvényessége két évig tart, ezt követően a díjazott márkáknak meg kell újítaniuk a minősítést.  A szervezet további marketing- és PR-szolgáltatásokkal segíti a kitüntetett márkákat hazai és nemzetközi ismertségük és elfogadottságuk növelésében.
A kitüntetett márkákat pedig egy exkluzív, kétévente megjelenő kiadványban mutatják be. A szervezet példányokat juttat majd el piackutatókhoz, a gazdasági sajtóhoz, a kamarákhoz, az állami intézményekhez, az egyetemekhez és a marketingszakma vezető képviselőihez.

Megosztás

Kapcsolódó cikkek

További híreink

Az emberi kézéhez hasonló „finom” fogást tanulják a robotok

2024.11.22.

Arató robotok, tengeralattjáró-vadászok és távoli bolygókon közlekedő autonóm roverek… A cél az, hogy ezek általánosan alkalmazhatóbbá és önállóbbá váljanak a jövőben – a német Fraunhofer Institute for Material and Beam Technology IWS drezdai kutatói azon dolgoznak, hogy az eszközök „érezni” tudjanak.

Mérgező, de elbűvölő: a dérbabér rejtett oldala

2024.11.22.

A dérbabér, vagy más néven Prunus laurocerasus, népszerű dísznövény kertészek és növénykedvelők körében. Gyönyörű, örökzöld levelei és illatos virágai teszik igazán vonzóvá, nem csoda, hogy sokan keresnek információkat gondozásáról, igényeiről és esetleges veszélyeiről. Összegyűjtöttük a hat leggyakoribb kérdést a dérbabérral kapcsolatban, hogy segítsünk minden érdeklődőnek.

Partner

Digitális megoldások gazdálkodóknak és kereskedőknek: fedezze fel a Magro.hu előnyeit!

2024.11.22.

A mezőgazdaság nem csupán egy ágazat – ez a jövőnk és megélhetésünk alapja. Napjainkban azonban olyan kihívásokkal nézünk szembe, mint az extrém időjárás, a kiszámíthatatlanul változó piacok és a csökkenő értékesítési lehetőségek. Ilyen körülmények között a digitalizáció és az innovatív megoldások kulcsszerepet játszanak abban, hogy alkalmazkodjunk és még sikeresebbek legyünk. 

Fémdarabokat tartalmazhat egy népszerű fehérjekészítmény – ne fogyassza el!

2024.11.22.

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) figyelmeztetést adott ki a Whey Protein csokoládé ízű tejsavófehérje 30 grammos kiszerelésével kapcsolatban, mert fémdarabkák jelenléte lehetséges a termékben. A hatóság kéri, hogy a terméket senki ne fogyassza el, és haladéktalanul juttassa vissza a megvásárlás helyére.

Megérkezett a tél! Nézze meg térképen, hol esett a legtöbb hó ma hajnalban!

2024.11.22.

Péntek hajnalra megérkezett a hó Magyarországra, különösen az északi és hegyvidéki területeken hagyva maga után vastag hótakarót.

Miért örüljünk, ha sünökkel találkozunk a kertben?

2024.11.22.

A sünök nemcsak aranyosak és békés természetűek, hanem a természet egyensúlyának fenntartásában is fontos szerepük van.

Partnerhírek
Partner

Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben

2024.11.19.

Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.

Partner

Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez

2024.11.07.

Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.

Hirdessen a Magro.hu oldalon!

Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!

Médiaajánlat

Magro.hu Piactér

Több mint 400 hirdetés 89 kategóriában!

Megnézem a hirdetéseket
Hirdetésfeladás