Hirdetés
Márkanévként menekülhet meg a szabolcsi alma
Hirdetés
![](/public/agronews/an_article_inner/10327/b37c63948b17ba04be7e8e41be612e2e_1.jpeg)
Egy reprezentatív piackutatásra alapozva még az idén külön marketinges csapat fogja felmérni a szabolcsi alma ismertségét, hogy megtudják, a fogyasztók hogyan gondolkodnak a márkanévről. Második lépésként egy kampányt építenek fel, amely segít visszaadni a régi ismertségét és hírnevét. Ám ennek megvalósítása már a 2019-es év feladata lesz. Összességében elmondható a márkanév-építésről, hogy 4-6 éves folyamat, mire kézzelfogható eredménye lesz.
Ha sikerül elérnünk, hogy nő a szabolcsi alma ismertsége, és tudatosan kezdik el keresni a fogyasztók, akkor válik fontossá, hogy meg is tudjuk termelni a szükséges mennyiséget.
Apáti Ferenc
Szerinte ugyanakkor erre egy terméktanácsnak viszont már kevés ráhatása van. Az, hogy a termelés lépést tud-e majd tartani a kereslet növekedésével, az a támogatási rendszer, az adó, a munkaerő-politika és szaktudás kérdése. A szabolcsi alma megmentéséért összefogtak a gazdák és minden szabolcsi TÉSZ. Egy emberként állnak az ügy mögé, ami mindenképpen komoly erődemonstrációt jelent.A sokat emlegetett összefogás, ami eddig hiányzott az ügyben, most végre megvalósul. Már ezzel önmagában nagy eredményt értek el az ágazat fejlődése érdekében.
Apáti Ferenc
Magyarországon tizenöt-húsz évvel ezelőtt 42 ezer hektárnyi almaültetvény volt, mára 26 ezerre esett a terület nagysága, ami 40 százalékos csökkenést jelent. Szabolcs megyében 22 ezerről 16 ezer hektárra csökkent az almások területe, ráadásul a meglévő ültetvények 30-40 százaléka idős, elöregedett állomány. A termelők attól tartanak, hogyha nem változik a helyzet, a szabolcsi alma akár teljesen ki is szorulhat a piacról. Ezért a Magyar Zöldség-Gyümölcs Terméktanács megállítaná a szabolcsi almaültetvények területének csökkenését, ehhez pedig intézkedési terv kidolgozására készül.Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Az LG repcehibridek a magyar körülmények között a lehető legmagasabb termést produkálják
2024.07.01.Európa első számú repcehibridjével, az LG Ambassadorral, valamint egy új, ígéretes hibriddel, az LG Armadaval készül az új szezonra a Limagrain Hungária Kft. Szijártó Bálintot, a vállalat cégvezetőjét a Magro.hu kérdezte, aki többek között arról is beszélt, hogyan látja a repcetermesztés jövőjét Magyarországon.
Minden, amit a gyümölcsösök lombtrágyázásáról tudni kell - fókuszban az alma
2024.07.01.A gyümölcsösökben az új trágyázási időszak mindig ősszel és kora tavasszal, a talajon keresztüli fenntartó trágyázással indul. Később, a nyár folyamán viszont kulcsszerephez jut a lombon keresztüli tápanyag-utánpótlás. Bár a gyümölcsösök fenntartó trágyázásához sem nélkülözhetők a talajvizsgálatok, de a termő gyümölcsösök esetén döntő jelentőségű a lombanalízis, amit rendszeresen el kell elvégezni. Az árutermő ültetvények költségtényezői között a tápelem-analízis nem olyan jelentős tétel, amit érdemes lenne megspórolni, különös tekintettel az így nyerhető tápláltsági állapotra. Az információ értékét, használhatóságát növeli, ha a mintavétel időben és szakszerűen történik, valamint az évenkénti mintaterek következetesen azonosak, sőt a talaj- és levélmintavételi egységek egymással beazonosíthatók, fedik egymást.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatSolis 50 RX kabinos 12fokozat
Goldoni S 80 plus fülkés traktor
12 000 000 HUF
+ áfaHirdetés
Hirdetés