Megtévesztő mivolta miatt támadta meg a Tej Terméktanács a Danone zabitalát
Hatósági bejelentést tett a hazai tejpiaci szereplőket képviselő Tej Terméktanács a francia érdekeltségű Danone Magyarország Kft. ellen. A szakmai szervezet szerint a Danone egyik újonnan forgalmazott, növényi alapú termékével megtéveszti a fogyasztókat. A terméktanács részéről azt tartják aggályosnak, hogy a csomagoláson feltüntetett információk tejtermék látszatát kelthetik, miközben zabból készült italról van szó.
Bejelentést tett a a Tej Terméktanács a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnál (Nébih) a budapesti Danone Magyarország Kft. egyik új forgalmazású terméke miatt, mert a tanács szerint a csomagolás megtévesztheti a magyar fogyasztókat. Az Alpro márkanevű új zabitalt támadják, amely ezer forint körüli literenkénti áron nemrég jelent meg a hazai internetes webáruházas kereskedelemben - írta meg az Agrárszektor.
Írják, hogy nem tej, de mást hangsúlyoznak
A dobozos termék csomagolásán a „Shhh…This is not m*lk” angol nyelvű felirat szerepel, amely növekvő betűmérettel a fő látómezőben a milk (tej) szót hangsúlyozza ki legjobban, az „i” betű helyett pedig egy tejcseppszerű szimbólumot tüntet fel. A TT szerint a magyarul „Pszt…Ez nem tej” jelentésű felirat, illetve annak megjelenítése alkalmas lehet arra, hogy félrevezesse a hazai fogyasztókat, főként akkor, ha nem, vagy csak hiányosan tudnak angolul.
Hirdetés
Növekszik a tejhelyettesítő italok aránya a piacon
A portál információi szerint a piaci szereplők a Nébih állásfoglalására várnak, annál is inkább, mert egyes kiskereskedelmi láncok már az új termék belistázására készülnek. Az esetnek azért is van különös jelentősége, mert a növényi alapú termékek egyre nagyobb feszültséget okoznak a tejszektorban nem csak Magyarországon, hanem az Európai Unió más tagállamaiban is. Kereskedelmi részarányuk ugyanis folyamatosan növekszik, így a valódi tejtermékektől piacot hódítanak el. Kifogások nem is a növényi alapú termékek megjelenése miatt vannak, hanem azért, mert több esetben megtévesztő megnevezéssel kerülnek a boltok polcaira.
A márka történelme
A francia Danone Csoport 2017-ben vásárolta meg a bio- és növényi alapú élelmiszerek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó amerikai WhiteWave Foods vállalatot, így vált olyan ismert márkák forgalmazójává, mint az Alpro vagy a Provamel. A Danone emellett továbbra is gyárt tejtermékeket is, de a magyarországi előállítást évekkel ezelőtt leállította, miután 2015-ben bezárta budapesti gyárát. Azóta a hazai leányvállalat a Danone-termékek magyarországi kereskedelmi tevékenységét látja el - írták.
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Útmutató a talajmintavételhez, mésztrágyázáshoz és a meszezéshez
Most, a tavaszi vetések betakarítása és az őszi vetések befejezése után ráérősen foglalkozhatunk két, a növénytermesztés hatékonyságát megalapozó, mégis méltatlanul elhanyagolt kérdéssel, illetve azok gyakorlati megvalósíthatóságával. Az egyik a talajmintavétel, a másik a mésztrágyázás és meszezés kérdésköre.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 3.100 hirdetés 91 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés