Mit gondol, milyen élelmiszerre költöttek a legtöbbet Magyarországon?
A vegyi áruk és az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma Magyarországon tavaly megközelítette a 2300 milliárd forintot. Éves alapon a szénsavas üdítőital értékesítése nőtt a legnagyobb arányban. Természetesen húsra és sörre költöttünk a legtöbbet.
A Világgazdaság cikkét szemléztük. A lakosság 1835 milliárd forintot költött tavaly élelmiszerre, háztartási vegyi árura és szépségápolási termékekre pedig 448 milliárdot fordított. Az előbbi 7, az utóbbi 8 százalékos növekedés az előző évhez viszonyítva közölte a lap érdeklődésére kiskereskedelmi indexének éves adatait a Nielsen.
Hirdetés
Hús és sör az élen
Ezekből kiderült, hogy a teljes élelmiszer-forgalom 38 százalékáért az 5 legnagyobb kategória értékesítése felelt. A múlt évben a bevásárlások alkalmával a legtöbb pénzt, 292 milliárd forintot feldolgozott húsra fordítottuk. A sonka, a szalámi és a virsli iránti növekvő kereslet következtében a húskészítmények forgalma 6 százalékkal nőtt. A nemzetközi irányzatoknak megfelelően hazánkban is egyfajta sörforradalom van. Ez magával hozza a prémium- és szuper prémium, illetve az ízesített és az alkoholmentes termékek eladásának ugrásszerű növekedését. Mindez azt eredményezte, hogy a kiskereskedelmi sörértékesítés tavaly 11 százalékkal 150 milliárd forint fölé ugrott - erről itt írtunk korábban. A lista harmadik fokán a sajtokat találjuk, amelyek forgalma 5 százalékkal, 102 milliárd forintra nőtt. A negyedik és az ötödik helyen erőteljes növekedéssel a szénsavas üdítőital és az ásványvíz következik. Az előbbire 12, az utóbbira 10 százalékkal fordítottunk többet.
Nagy és még nagyobb boltokban vásárol a magyar
A Nielsen felmérése alapján az üzlettípusokat tekintve az élelmiszer-kiskereskedelem rendkívül koncentrált: a forgalom bő kétharmada a szuper- és hipermarketekben realizálódik: 43 százalékpontot a 400–2500 négyzetméteres, 25 százalékpontot pedig a 2500 négyzetméter feletti boltok értek el.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Baromfi Mintatelep és Látogatóközpont: az Agrofeed új mérföldköve a fenntartható állattenyésztésben
Az Agrofeed Kft. nagy hangsúlyt fektet olyan mintatelepek létrehozására, amelyeken az elvégzett etetési tesztek tapasztalatai alapján hatékonyabb takarmányt tud a partnerei számára ajánlani.
Hirdetés
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatAMG Pro-tech mikrogranulált talajkondicionáló készítmény (10kg)
12 940 HUF / zacskó
+ áfaTöbb mint 400 hirdetés 89 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés