Hirdetés
Mit szól majd a biztosító kárelemzője ehhez a szarvasbalesethez?
Vonuló szarvasrudli útját keresztezte egy lengyel sofőr. A BMW vezetője valószínűleg soha nem fogja elfelejteni azt, amit látott és átélt. A mögötte haladó gépjárműben elhelyezett kamera felvette a szarvasbaleset eseményeit. Érdemes megnézni a videót, mert ilyen képsorozatot nem lehet gyakran látni. A különleges találkozás a Lengyelország fővárosától, Varsótól 70 kilométerre, északra található Pultusk városától nem messze történt.
A Vezess.hu számolt be róla, hogy különleges szarvasbaleset történt Lengyelországban, amiről egy autós fedélzeti kamerája készített videót. A tavaszi időszak kezdetén a hazai járművezetőknek is a megszokottnál intenzívebb vadmozgásra kell számítaniuk. Ez nem csak azokon az útszakaszokon igaz, amelyeket vadveszély táblával jelöltek meg, a jobbról balra ugró szarvas ábrázolásával. A szarvasgázolások következményei nagyon súlyosak lehetnek. Nem csak a vadállat sérülhet, hanem a balesetben érintett jármű vezetője és utasai is veszélyeztetettek. A viszonylag magas testfelépítésű szarvast elütve az állat a szélvédőbe csapódhat, így az utastérbe juthat.
![](/public/agronews/an_article_inner/5887/56f511735a4dd6965c668ae516597501_1.jpeg)
Megelőzés, manőverek, vadbalesetek
A portál szerint a megelőzésen kívül a sofőröket is fel kellene készíteni a vaddal történő találkozásra, hiszen az autóvezető-képzés során erről szinte egyáltalán nem tanítanak semmit. Például az útról leugratni nem feltétlenül észszerű dolog csak azért, hogy elkerüljük az ütközést. A cikk szerint, amennyiben nem lehet kikerülni, akkor érdemes inkább nekimenni vadnak, minthogy az árokba bucskázva tetőre álljon a gépjármű, vagy telibe kapjon egy fát vagy egy betonoszlopot. Egy őz nagyjából 15-35, a vaddisznó 50-180, míg egy gímszarvas 120-350 kilogramm tömegű is lehet.
Hirdetés
Egy nagy bükkfa viszont több tonna és jóval stabilabb, mint az állatok.
Amennyiben van rá lehetőség, próbáljuk úgy kormányozni az autót, hogy valamelyik – kevésbé veszélyes – végét találjuk el az állatnak, ne pont telibe kapjuk az ütközéskor. Azok viszont, akik annyira ügyesek és rutinosak, hogy fel tudják mérni a helyzetet és a szükséges reakciót néhány tizedmásodperc alatt, és látják, hogyan kormányozható le biztonságosan az autó az útról, kerüljék el az ütközést - írták.
A lengyel szarvasbaleset felvétele:
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Az LG repcehibridek a magyar körülmények között a lehető legmagasabb termést produkálják
2024.07.01.Európa első számú repcehibridjével, az LG Ambassadorral, valamint egy új, ígéretes hibriddel, az LG Armadaval készül az új szezonra a Limagrain Hungária Kft. Szijártó Bálintot, a vállalat cégvezetőjét a Magro.hu kérdezte, aki többek között arról is beszélt, hogyan látja a repcetermesztés jövőjét Magyarországon.
Minden, amit a gyümölcsösök lombtrágyázásáról tudni kell - fókuszban az alma
2024.07.01.A gyümölcsösökben az új trágyázási időszak mindig ősszel és kora tavasszal, a talajon keresztüli fenntartó trágyázással indul. Később, a nyár folyamán viszont kulcsszerephez jut a lombon keresztüli tápanyag-utánpótlás. Bár a gyümölcsösök fenntartó trágyázásához sem nélkülözhetők a talajvizsgálatok, de a termő gyümölcsösök esetén döntő jelentőségű a lombanalízis, amit rendszeresen el kell elvégezni. Az árutermő ültetvények költségtényezői között a tápelem-analízis nem olyan jelentős tétel, amit érdemes lenne megspórolni, különös tekintettel az így nyerhető tápláltsági állapotra. Az információ értékét, használhatóságát növeli, ha a mintavétel időben és szakszerűen történik, valamint az évenkénti mintaterek következetesen azonosak, sőt a talaj- és levélmintavételi egységek egymással beazonosíthatók, fedik egymást.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatSolis 50 RX kabinos 12fokozat
Goldoni S 80 plus fülkés traktor
12 000 000 HUF
+ áfaHirdetés
Hirdetés