Hirdetés
Mutatjuk a Kubota forgalmazójának virtuális telephelyátadását!
A COVID-19 járvány alaposan átírta a Két-KATA Kft. terveit, az ünnepélyes telephelyátadásuk a virtuális térbe szorult. Ennek ellenére optimistán várják az új évet. Üzembiztos, strapabíró, valamint egyszerűen kezelhető, japán gépeikkel továbbra is várják leendő vevőiket. Szabó Istvánnal, a cég ügyvezetőjével beszélgettünk.
Új telephelyátadás előtt állnak, még ha nem is minden a terveknek megfelelően alakult…
Eredetileg tavaly szeptemberre terveztük az új telephelyünk átadását, de a generálkivitelező csúszása miatt mindezt júniusra kellett halasztani. Akkor viszont már - a koronavírus miatt - minden annyira bizonytalanná vált, hogy kockázatosnak éreztük egy ünnepélyes megnyitó megtartását. Így jelenleg egy online átadón dolgozunk, ami a Youtube-on lesz látható egy többrészes film formájában.
![](/public/agronews/an_article_inner/6369/243122a0f0886eeb14612198fca30f0a_1.png)
Kérem, mutassa be az új telephelyet!
A komplett zöldmezős beruházással épült épületegyüttesben megtalálható egy nagy oktató- és bemutatóterem, számos iroda és szociális helyiség, valamint egy jól felszerelt étkező. Tartozik hozzá továbbá egy nagy műhely, ahová a gépekkel be tudunk állni. Itt fellelhető minden fontos eszköz, célszerszám, szerszámkészlet és diagnosztikai berendezés, amivel az összes munkát és feladatot el tudjuk végezni a forgalmazott márka színvonalának megfelelően. Vannak forgácsológépeink és egy külön lakatos műhelyünk is. Utóbbi azért fontos, mert elég sok speciális igény jellemzi ezt az ágazatot, és nagyon sok berendezést, kiegészítőt saját magunk gyártunk le. Alkatrészeink két nagyméretű raktárunkban lettek elhelyezve. Az épületet egy közel négyezer m2-es térkövezett udvar veszi körül, ahol meglehetősen sok gépet tudunk tárolni.
Hirdetés
Tereprendezés során közel 4 ezer m2 síkterületet füvesítettünk be. Ez a fűnyíróknak egy nagyon jó demoterület. Folyamatban van még a parkosítás, a zöld területek kialakítása. Cégünk fontosnak tartja, hogy természetes, gondozott környezet vegyen körül bennünket.
Helyileg hol található mindez?
A telephely Pest megyében, Dányban található a település szélén. Az előző sem túl frekventált helyen volt, de aki akart, megtalált bennünket. Most is célzottan jönnek hozzánk az emberek azért, hogy vásároljanak. Sokat gondolkodtunk rajta, hogy Nagytarcsára vagy Gödöllőre egy ipari parkba költözzünk, de végül úgy döntöttünk, maradunk Dányban, mert véleményünk szerint az általunk forgalmazott termékek nem igénylik ezt. Ráadásul nagyon sok helyi dolgozónk van, akiket megbecsülünk és szeretnénk őket hosszú távon is megtartani. A megfelelő munkaerő megtalálható itt Dányban, így a jövőbeni terveinkben és fejlesztéseinkben is számolunk vele.
Mire használják a bemutató- és oktatótermüket?
Gépeink jelentős része kapott helyet a nagy üvegfelületekkel körbevett, látványos bemutatótermünkben. Ez a vásárlók számára előnyös, mert így nincsenek kitéve az időjárás viszontagságainak. Az oktatóterem számtalan célra használható. Ott rendezzük az értékesítői értekezleteket, illetve az ő és a szerviztechnikus munkatársak továbbképzését. Kapcsolatban vagyunk több oktatási intézménnyel is. Mivel jövőre gyakorlati hely leszünk, így nekik is kell helyet biztosítanunk.
Milyen munkálatok folynak a műhelyben?
A munkaidő jelentős részét teszi ki az összeszerelés, mivel a kistraktorok és a fűnyírók nagy része alkatrészenként, fadobozban érkezik a gyártótól. Miután a mezőgazdasági traktoraink 95%-a konfekció traktor, tehát a japánok nagy darabszámban teljesen egyformára gyártják őket, ha valaki opciós tételt rendel, azt is mindig mi szereljük fel.
A műhelyben szervizmunkálatokat is végzünk. Bár a kötelező szervizeket többnyire kint, az ügyfeleknél végezzük el, mivel mezőgazdasági és kommunális gépeket forgalmazunk. Ha esetleg egy nagyobb javításra van szükség, csak akkor hozzuk be ide azokat.
![](/public/agronews/an_article_inner/6369/ae6010ccff7c3411a78903f56e83ab45_1.png)
Hogyan érintette a COVID-19 a céget azon túl, hogy módosítani kellett a telephelyátadást?
A legsúlyosabb negatívum az átadó átszervezése volt. Ezen kívül még a home office hátrányaival kell olykor megbirkóznunk. Aki csak teheti, otthonról dolgozik, de ez a telephelyen lévő személyzetet bizonyos esetekben nagyon leterheli.
A gazdák nagy rész alig érzékelte a járványt, mivel elszigetelten dolgoznak kint a földeken, a mezőn vagy az istállóban, tehát nem járnak rendszeresen nagyobb közösségbe.
A kereskedelmi folyamatokat is inkább csak az euró árfolyamának 10%-os gyengülése befolyásolta. Amíg meg nem szokjuk a magasabb árfolyamot, addig megtorpan egy kicsit a kereskedelmi forgalom.
Korábban sem tapasztaltak logisztikai problémákat?
A Kubota a németországi leányvállalatán keresztül látja el az onnan keletre eső 13 országot egészen a Baltikumig. Tavasszal 1-1 napos késéssel érkeztek be a megrendelések amiatt, mert a határon megállították a szállítmányokat.
Át kellett szervezni a gyártási folyamatokat, a tengeri szállítás is egy kicsit körülményesebb lett, a német központban is több műszakra kellett bontani a dolgozókat, és ezek a kis nehézségek összeadódnak. Ha most lenne egy nagy roham, akkor nem tudnánk olyan rugalmasan reagálni rá, mint egy évvel ezelőtt. Igyekszünk kezelni ezeket a folyamatokat. Mindig tartunk készleten gépeket szinte minden típusból. Próbálunk felkészülni az év végére.
Hogyan fogytak idén a Kubota traktorok?
Az AGROmashEXPO-n kis ünnepség keretében adtuk át a 600. traktorunkat, ám – nagy örömünkre - azóta már elkelt a 700. darab is.
Milyen terveik vannak 2021-re?
Tovább szeretnénk folytatni a telephely építését, szépítését. Ezen kívül 2021-ben is néhány új traktor- és fűnyírótípust fogunk bevezetni a hazai piacra. A jól kitaposott úton szeretnénk tovább haladni a fejlődést tartva szem előtt.
Mit lehet tudni ezekről az újdonságokról?
Az jellemző az általunk forgalmazott termékek japán gyártójára, hogy nem reagál azonnal a konkurencia lépéseire. Ha megjelenik például, egy új, modern automata kormány, azt ők nem fogják fejvesztve leutánozni. Nem fognak kiforratlan termékeket kihozni a piacra. Az összes terméküknél az üzembiztonságot, a strapabíróságot és az egyszerű kezelhetőséget tartják szem előtt. Mindegyik termékünk igazi japán technológia.
Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Nem Nagy Testvér a távsegítség - sokat várnak a szervizesek a precíziós mezőgazdasági szolgáltatástól az AGROTEC Magyarország Kft.-nél
2024.06.25.A MyPLM Connect szolgáltatással ellátott New Holland traktorokhoz, kombájnokhoz már több mint egy éve elérhető Magyarországon az új gépállapot-felügyeleti rendszerként a Control Room szolgáltatás, ami újraírja az üzemben tartás szabályait. A hivatalos magyar márkakereskedő AGROTEC Magyarország Kft. komáromi központjából munkaidőben felügyelt rendszerrel ugyanis számtalan bosszantó probléma, ami eddig külön kiszállást, EST diagnosztikai laptoppal traktorban töltött hosszú órákat igényelt a szervizesektől, mára távolról, online is orvosolhatóvá vált. Az olyan tapasztalt szakemberek, mint Szűr Gábor, a Komáromi Területi Központ területi műszaki vezetője szerint az előnyök már most is komolyak, pedig még csak belekóstoltunk a rendszer lehetőségeibe.
ÁTK, kertészeti, erdészeti és precíziós kivitelű traktorok a SOLIS-tól
2024.05.26.Egy igazán multifunkcionális traktorokat hozott a magyar piacra az ODISYS. A megfordítható kormányzás lehetőségét is biztosító erőgépek használatával nincs többé kitekeredett nyak és testtartás, legyen az a munka akár targoncázás, szár és nyesedékzúzás, de akár árokásás. Hernek Zoltán, a cég tulajdonos-ügyvezetője mutatta be nekünk.
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatPrémium Kazal- és Bálatakarók 7.6 m x 12,5 m - INGYENES SZÁLLÍTÁS és 3 ÉV GARANCIA!
181 116 HUF
Valentini Navajo erdészeti szárzúzó
Hirdetés
Hirdetés